Timisoara

Alimente care ajută la întărirea sistemului imunitar

Detalii

Web
www.laviniabratu.ro
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 2 saptamani si 4 zile
Vizualizari
1411

Voteaza & Distribuie

Descriere

Cum ne creștem puterea SISTEMULUI IMUNITAR?
Primul pas: încearcă a consuma până la cinci fructe și cinci legume/zi pentru a vă asigura că obțineți o mulțime de imunostimulatoare nutritive! Alege o selecție curcubeu de culori pentru a obține o gamă largă de substanțe nutritive. Surse bune: morcovi, sfeclă roșie, cartofi dulci, roșii și muguri de fasole, mere, fructe de padure (capșuni, afine, zmeură, etc - poți cumpăra aceste fructe congelate, atunci când nu sunt în sezon). Seara, adaugă puțin usturoi - acest lucru aduce o protecție antivirală, antibacteriană organimsului.

Mănâncă suficiente proteine - carne ecologică, pește, vânat, quinoa, ouă de casă, leguminoase sau legume uscate combinate cu cereale integrale sau pseudocereale, alimente lactate sau tofu, semințe crude și nuci. Dieta imunostimulatoare ideală este în esență dieta ideală pentru oricine alege să mănânce sănătos. Deoarece celulele sistemului imunitar sunt produse rapid în timpul unei infecții, aportul de proteine este esențial.

Ierburile și condimentele conțin nutrienți care susțin sistemul imunitar - de exemplu: adăugați curcuma la orez; ghimbir la grătar, rozmarin la cartofi sau pe legume; adăugați piper colorat, fulgi de drojdie - parmezanul vegetal - să nu lipsească din orice salată.

Evitati zaharul și produsele care conțin zahăr - se poate suprima sistemul imunitar, zahărul fiind unul dintre cele 3 substanțe răspândite, cu caracter proinflamator, activator genetic în declanșarea anumitor afecțiuni, degenerescența neuronale etc. Acesta poate scădea efectiv activitatea sistemului imunitar, astfel încât să evite orice aliment ce conține zahăr în cazul în care corpul se luptă cu o infecție.

Făina albă nu are ce căuta în dieta noastră! Iată cel de al doilea ”praf alb nimicitor”, alături de zahărul rafinat și sarea iodată de masă. Pâinea să fie din făină integrală - nu colorată! - sau făină de secară, hrișcă.

Reduceți grăsimile "rele" și creșteți grăsimile “bune.” Dietele bogate în grăsimi saturate (carne procesată, burgeri și cârnați, mezeluri, lactate produse industrial) sau grăsimi hidrogenate (biscuiți, patiserie și prăjituri) suprimă imunitatea și blochează sistemul imunitar. Grăsimile esențiale bune, ce se gasesc în peștele gras de captură, avocado, uleiurile presate la rece, nuci și semințe - stimulează și sunt un suport pentru sistemul imunitar.

Gătește la abur, evită mâncarea prajită, acestea aduc un aport nefavorabil de radicali liberi, dăunători și cu încărcătură toxică.

Dacă aveți o infecție (de exemplu, o răceală) nu consumați: carne, lactate și ouă. Acestea cresc producția de mucus, cel mai bine este să fie evitat consumul acestor produse ce au tendinta de a stimula mai mult secreția de mucus din organism și încetinesc procesul de vindecare.

Pentru a menține sistemul imunitar vă recomand în plus, la nevoie:

  • Vitamina c cu flavonoide;
  • Propolis, polen crud și lăptișor de matcă;
  • Usturoi;
  • Ceapă aplicată la nivelul tălpilor;
  • Ceai de mușețel, ghimbir, fructe roșii, antigripal;
  • O formulă de antioxidant care conține vitamina C, zinc si fitonutrienti imunostimulatori,
  • Vitamina D - vă recomand completarea pe perioada iernii, plus consumul din surse alimentare, cum ar fi: pestele gras si ouă de casă.
Îngrițiti-vă corpul, este locul unde veți trăi toată viața, pe acest pământ! Iar dacă voi nu îngrijiți de el, atunci cine…?

Autor