Timisoara

4 beneficii ale pauzei de lucru pentru trup și minte

4 beneficii ale pauzei de lucru pentru trup și minte

Detalii stire

Categorie
Stiri diverse
Modificat
acum 7 zile si 22 ore
Apartine de
DWF
Vizualizari
64

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Când vrei să fii productiv, ești tentat să nu iei nici măcar o pauză. Vrei să te concentrezi pentru cât mai mult timp, să termini tot ce ai de făcut și, eventual, să începi și acele proiecte noi, care așteaptă pe listă. Cu toate acestea, experții sugerează că un ritm de lucru prea intens, fără pauze, poate avea efectul opus. Odihna și relaxarea sunt extrem de importante, mai ales atunci când îți dorești să dai randament pe termen lung.

Iată 5 beneficii majore ale pauzelor de lucru, atât asupra psihicului, cât și asupra corpului!

1. Pauzele frecvente te ajută să eviți durerile de spate, gât și umeri

Fără îndoială, și tu petreci ore în șir pe scaunul de birou, în fața laptopului. De cele mai multe ori, chiar dacă pleci de la o postură corectă, după un timp ajungi să nu mai ții coloana vertebrală dreaptă, să rotunjești umerii, să apleci capul și să aplici presiune asupra gâtului sau zonei lombare. Aceste lucruri se traduc prin disconfort ușor sau chiar dureri intense, care te împiedică să mai stai la birou pentru câteva zile.

De aceea, pauzele frecvente sunt esențiale pentru a-ți proteja trupul. Din oră în oră ridică-te de pe scaun, fă câțiva pași prin casă sau birou, apoi efectuează mișcări ușoare de întindere. Rotește capul și umerii, apleacă-te cu spatele drept, răsucește-ți bazinul în stânga și dreapta. Repetă mișcările zilnic, în fiecare pauză și vei evita orice fel de problemă!

2. Pauzele scurte, dar dese, te ajută să-ți protejezi ochii și vederea

Știi foarte bine că lumina albastră a monitoarelor și ecranelor este extrem de nocivă, mai ales atunci când te expui la ea în fiecare zi, aproape non-stop. Dacă nu privești ecranul laptopului, te uiți la telefon sau la televizor. De aceea, ochii tăi au nevoie de pauze dese. Asigură-te că îți iei privirea din ecrane măcar odată pe oră. Poți închide ochii timp de câteva minute sau poți privi spre o fereastră, de unde poți vedea cerul sau un peisaj verde. Aceste priveliști sunt extrem de relaxante pentru ochi!

3. O pauză de zece minute te relaxează și-ți oferă energie proaspătă

Nu subestima niciodată puterea unei pauze binemeritate. Atunci când simți că nu te mai poți concentra, soluția nu este să te forțezi, ci să te oprești din ceea ce faci și să îți acorzi câteva minute de repaus. Ridică-te de la birou, întinde-te și fă orice altceva nu are legătură cu munca ta. Creează-ți un spațiu destinat relaxării, cumpără un bean bag de cea mai bună calitate și odihnește-te pentru 10-15 minute.

Stai în liniște, ascultă muzica preferată sau chiar apelează la jocul tău video preferat. Când vei reveni la birou, te vei simți revigorat și vei avea mai multă energie decât înainte de pauză. Vei putea să-ți continui taskurile fără să te extenuezi, iar corpul tău îți va mulțumi pentru acest lucru!

4. O pauză scurtă te poate ajuta să găsești soluții noi

Te-ai blocat și parcă nu-ți mai vine nicio idee bună? Forțarea creierului nu te va ajuta prea mult. În schimb, o pauză în care să te energizezi poate face minuni! Inspiră și expiră adânc de câteva ori și ia o pauză de cel puțin cinci minute. În acest fel, îi vei oferi creierului ocazia de a se „reseta” și de a veni, ulterior, cu perspective noi și soluții la care nu te-ai fi gândit până acum.

În final, indiferent de durata lor, pauzele te ajută să fii mai productiv, pe termen lung. Ele te ajută să te relaxezi, să-ți odihnești corpul și mintea, pentru a reveni la lucru cu mai multă putere și mai multă creativitate!

Sursa foto: pexels.com/photo/crop-woman-lounging-with-laptop-and-cup-of-coffee-on-bed-at-home-3975583/