Timisoara

Consumul de cafea - pro sau contra?

Consumul de cafea - pro sau contra?

Detalii

Web
www.lavi-enrose.com
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 1 luna si 2 saptamani
Vizualizari
406

Voteaza & Distribuie

Descriere

Ce poate fi mai cunoscut, apreciat și servit de oamenii de pe întreg pământul? Aș zice apa, dar opus de ea, în fapt, este CAFEAUA. În fiecare zi - de exemplu -, britanicii beau 70 de milioane de cești de cafea, aproximativ două de adult.
Este bine sau rău?
Crește sau scade riscul de diabet…?
Mor mai tineri sau trăiesc mai mult băutorii de cafea?

Noi cercetări vin să ne răspundă la aceste întrebări…

Foarte mulți dintre noi caută doza de energie printr-o combinație despre care ar fi bine să fim foarte atenți: cofeină și zahăr! Două dintre cele mai puternice substanțe ce dau dependență, aduc oboseală cronică, creșterea în greutate, anxietatea și cauzează mari daune vaselor noastre de sânge!

În propria mea cercetare am intvestigat peste 55.000 de persoane și am constatat că cele două alimente care declanșează oboseala și stresul sunt bauturile cofeinizate si produse zaharoase, ambele substanțe ce dau dependență.” Patrick Holford

Astfel, ne putem întreba - pe bună dreptate! - care sunt consecințele consumului de cafea și zahăr, pe termen lung? Sau, dacă băutorii de cafea trăiesc mai mult sau mor de tineri..?!

Asocierea cofeinei cu tutunul este dovedit deja ca fiind un ”short cut” al vieții, la fel cum este și combinația dintre alcool și tutun. Nu mai există nici un dubiu că aceste combinații, pe perioade lungi, scurtează viețile chiar cu zeci de ani. În studiile ultimelor decenii se scoate mult în evidență nu nocivitatea unui obicei (până la urmă toți avem câte o slăbiciune, nu-i așa?!), cât asocierea a două dintre ele, aceasta pare să fie ”veriga slabă”, ce aduce boala înainte de vreme.

Probleme cardiace, cardio-vasculare, accidentele vasculare cerebrale, diferite cancere pot fi asociate și cu un consum de cafea exagerat, acesta fiind acesta unul dintre factorii declanșatori. Însă, asocierea cafelei cu fumatul, cu zahărul și consumul excesiv al acesteia (adică de la 2 în sus), face și mai evidentă această realitate.

Scăderea în greutate și evitarea diabetului au fost baza cercetătorilor asupra evectului pozitiv al cofeinei pentru organism. Și, întradevăr, cofeină neasociată cu zahărul sau tutunul, poate evita diabetul și ajută la păstrarea unui metabolism activ, evitându-se plusul de kilograme. Este uimitor însă, mereu să ne reamintim de cafeaua neagră-simplă, fără adaos de zahăr (de lapte nici nu se pune problema, știm de mult cât este de nefirească acestă cobinație!).

De fapt, au existat studii care au implicat aproape o jumătate de milion de oameni, care ne arată cum cafeaua, cafeaua decofeinizata si ceaiul reduc ușor riscul de diabet.” Patrick Holford

Cu toate acestea vă reamintesc studii care dovedesc că, cofeină crește riscul apariție de cancer de sân, apariția fibroamelor fibrochistice, crește procesul inflamator al organismului, crește secreția hormonilor de stres, al cortizolului, și adrenalinei. Zahărul face același lucru, ”în doi” imaginați-vă cât sunt de dăunătoare, ca și obicei zilnic, ”în timp”!

Un studiu din Grecia - 2004, care a implicat peste 3000 de participanți, au descoperit că cei care consumă 200 ml de cafea - două căni - au avut între 28 și 50 la sută niveluri mai ridicate de trei tipuri de markeri inflamatorii, comparativ cu cei care nu consumau cafea.” Patrick Holford

Cafea și Alzheimer, iată o dilemma încă neelucidată!

Cofeina crește nivelul de homecisteină din corp, aceasta este demonstrat științific, precum și faptul că o pastilă cu cofeină în detrimentul unei cești de cafea nu are același efect asupra homeocisteinei. Nivelul ridicat al acesteia este asociat cu declanșarea bolii Alzeimer, însă – până în prezent-, nu există o dovadă cercetată care să asocieze cu precizie consumul de cofeină cu acestă boală tot mai frecventă în ultimii ani.

Ca un rezumat al ultimelor studii preluate de pe blogul lui Patrick Holford, cel care a scris până acum 36 de cărți din propriile cercetări și practică dietoterapia în Londra, ne avertizează asupra combinațiilor dintre cofeină și alți factori nocivi, sau care dau dependență.

Dacă vreți să beți cafea și să vă fie bine în timp, sugestia este să o consumați întotdeauna cu jumătate de oră înainte sau după masă, niciodată îndulcită sau cu biscuiți, ori alte grozăvii pline de zahăr.”Patrick Holford

Cât despre cafeaua decofeinizată se vorbește de bine, consumul ei ajută la împiedicarea declanșării diabetului, controlând cantitaea de zahăr din sânge, cu condiția să fie consumată ”neagră”!

Concluzia este simplă…
De azi înainte, doar cafea neagră simplă, nu mai mult de două pe zi!

Sursa articol: https://www.patrickholford.com/blog/do-coffee-drinkers-die-young-or-live-long

Autor