Timisoara

Cum îți menții sistemul imunitar sănătos: sfaturi și recomandări

Cum îți menții sistemul imunitar sănătos: sfaturi și recomandări

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 5 luni si 2 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
196

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Sistemul imunitar este scutul organismului, care ne face să fim mai rezistenți la boli, luptându-se cu microbii. Pentru a-și îndeplini cu succes acest rol extrem de important, sistemul imunitar trebuie, la rândul său, să fie menținut sănătos și suficient de puternic, astfel încât să poată face față atacurilor agenților patogeni care ajung în organism.

Întărirea sistemului imunitar este un proces care începe încă de la vârsta copilăriei și trebuie să ne preocupe pe tot parcursul vieții, iar pentru a nu deveni vulnerabil în fața bolilor, te învățăm cum trebuie să procedezi.

Alimentația


Principala sursă de susținere și întărire a sistemului imunitar o constituie nutrienții esențiali, care provin din alimentele pe care le consumăm. Astfel, pentru a asigura organismului nutrienții necesari sistemului imunitar, este esențial să ai o alimentație zilnică bogată în vitamine, antioxidanți, acizi grași și minerale.

Fructele și legumele sunt cea mai la îndemână sursă de astfel de nutrienți, așa că acestea nu trebuie să lipsească din dieta ta zilnică. Orice medic îți va recomanda să mănânci mai multe fructe și legume decât carne și lactate. Acestea din urmă nu sunt contraindicate, dar este important să ai o dietă echilibrată, fără excese.

În cazul în care nu ai respectat cu strictețe o astfel de dietă, este recomandat să apelezi la suplimente pentru imunitate, care conțin un mix de nutrienți esențiali necesari organismului pentru a-și păstra imunitatea.

Odihna

Este o altă componentă importantă care contribuie la menținerea unui sistem imunitar sănătos și puternic. Somnul este o necesitate pentru organism, care are nevoie de cele câteva ore de repaus pentru a se reface după efortul de peste zi. În timpul somnului, celulele se regenerează, iar anticorpii sistemului imunitar acționează cu mai multă eficiență, grăbind vindecarea eventualelor leziuni și luptând cu mai multă forță împotriva microbilor.

Pentru ca organismul să se poată reface complet în această perioadă de repaus este necesar să dormi cel puțin 7-8 ore pe noapte.

Mișcarea

Dacă despre odihnă și alimentație sănătoasă se poate spune că sunt aliații sistemului imunitar, sedentarismul se situează de cealaltă parte a baricadei. Dacă nu te poți lipsi de orele petrecute în scaun la birou, pentru că asta ar însemna să rămâi fără job, nu trebuie să-ți faci un obicei din a-ți petrece în același mod și timpul liber. Nu îți ajuți deloc organismul dacă lenevești ore în șir pe canapea sau cufundat într-un fotoliu lejer, butonând telefonul sau urmărind sezoane întregi de seriale. Un astfel de program te va face să devii mai bolnăvicios, din cauză că sistemul tău imunitar are nevoie și de mișcare, de preferat în aer liber.

Fă-ți loc în programul zilnic pentru cel puțin o jumătate de oră de exerciții fizice sau pentru o plimbare ori o altă activitate ce presupunem mișcare.

Hidratarea

Recomandarea bine cunoscută, de a bea cel puțin doi litri de apă pe zi, vizează și sistemul imunitar, întrucât organismul are nevoie de o anumită cantitate de lichid pentru ca procesele fiziologice să se desfășoare normal. Printre acestea se numără și eliminarea toxinelor și a altor impurități, care, în condiții de deshidratare, ajung în sânge și slăbesc astfel sistemul imunitar. În plus, fără o cantitate de apă suficientă, organele interne nu pot funcționa la parametri optimi, iar asta duce la vulnerabilizarea organismului.

Cum spuneam, consumul optim este de doi litri de apă pe zi, adică aproximativ 8 pahare.

Igiena


Desigur că ai auzit și zicala „curățenia este mama sănătății”, a cărei explicație stă în faptul că, păstrând o igienă corporală corespunzătoare, sistemul imunitar devine mai puternic și astfel organismul este mai bine protejat în fața bolilor. Spălarea mâinilor, spălatul pe dinți și dușurile zilnice sunt regulile de bază, în acest mod fiind eliminați mare parte din microbii și bacteriile care pot pătrunde în organism.

La acestea se adaugă celelalte reguli de igienă care includ curățenia locuinței, purtarea unor haine curate și folosirea unor așternuturi de pat asemenea.

Nu este deloc greu să ții cont de aceste sfaturi și să le transformi în obișnuință, iar astfel vei avea mult mai puține probleme de sănătate datorită unui sistemului imunitar puternic.

Sursa foto: pixabay.com/ro/illustrations/aparare-protectie-amenintare-1403072/