Timisoara

6 sfaturi pentru a te menține sănătos iarna

6 sfaturi pentru a te menține sănătos iarna

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 1 luna si 2 saptamani
Vizualizari
244

Voteaza & Distribuie

Prezentare

În sezonul rece, cei mai mulți dintre noi suntem mai puțin activi și obișnuim să ne schimbăm alimentația. Iarna este anotimpul care ne testează la maximum starea de sănătate, de aceea este important să îți menții același ritm de viață ca să nu întâmpini nicio problemă. Nici vorbă de sedentarism și hibernare, chiar dacă termometrul înregistrează câteva grade cu minus!

Perioada rece nu trebuie considerată un inamic al organismului, cheia unui corp sănătos fiind respectarea unor reguli absolut necesare, înțelegerea factorilor de risc și dezvoltarea unei mai bune imunități. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să te menții în formă:

1. Adoptă o dietă echilibrată

Este normal ca, în timpul iernii, să existe tendința de a mânca mai mult și de a-ți îndrepta atenția către produse alimentare mult mai consistente. Totuși, dieta din sezonul rece înseamnă suplimentarea aportului caloric cu doar maximum 10%, pentru a susține procesul de termoreglare. Chiar dacă arderea caloriilor în plus reprezintă sursa de energie prin care se menține o temperatură optimă a corpului, asta nu înseamnă că trebuie să îți schimbi stilul de viață și să consumi mâncare grasă ori foarte consistentă. Ia în considerare supele și ciorbele bogate în legume și fără grăsimi, alimentele fermentate care au probiotice naturale, precum produse lactate, castraveți ori varză murată, ce contribuie la menținerea sănătății florei intestinale, și îmbunătățesc digestia, sucuri naturale, fructe și legume proaspete.

2. Hidratează-te

Consumul de apă este important indiferent de anotimp. O bună hidratare a corpului este necesară pentru a asigura buna funcționare a tuturor organelor, așa că folosește dozatoare de apă La Fantana ca să te bucuri de un organism sănătos pe tot parcursul iernii. Băuturile calde sunt ideale în acest sezon deoarece produc vasodilatație – o foarte bună armă împotriva gripei, a virusurilor și virozelor. Poți prepara rapid, cu apă fierbinte de la dozator, ceaiuri, ciocolată caldă sau diferite supe cu care să îți menții tonusul fizic și psihic. În schimb, sunt de evitat băuturile care conțin foarte mult zahăr sau cofeină întrucât favorizează deshidratarea și contribuie la slăbirea sistemului imunitar.

3. Menține un stil de viață activ

Chiar dacă afară este frig, încearcă să faci mișcare în fiecare zi deoarece este importantă pentru sănătatea ta fizică și mentală. În cazul în care nu obișnuiești să practici sporturi de iarnă, orientează-te către alte forme de efort fizic. În acest sens, evită deplasările cu mașina, fă plimbări scurte sau aleargă o jumătate de oră prin parc chiar dace e zăpadă, urcă scările în loc să iei liftul ori mergi la sală regulat pentru câteva exerciții fizice. Sportul îți pune sângele în mișcare, te ajută să previi creșterea în greutate și contribuie la întărirea sistemului imunitar.

4. Dormi 8 ore pe noapte

Cu toate că această regulă este valabilă în orice sezon, este recomandat ca pe perioada iernii să ai parte de un somn odihnitor, fără lipsuri sau excese. În cazul în care nu te odihnești suficient, într-o cameră întunecoasă, organismul tău nu va secreta melatonină, un hormon important care ajută la întărirea sistemului imunitar. Mai mult, lipsa de somn conduce la apetit scăzut și oboseală, doi factori care îți pot influența negativ sănătatea pe perioada iernii. De cealaltă parte, chiar dacă afară este frig, nu trebuie să hibernezi și să dormi peste măsură. Hipersomniacii se pot confrunta cu efecte precum cefalee, oboseală, apatie, iritabilitate, inapetență sau proastă dispoziție, senzații ce pot fi accentuate și de vremea deprimantă de afară.

5. Ține cont de calitatea aerului din casă

În anotimpul rece, pornirea căldurii în locuință și lipsa aerisirii constante a încăperilor influențează foarte mult aerul pe care îl respirăm. Umiditatea este redusă în casă în această perioadă, iar aerul uscat poate conduce la dezvoltarea bolilor respiratorii, mai ales în cazul copiilor. Pentru a menține o calitate a aerului normală, este necesar să deschizi geamurile în fiecare zi ca să aerisești și să reglezi nivelul de umiditate, fie prin așezarea unui recipient cu apă în cameră, fie prin achiziția unui umidificator.

6. Protejează-te atunci când ieși afară

Când este frig, circulația sanguină devine mult mai lentă decât de obicei. Mâinile și picioarele sunt vulnerabile, de aceea este indicat să le protejezi atunci când ieși din casă. Totodată, dacă afară este vânt, e necesar să porți haine izolatoare pentru ca acesta să nu pătrundă prin îmbrăcăminte și să îndepărteze stratul de aer cald care înconjoară corpul. Poartă haine reflectorizante în cazul în care ești afară când e întuneric, alege încălțăminte cu talpă potrivită pentru a preveni alunecarea și ai grijă să îți protejezi pielea de arsurile solare ori deshidratare.

Un stil de viață corect te va ajuta să depășești cu brio anotimpul rece. Ia în considerare sfaturile prezentate ca să fii mereu în formă și să îți păstrezi sănătatea chiar și atunci când afară este foarte frig.

Sursa photo:
image.freepik.com/free-photo/three-friends-winter-clothes-waving-with-hands-outside_23-2148048012.jpg