Timisoara

Ce este hrănirea intuitivă și cum te poate ajuta să fii în formă și mai sănătos? Client Gold

Ce este hrănirea intuitivă și cum te poate ajuta să fii în formă și mai sănătos?

Detalii

Web
http://www.naturell.ro/
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 4 saptamani si 2 zile
Vizualizari
187

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Ai încercat până acum nenumărate diete, însă niciuna.....nu a funcționat? Poate că ai avut rezultate sporadice, dar care care au dovedit în puțină vreme că respectiva dieta este complet nesustenabilă sau, pur și simplu, în cazul tău nu a funcționat, deși, în cazul altora a dat rezultate. Adevărul este că, adesea, dieta nu funcționează. De fapt, se arătă în din ce în ce mai multe studii că, paradoxal, aceasta ar duce la creșterea în greutate.

Fondatorii alimentării intuitive, Evelyn Tribole și Elyse Resch, spun că "studiu după studiu arată că dieta și restricționarea alimentelor în scopul scăderii în greutate conduc la sporirea în greutate".

Care este alternativa?

Dacă sari de la o dietă la alta, ai obosit și ești frustrat, alimentarea intuitivă ar putea reprezenta o gură de aer proaspăt.

Ce este alimentarea intuitivă?

Potrivit lui Tribole și Resch, alimentarea intuitivă este "o abordare a sănătății bazată pe evidență, minte și corp".

Alimentarea intuitivă constituie o integrare dinamică între minte și corp. Principiile sale funcționează fie prin cultivarea, fie prin înlăturarea obstacolelor din calea conștientizării corporale, proces cunoscut sub numele de "conștientizare interoceptivă", potrivit lui Tribole și Resch. Această formă este un proces personal de onorare a sănătății prin ascultarea și răspunsul la mesajele directe ale corpului pentru a îți satisface nevoile fizice si psihologice.

Tribole și Resch menționează rapid că mâncarea intuitivă nu este o dietă sau un plan alimentar, ci o abordare a sănătății, fizică și psihologică. Este o călătorie de a descoperi atât corpul, cât și mintea, învățând despre relația ta cu mâncarea și comportamentul tău în legătură cu aceasta.

Cele 10 principii ale consumului și alimentării intuitive


1. Respinge mentalitatea dietei
"Aruncă cărțile cu diete și articolele din reviste care îți oferă speranțe false de a pierde rapid, ușor și permanent din greutate", spun Tribole și Resch. Prin cumpărarea de alimentae în speranța unui nou mod de dietă, pierzi contactul cu o manieră intuitivă. Trebuie să ai încredere în tine, în corpul și mintea ta.

2. Onorează-ți foamea
"Păstrează-ți corpul biologic alimentat cu o energie adecvată și carbohidrați. În caz contrar, poți declanșa o unitate primară de a mânca", spun Tribole și Resch. Cu alte cuvinte, mănâncă când ți-e foame și nu te înfometa niciodată. Dacă te lăși să ajungi la punctul de a muri de foame, creierul și corpul tău intră într-o stare care pierde toate sentimentele de moderare și se produce supraîncălzirea.

3. Fă pace cu alimentele
Similar cu punctul anterior, dar mai concentrat în jurul poftelor nesănătoase, dacă încerci să îți reții o dorință de dragul respectării unei diete, este mult mai probabil să îți crească pofta față de mâncarea respectivă, să nu o depășești și să ajungi să exagerezi consumând-o. În schimb, dacă îți permiți să ai această dorință periodică, vei rămâne într-o stare de control mai bun al corpului.

4. Provoacă poliția alimentară

Provoacă noțiunile preconcepute despre cum ar trebui și nu ar trebui să mănânci, mai ales pe cele născute din societate sau create de către"poliția alimentară", așa cum se sugerează Tribole și Resch.

5. Respectă-ți sațietatea
Învață să urmărești îndeaproape sentimentul sațietății sau al plinătății și să respecți acest sentiment. Când corpul tău îți spune că nu mai vrea, oprește-te. Mulți dintre noi continuăm să mâncăm după ce ne simțim plini, pentru că mâncarea din fața noastră nu s-a terminat sau arată bine. În schimb, ascultă-ți corpul pentru a îți conștientiza mai bine nivelul de sațietate și plinătate pe parcursul fiecărei mese și pentru a asculta ceea ce corpul tău îți transmite.

6. Descoperă factorul de satisfacție
Învață să te conectezi cu sentimentul de a fi satisfăcut pentru a reduce consumul excesiv de alimente și a-ți îmbunătăți relația cu alimentele. Pentru a face acest lucru, permite-ți să mânânci mai multe alimente care te bucură într-un mediu cât mai plăcut.

7. Onorează-ți sentimentele și emoțiile fără a folosi sau apela la alimente
Mulți dintre noi ne apelăm la mâncare pentru a face față unor emoții dificile, cum ar fi tristețea, singurătatea, furia sau anxietatea. În schimb, găsește practici și obiceiuri pe care le poți adopta, care îți permit să lucrezi pentru provocările emoționale pe care le întâmpini fără a fi nevoie să apelezi mereu la alimente.
Aceste practici includ:
⦁Mindfulness
⦁Meditație
⦁Jurnal
⦁Comunicarea cu un prieten de susținere, care este un bun ascultător
⦁Reflectarea la punctele tale forte și valorile individuale

8. Respectă-ți corpul
În ciuda imaginilor din mass-media și canalele de social media, nu există nici o dimensiune corporală, formă sau greutate ideale. Este nerealist și dăunător pentru cineva cu o dimensiune mai mare a corpului să creadă că sunt "presupuși" să fie mai mici și că există ceva în neregulă cu ei dacă nu sunt. În loc să se concentreze pe obținerea unor dimensiuni corporale mai mici, este indicat să se concentreze pe obținerea unei stări bune de sănătate și să învețe să-și respecte propriul corpul.

9. Fă exerciții fizice
"Uitați de exercițiile militare", spun Tribole și Resch. "Doar deveniți activi și simțiți diferența. Mută-ți polul de concentrare și pune accentul pe modul în care te simțiți să îți miști corpul, mai degrabă decât pe efectul de ardere a caloriilor în urma exercițiilor. "
Dacă îți concentrezi atenția asupra faptului că te simți activ și că te bucuri de ea - nu numai că ești activ, ci și felul în care te simți ulterior- vei descoperi că transformi exercițiul într-un mod de viață cu mult mai puțin efort.

10. Onorează-ți sănătatea
Nu este vorba despre o singură gustare, masă sau chiar o zi de mâncare. Niciunul dintre aceste lucruri nu îți va schimba sănătatea sau corpul pe termen lung. În schimb, este vorba de obiceiurile și alegerile coerente pe o perioadă lungă de timp, de aceea, concentrează-te pe onorarea sănătății, făcând alegeri alimentare cât mai nutritive și cu un gust minunat.
Te așteptăm la #clinicanaturell pentru a descoperi cele mai noi și benefice tratamente și terapii pentru sănătatea și frumusețea tale!


Pana data viitoare,

Cu drag,
Echipa Clinica Naturell
Adresa: Timisoara, Calea Bogdanestilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112