Timisoara

10 sfaturi despre cum să adormiți mai repede


10 sfaturi despre cum să adormiți mai repede

Detalii stire

Social links
Categorie
Stiri diverse
Modificat
acum 6 luni si 3 saptamani
Apartine de
Clinica Naturell
Vizualizari
126

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Ne petrecem o treime din viața noastră dormind. Somnul de bună calitate este fundamental pentru sănătatea și bunăstarea noastră și, din acest motiv, este important să avem o atitudine și o rutină sănătoase în ceea ce privește somnul. Expertii de la Sleep and Circadian Neuroscience Institute de la Universitatea din Oxford, Marea Britanie, au dezvoltat aceste 10 sfaturi de top pentru a vă ajuta să aveți un somn mai bun.

1. Un dormitor prietenos somnului. Ce vă împiedică să dormiți? Este dormitorul prea zgomotos? Prea cald sau prea rece? Vine prea multă lumină? Un dormitor care este întunecat și confortabil este cel mai bun pentru promovarea somnului.

2. Pregătirea rutinei. Începeți rutina pentru pregătirea somnului cu 90 de minute înainte de somn. Încercați să citiți o carte, să ascultați muzică calmă sau să faceți exerciții de relaxare. Dacă gândurile vă tot macină, ca să vă liniștiți, scrieți-le într-un jurnal sau scrieți-vă sarcinile pentru a doua zi.

3. Patul este doar pentru domn și intimitate. Nu verificați e-mailuri, nu vă jucați pe telefon sau vizionați programe TV în pat. Păstrați-l doar pentru lucrurile importante.

4. Regula celor 15 minute. Dacă nu adormiți în 15 minute de la culcare, ridicați-vă, mergeți în altă cameră și repetați rutina până când vă simțiți obosiți.

5. Mențineți-vă activi pe timpul zilei. A fi activ fizic în timpul zilei ne poate ajuta să dormim mult mai bine.

6. Timpul de trezire. Nu mai petreceți timp întinși în pat. Asta înseamnă că nu ați dormit suficient de mult timp pentru a crea presiunea de somn suficientă pentru următoarea noapte.

7. Luați în considerare cu ce vă alimentezi organismul. Evitați stimulenții, cum ar fi cofeina și nicotina, înainte de culcare. Alcoolul înainte de somn îl afectează prin scăderea calității. Mâncați la ore regulate pe tot parcursul zilei și evitați să mâncați cantități mari de alimente înainte de culcare.

8. Ecrane și alte dispozitive electrice. Lumina albastră suprimă producția de melatonină, iar ecranele din iluminare din spate produc multă lumină albastră. Limitați utilizarea lor înainte de culcare.

9. Folosiți în mod inteligent pauzele de odihnă din timpul zilei. Cu cât sunteți mai mult trezi, cu atât creșteți presiunea de somn, stimulând somnul de seară. Încercați să evitați somnul din timpul zilei pentru a mări presiunea de somn.

10. Lumina naturală- totul ține de timp. De aceea, încercați să vă expuneți la cât mai multă lumină naturală pe parcursul zilei. În mod similar, evitați lumina, în special lumina albastră de la telefoane, înainte de culcare. Evitarea luminii înainte de culcare crește producția de melatonină.


Vă așteptăm la #clinicanaturell pentru a descoperi cele mai noi si benefice tratamente și terapii pentru un somn de calitate!
Pana data viitoare,
Cu drag,
Echipa Clinica Naturell
Timisoara, Calea Bogdanestilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112
www.naturell.ro