Timisoara

Cum îţi protejezi cauciucurile pentru a te bucura de ele cât mai mult timp?

Cum îţi protejezi cauciucurile pentru a te bucura de ele cât mai mult timp?

Detalii stire

Categorie
Stiri auto / moto
Modificat
acum 4 luni si 2 saptamani
Apartine de
DWF
Vizualizari
97

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Înlocuirea periodică a anvelopelor nu se face doar pentru a evita eventuale amenzi. Este o măsură de siguranţă, deoarece cauciucurile reprezintă singurul contact al maşinii tale cu partea carosabilă. De felul cum se comportă ele depinde aderenţa în timpul manevrelor de accelerare, frânare şi viraj, indiferent de condiţiile de vreme sau infrastructură. Făcând parte din categoria consumabilelor, acestea se deteriorează şi trebuie schimbate la timp. Durata de viaţă o poţi prelungi prin câteva măsuri de exploatare pe care ţi le prezentăm în continuare.

Foloseşte produse de sezon

Obligatorii prin lege sunt doar cauciucurile cu însemnele M + S şi simbolul fulgului de nea, indiferent de perioada calendaristică, atunci când circuli pe drumuri publice acoperite de zăpadă, polei sau gheaţă. Însă rolul confecţionării anvelopelor de sezon este asigurarea unei aderenţe bune în condiţiile specifice de climă. Dacă circuli cu cauciucuri în extrasezon, rişti să pierzi mult la capitolul stabilitate. Anvelopele de iarnă sunt mult mai moi şi mai groase, pentru a reacţiona corespunzător la contactele dese cu suprafeţe de zăpadă, blocuri de gheaţă, nisip şi antiderapant. Dimpotrivă, pneurile de vară sunt subţiri şi rigide, pentru a oferi stabilitate la temperaturi ridicate, pe asfalt încins şi în condiţii de trecere bruscă de la carosabil uscat la suprafeţe umede, în timpul ploilor torenţiale. Aşadar, dacă încă ai echipate roţile de iarnă, comandă cauciucuri de vară de aici pentru a te bucura de aderenţă bună în sezonul cald.

Verifică periodic presiunea

Anvelopele îşi menţin caracteristicile standard atunci când sunt exploatate într-un regim normal. Un factor esenţial îl constituie presiunea roţilor. În cartea tehnică a maşinii, pe stâlpul dintre uşi sau pe clapeta de la alimentarea rezervorului vei regăsi valorile presiunii optime a roţilor, în funcţie de sarcina încărcată. Dacă circuli cu roţile dezumflate, acestea se pot deforma, consumul de carburant creşte, devin mai zgomotoase şi îngreunează sistemul de direcţie. Dacă le umfli peste măsură, surplusul de aer va produce deformarea roţilor pe partea din mijloc a benzii de rulare, iar această porţiune de-a lungul anvelopei se va deteriora mai rapid decât partea dinspre flancuri. În plus, creşte riscul de explozie în cazul atingerii unui obstacol. Cel puţin o dată pe lună sau înaintea fiecărui drum mai lung trebuie să verifici presiunea roţilor, inclusiv a rezervei. O poţi face în parcare, cu un manometru sau compresor portabil, sau în benzinării, unde ai la dispoziţie echipamente moderne.

Uzura trebuie să fie uniformă

Există o limită a adâncimii benzii de rulare sub care nu poţi coborî. Pentru a nu ajunge la acel punct, producătorii de anvelope montează martori coloraţi în interiorul cauciucurilor, iar când aceștie devin vizibili trebuie să te îndrepți către depozitul de cauciucuri noi. Până atunci, însă, fiecare roată trebuie să aibă acelaşi grad de uzură. În momentul în care diferenţa benzilor de rulare este mai mare de 2-3 milimetri pe stânga faţă de dreapta, ai o problemă la sistemul de direcţie. Acelaşi lucru se întâmplă şi când o parte a anvelopei este mai uzată decât cealaltă. Sunt lucruri vizibile cu ochiul liber la orice inspecţie, în momentul în care le constaţi, trebuie să te îndrepţi către service pentru verificarea direcţiei şi a geometriei roţilor.

Ai grijă cum parchezi

Cu toate că cele mai multe accidente se produc în timpul deplasării, deteriorarea anvelopelor începe de multe ori chiar în parcare. În primul rând, roţile trebuie să fie tot timpul drepte. Când maşina petrece câteva ore cu roţile virate, anvelopele resimt o presiune suplimentară. Parcarea la diferenţă de nivel, în special pe bordură, produce în primul rând şocul urcării şi coborârii bordurii, însă la fel de greşită este şi presiunea suplimentară pe care o resimt roţile rămase în partea de jos. Atunci când parchezi aproape de bordură, ai grijă ca flancul anvelopei să n-o atingă nici la sosire, nici la plecare. Altfel, rişti să zgârii jantele, sau, mai grav, să deteriorezi partea laterală a cauciucului.

Acestea sunt doar câteva aspecte de care trebuie să ţii cont pentru a prelungi durata de viaţă a cauciucurilor maşinii tale. Ţine minte că pneurile fac parte din categoria consumabilelor, iar eficienţa lor depinde de calitatea drumurilor pe care circuli, de condiţiile de vreme şi mai ales de stilul personal de condus.

Sursa foto: pixabay.com/photos/tyre-wheel-tire-car-automobile-1714669/