Timisoara

Cultura timisoreana de export: Flauros, prima auditie mondiala inspirata de Avant Brancusi

Detalii

Categorie
Stiri Cultura
Modificat
acum 2 ani si 5 luni
Vizualizari
354

Voteaza & Distribuie

Descriere

Inspirat de expoziția de etnosculptură a artistului vizual M.C Donici, intitulată ” Înainte de Brâncuși / Avant Brâncuși [brɨnkuʃi]” și deschisă în aceste zile la Institutul Francez din Timișoara, compozitorul timișorean Gabriel Mălăncioiu, unul dintre cei mai apreciați tineri creatori de muzică contemporană din România, a compus piesa ”Flauros. Omagiu lui Brâncuși”
Compoziția îi este dedicată flautistului timișorean Vlad Alecsandru Colar, care o va interpreta în primă audiție mondială la Muzeul de Artă Târgu-Jiu, acolo unde ” Înainte de Brâncuși / Avant Brâncuși [brɨnkuʃi]” va avea vernisajul marți, 23 iunie, de la ora 19.
”Este o lucrare extraordinar de frumoasă și spectaculoasă, în spiritul etnosculpturilor care au inspirat-o, sunt bucuros să pun în circulație muzicală această piesă, în cadrul unui program estetic atât de interesant și original cum este cel al lui Mihai Donici. Cred că avem în acest fel o mostră perfectă de cultură timișoreană de export”, a declarat Vlad Alecsandru Colar.

Expoziția ” Înainte de Brâncuși / Avant Brâncuși [brɨnkuʃi]”, care prefigurează lumea formelor brâncușiene într-un melanj cultural româno-francez, mai poate fi vizitată la Institutul Francez din Timișoara până luni, 22 iunie 2015. În perioada 23 iunie- 23 iulie 2015, etnosculpturile vor fi expuse la Muzeul de Artă din orașul Coloanei infinitului, Târgu - Jiu.
”Brâncuși este artist francez de origine română, cum se afirmă în spațiul cultural francez, sau este artist român afirmat în atmosfera fertilă a începutului de secol XX din Paris ?Artefacte din cultura populară românească, obiecte de lemn care și-au pierdut utilitatea, dar păstrează urma meșterului, șlefuite în zeci de ani de folosire, sunt asamblate sau puse în situația de a prefigura lumea formelor brâncușiene, prin tehnica ready made”, argumentează artistul. În spirit brâncușian, suportul lucrării face parte din compoziție și este creat din bârne de lemn salvate din cazarma Iosefina.
Proiectul cultural ”Etnosculptura” se află la al patrulea eveniment public, după expozițiile ”Înainte de Brâncuși” (Galeria Triade, 2013), ”10 Meșteri” (Filarmonica Banatul, 2014) și ”Mecanismele nedescoperite de Leonardo” (Galeria Pygmalion 2014).