Timisoara

9 greșeli frecvente pe care le fac persoanele care vor să slăbească

9 greșeli frecvente pe care le fac persoanele care vor să slăbească

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 4 luni si 1 saptamana
Vizualizari
438

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Oricine a ținut cură de slăbire măcar o dată știe că este foarte greu să pierzi kilogramele în plus și, mai ales, să te menții la greutatea dorită timp îndelungat. Din păcate, multe dintre persoanele care vor să slăbească fac frecvent câteva greșeli care le împiedică să se bucure de rezultate sănătoase. Iată care sunt nouă dintre aceste erori și ce poți face ca să le eviți.

1. Te concentrezi numai pe ce arată cântarul
Ai respectat întocmai regimul alimentar, ai mâncat doar alimentele permise, ai făcut chiar și sport și totuși simți că nu progresezi? Cântarul arată același număr de kilograme, simți dezamăgire și renunți. Este una dintre cele mai frecvente greșeli pe care le fac cei care doresc să slăbească. Când începi un regim de slăbire, ar fi bine să nu te ghidezi doar după cântar. Pentru că ce arată el fluctuează foarte mult, în funcție de retenția de apă. Greutatea ta poate varia cu până la 1,8 kilograme în decursul unei singure zile. Iar dacă numărul indicat de cântar nu scade, este foarte posibil să pierzi din grăsime, dar să reții apa. Sau, dacă ai făcut sport, să câștigi masă musculară. Așa că nu te descuraja. Continuă regimul alimentar și scapă de retenția de apă.

2. Mănânci prea multe sau prea puține calorii
Pentru a slăbi este nevoie să mănânci mai puține calorii decât ai nevoie. Adică să arzi mai multe calorii decât cele pe care le consumi. Chiar dacă multă vreme s-a crezut că un deficit de 3500 de calorii pe săptămână înseamnă o jumătate de kilogram pierdut, studiile recente arată că acest lucru diferă de la o persoană la alta. În plus, ne este foarte greu să estimăm cu adevărat câte calorii consumăm de fapt. Anumite alimente sănătoase, cum sunt nucile sau semințele, sunt hipercalorice, astfel că deși mănânci sănătos, consumi prea multe calorii. De cealaltă parte, dacă reduci drastic consumul și mănânci sub 1000 de calorii pe zi, metabolismul este mult încetinit, iar kilogramele nu dispar.

3. Nu faci destule exerciții fizice
Atunci când slăbești, pierzi și masă musculară. De aceea, dacă nu faci deloc mișcare, este posibil să observi o descreștere a masei musculare, iar metabolismul încetinește. Astfel că nu vei mai pierde kilogramele dorite. Exercițiile fizice te ajută să menții masa musculară și o rată metabolică ridicată, astfel că organismul tău va arde mai ușor grăsimile.

4. Alegi produse dietetice sau cu puține grăsimi
Una dintre greșelile pe care le fac cei care vor să slăbească, crezând că este un lucru sănătos, este să aleagă produse fără grăsimi sau dietetice. Problema cu aceste produse este că adesea au foarte mult zahăr adăugat, pentru a suplini gustul. Un exemplu sunt iaurturile degresate cu fructe care conțin cantități enorme de zahăr și care nu sunt deloc recomandate persoanelor care vor să slăbească. În plus, produsele dietetice sau cu puține grăsimi nu crează senzația de sațietate, astfel că de cele mai multe ori, vei ajunge să mănânci în plus.

5. Nu mănânci suficiente proteine
Atunci când încerci să slăbești, este esențial să consumi suficiente proteine. Acestea reduc apetitul, ajută la instalarea senzației de sațietate, cresc rata metabolică și protejează masa musculară. Trebuie să te asiguri că la fiecare masă ai cel puțin o sursă de proteine.

6. Nu mănânci suficiente fibre
O dietă săracă în fibre înseamnă digestie defectuoasă, astfel că eforturile tale de-a pierde kilogramele în plus se pot dovedi inutile. Fibrele solubile reduc apetitul, instalează senzația de sațietate și te fac să te simți plin. Regimul bogat în fibre controlează și consumul caloric, astfel că o parte dintre caloriile conținute de alimentele pe care le mănânci, nu sunt absorbite.

7. Consumi lichide cu zahăr
Despre sucurile carbogazoase știe toată lumea că nu trebuie consumate, mai ales atunci când ești la dietă. În schimb, multe dintre persoanele care vor să slăbească cred că este o idee bună să consume sucuri de fructe. Chiar dacă sunt sănătoase și pline de vitamine, aceste sucuri au foarte mult zahăr. În plus, un fresh de fructe nu potolește foamea, chiar dacă aduce un număr considerabil de calorii, astfel că numărul total de calorii consumate va fi mai mare. Renunță la sucurile de fructe. Bea în schimb multă apă și ceaiuri bio, neîndulcite.

8. Nu mănânci suficiente alimente crude
Una dintre greșelile cele mai mari făcute de cei care se luptă cu kilogramele în plus este că mănâncă foarte multe alimente procesate. Alimentele crude, consumate cât mai aproape de starea lor naturală sunt mai ușor de digerat și au de obicei mult mai puține calorii. Poți înlocui gustarea dintre mese cu felii de morcovi sau de castravete, de exemplu.

9. Nu citești etichetele produselor
De multe ori eticheta îți poate spune dacă un produs este sau nu ”prietenos” cu dieta. Surprizele pot apărea la multe alimente despre care opinia generală este că sunt sănătoase. De exemplu, cerealele de dimineață. Deși sunt considerate inofensive de majoritatea persoanelor, o cercetare amănunțită a etichetei îți poate arăta că unele conțin cantități foarte mari de zahăr.

În concluzie, regimurile alimentare de slăbit trebuie urmate cu grijă, iar rezultatele vor apărea dacă respecți câteva reguli simple care țin de mișcarea fizică, limitarea consumului de zahăr și de calorii, precum și de creșterea aportului de proteine și fibre.

Sursa foto: pexels.com/photo/blue-tape-measuring-on-clear-glass-square-weighing-scale-53404/