Timisoara

9 sfaturi utile pentru a scăpa, eficient, de kilogramele în plus

9 sfaturi utile pentru a scăpa, eficient, de kilogramele în plus

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 saptamani si 1 zi
Vizualizari
318

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Pierderea eficientă în greutate nu înseamnă să urmezi o dietă cu un „termen de valabilitate” pentru o perioadă de timp. Este necesar să identifici obiceiurile greșite, să le schimbi și apoi să le menții pe cele bune, chiar și după atingerea obiectivului. Dacă nu-ți schimbi stilul de viață, vei recupera ușor kilogramele pierdute și, rapid, vei reveni la punctul de plecare, într-un efect „yo-yo' care nu se termină niciodată.

Iată 10 secrete și sfaturi utile pe care le poți pune în practică, dacă vrei să scapi eficient de kilogramele în plus:

1. Regândește calitatea și cantitatea meselor tale
Mâncarea sănătoasă trebuie să devină un obicei și, pe termen lung, nu doar pentru a avea un corp frumos, ci pentru a evita probleme de sănătate. De aceea, din regimul tău alimentar nu trebuie să lipsească niciun nutrient.

Proteinele, vegetale sau animale, ajută la menținerea masei musculare. Vitaminele și mineralele sunt și ele esențiale pentru imunitate, energie dar și pentru o funcționare optimă a sistemelor din organism. Și carbohidrații sunt recomandați, însă, cu moderație, la fiecare masă - pentru că te ajută să ai energia necesară activităților zilnice.

Pentru că alimentele de astăzi nu mai au valorile nutriționale de odinioară, este recomandată integrarea suplimentelor la fiecare masă. În plus, vitaminele, mineralele dar și produsele din familia Omega precum CLA (denumit și acidul linoleic conjugat) vin în ajutorul tău în lupta pentru slăbire. În ceea ce privește cantitatea, trebuie să știi cât să mănânci și din ce. De exemplu, dacă e vorba de alimente cu un conținut mai mare de calorii sau grăsimi, va trebui să reduci porțiile. Adaugă salată la fiecare masă pentru a-ți oferi senzația de sațietate.

2. Nu sări peste mese
Deși poate părea paradoxal, atunci când sari peste mese ca să slăbești obții, în final, efectul contrar. Cele trei mese pe zi, consumate în mod corect și echilibrat, sunt esențiale. Dacă nu iei prânzul, vei ajunge mai înfometat la cină, iar tentațiile devin irezistibile. O altă idee este aceea de a adăuga gustări (cu mai puține calorii) între cele trei mese principale. Astfel, cu porții mici și dese, îi oferi organismului senzația de sațietate pe durata întregii zile.

3. Bea multă apă
Cu siguranță, ai auzit recomandarea în toate limbile: cel puțin doi litri în fiecare zi. Indicația vine atât din partea medicilot, pentru un organism sănătos, dar și de la nutriționiști, pentru succesul oricăror diete.

O hidratare corectă are mai multe avantaje:

  • asigură transportul nutrienților și asimilarea lor de către organism;
  • ajută la arderea toxinelor și în procesul de digestie;
  • contribuie la procesul de ardere a caloriilor, important dacă vrei să slăbești.

4. Ia un mic dejun copios
Un vechi dicton spune: “Ia micul dejun ca un rege, prânzul ca un prinț și cina ca un cerșetor”. Cu alte cuvinte, micul dejun este cea mai importantă masă a zilei pentru că îți oferă energie să începi ziua cu succes. Dar, ca să fie așa, trebuie ca alimentele consumate la această masă să fie un echilibru între zaharuri, fibre și carbohidrați. În acest fel, îți vei stimula metabolismul și îți vei asigura necesarul de nutrienți care îți potolesc foamea.

5. Mănâncă încet
Cercetătorii spun că trebuie să treacă măcar 20 de minute din momentul în care ai început să mănânci până când creierul tău primește senzația de sațietate. În timp ce mâncăm, singurii receptori care trimit informații spre creier sunt cei pentru gust și textură, care ne împing să mâncăm mai mult. Abia după ce mâncarea a ajuns în stomac și intestin, creierul primește informații pentru a stabili senzația de sațietate. Acest lucru se întâmplă după cele 20 de minute. Astfel, dacă mănânci încet, vei putea să-i oferi organismului cantitatea necesară de mâncare, astfel încât să nu consumi în exces.

6. Răsfață-te din când în când
Capriciile nu sunt complet abolite: din când în când, un mic „lux” este absolut permis! O dietă nu presupune să renunți complet la anumite alimente, ci să respecți necesarul de nutrienți și să nu depășești numărul de calorii recomandat pentru organismul tău. În plus, pentru fiecare obiectiv atins în timpul dietei recompensează-te cu cadou mic. Astfel, folosind deserturile sau alimentele la care poftești, ca recompensă, nici nu te vei mai simți vinovat dacă te abați, puțin, de la program. Această evadare psihică nu reprezintă o pagubă, ci doar te stimulează să nu renunți.

7. Nu cumpăra impulsiv
Un truc de urmat este acela de a nu merge la cumpărături atunci când ți-e foame: poate fi cu adevărat contraproductiv, pentru că vei pune în coș cantități uriașe de mâncare. De cele mai multe ori nesănătoasă. În schimb, du-te la cumpărături cu idei clare despre alimentele potrivite pentru tine, numai cele indicate în dietă. Fă-ți o listă cu tot ce ai nevoie și nu te abate de la subiect, nu cumpăra mai mult decât ceea ce ai scris.

8. Fă mișcare
Activitatea fizică trebuie să meargă mână în mână cu nutriția care, de la sine, nu poate promite rezultate optime dacă vrei să slăbești. Fie că e vorba de un antrenament individual la sală sau acasă, sau un sport de echipă, alege întotdeauna varianta cea mai potrivită pentru tine. Chiar și mersul rapid este o modalitate de a slăbi, uneori, chiar mai eficientă decât alergatul. Cu cel puțin 30 de minute în fiecare zi reactivezi metabolismul și arzi mai multe calorii.

9. Odihnește-te
Pe lista sfaturilor utile despre „cum să scapi de kilogramele în plus” se află și o odihna corespunzătoare. Nu numai că scapi de oboseală, dar, în acest fel, menții metabolismul activ. Încearcă sa dormi, cel puțin, 8 ore în fiecare noapte și străduiește-te să ai un somn calitativ (dormi în pat și nu pe canapea în fața televizorului).

Dacă vrei să slăbești sănătos și eficient trebuie să accepți că nu există diete miraculoase și nici schimbări care au loc peste noapte. Chiar dacă cifrele de pe cântar nu au ajuns, de la o săptămână la alta, acolo unde ți-ai dorit, nu renunța. Fă-ți plinul cu o bună doză de răbdare și bunăvoință și pregătește-te să faci schimbări de lungă durată.

Sursa foto: pexels.com/ro-ro/fotografie/paine-farfurie-tabel-de-lemn-95212/