Timisoara

5 moduri de a-ți "păcăli" pofta de mâncare

5 moduri de a-ți "păcăli" pofta de mâncare

Detalii stire

Social links
Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 1 saptamana si 3 zile
Apartine de
Clinica Naturell
Vizualizari
65

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Este posibil să ai intenții bune atunci când te gândești să îți limitezi porțiile, dar....Ce se întâmplă atunci când apetitul sau poftele apar?

Pofta ta este influențată de mai mulți factori decât de foame. Este influențată de vederea mâncării, de dimensiunea farfuriei, de ambianța camerei și de ceea ce mănâncă oamenii din jurul tău. De aceea, este foarte important să acorzi atenție factorilor externi care tind să declanșeze o supraalimentare. De asemenea, la fel de util este să acorzi atenție și factorilor interni ai corpului tău.

Mânânci atunci când chiar îți este foame sau când te plictisești?

Ai tendința să te oprești imediat ce te saturi sau să continui să mănânci până când se golește farfuria? Observarea propriului corp, precum și a stării emoționale îți va servi drept un ghid mai bun decât număratul caloriilor. Așa, poți vedea dacă ai tendința să mânânci mai mult ca răspuns la stres, la anxietate sau nervozitate și să te gândești la strategii eficiente pentru a evita supraalimentarea atunci când aceste stări și dispoziții .... te lovesc.

Iată câteva modalități de a contracara indicii comune de alimentație:

  • Ascunde gustările - sau mai bine zis, nu le cumpăra!

Oamenii glumesc, spunând că dacă „vezi mâncarea” - o vezi, dar o și mănânci. Dar nu este chiar o glumă. Ai tendința să mănânci mai multe alimente dacă le vezi expuse. Dacă ai tot felul de gustări la dispoziție, ascunde-le cât mai departe într-un dulap pe care nu îl folosești foarte des, așa, nefiind mereu tentat de vederea lor.

  • Fă porțiile în bucătărie și apoi du-le în camera unde iei masa!

Pentru a descuraja o reumplere facilă a farfuriei, preservește-ți porțiile pe fiecare farfurie în bucătărie, decât să aduci la masă platouri și boluri umplute ochi. Așa, păstrarea restului de mâncare în afara mesei face mai puțin probabil să apelezi la porții suplimentare.

  • Nu practica multitasking-ul!

Păstrează mesele fără nicio distragere. Nu conduce, nu te uita la televizor, în laptop sau telefon, nu citi, nu-ți verifica e-mailurile sau nu implica nici o altă activitate în timp ce mănânci. Toate acestea pot conduce la a mânca fără să te concentrezi propriu-zis la actul de a mânca. În schimb, găsește un loc liniștit și doar stai jos și mănâncă. Multi-tasking-ul în timp ce mănânci face mult mai ușor să consumi mai multă mâncare, fără să-ți dai seama. În schimb, mâncarea atentă sau conștientă, adică acordând atenție la ceea ce mănânci, în timp ce savurezi aromele și textura mâncării tale, te poate ajuta să te bucuri mai mult de mese și să mănânci mai puțin. Valabil și pentru gustări! La fel, este bine de știut că, dacă mănânci în picioare, nu acorzi atenție la mâncare, ceea ce duce, evident, la supraalimentare.

  • Învață să distingi foamea de pofte!

Data viitoare când corpul tău îți cere ciocolată sau chipsuri, întreabă-te dacă îți este cu adevărat foame. Foamea fizică are o varietate de indicatori, incluzând oboseală, amețeală sau un gol pe care îl resimți în stomac. O poftă este mai probabil să fie un sentiment de disconfort sau de agitație apărut la nivelul cavității bucale sau la nivel mental. Foamea dispare cu orice mâncare mănânci, în timp ce pofta nu este satisfăcută decât de mâncarea specială la care tânjești.
Dacă ai mâncat recentși, mai ales, dacă nevoia este pentru un aliment specific care îți conferă confort, este o poftă. În acest caz, încearcă să o distragi. Mergi la plimbare, sună un prieten sau pune muzică și dansează pentru că majoritatea poftelor dispar în 15 sau 20 de minute. Foamea nu. Devine doar mai puternică.

  • Liniștește-te!

Este un sfat și, totodată, o regulă standard aceea de a mesteca încet, astfel încât să te simți plin după ce ai mâncat mai puține alimente decât dacă ai mânca rapid. Mâncatul lent nu funcționează întotdeauna, dar, atunci când se întâmplă, motivul are legătură atât cu creierul, cât și cu intestinul. Oamenii de știință știu de mai multă vreme că plinătatea stomacului reprezintă doar o parte din ceea ce ne face să ne simțim mulțumiți după o masă.
Creierul trebuie să primească și o serie de semnale de la hormonii digestivi secretați de tractul gastro-intestinal. Semnalele complexe care controlează apetitul sunt doar parțial înțelese și, mâncând prea repede, s-ar putea să nu poți oferi acestui sistem complex de comunicare hormonală suficient timp pentru a funcționa.

Pe data viitoare!
Pe noi ne găsești mereu, ori de câte ori ai nevoie de soluții și suport.

Cu drag,
Echipa Clinica Naturell
Adresa: Timișoara, Calea Bogdăneștilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112
http://www.naturell.ro