Timisoara

Cum ne ferim de canicula? Client Platina

Detalii

Web
http://www.laviniabratu.ro/
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 12 ore si 48 minute
Vizualizari
911

Voteaza & Distribuie

Descriere

Cum ne ferim de caniculă?
E vară, e cald, e vacanță… E bine! Doar unele zile vin mai calde decât puterea noastră de adaptare, iar în aceste zile ar fi bine să fim atenți pentru a menține în parametrii optimi homeostazia internă și echilibrul, în general. Acesta este unul dinte cele mai discutate subiecte ale momentului, căldura de afară ne-a pus pe toți ”pe jar”, apelurile la 112 sunt tot mai numeroase. Cei mai afectați dintre noi sunt persoanele cu afecțiuni cardio-vasculare, copiii, persoanele cu boli cronice, vârstnicii și cei care desfășoară activități fizice intense (inclusiv sport) în aer liber. Pot apărea stări de amețeală, crampe musculare, spasme musculare şi transpiraţie abundentă. Remediul pentru toate acestea este HIDRATAREA OPTIMĂ!

Ce-i de făcut pentru a ne menține starea de bine în perioada foarte călduroasă a verii? Iată câteva îndemnurI simple, importante de știut:

    1.HIDRATAREA, cel mai importamt aspect al verii în păstraea echilibrului interior!Transpirăm mult, asta presupune pierderea multor minerale, iar echilibrarea acestor pierderi se poate face prin consumul permanent al apei. Beți apă cu înghițituri mici, nu consumați cantitate foarte mare dintr-o dată. În acest fel, transpirația va fi puternic stimulată și pierderile de minerale, asemenea.

    2. Încercați să evitați a ieși afară între orele 11-17. Dacă sunteți afară, ar fi bine să evitați expunerea directă la soare. Alegeți să purtați o pălărie din paie, chiar zilele trecute am văzut în magazine fel și fel de pălării, care mai de care mai încântătoare, potrivite oricărui stil vestimentar. Eleganță îmbinată cu utilitate, printr-un simplu accesoriu de vară!

    3.Consumul de alcool pe timpul verii nu este recomandat, mare atenție și la tipul de băutură, precum și la cantitate. Temperatura ridicată modifică capilaritatea sanguină, iar alcoolul aduce și mai accentuate modificări în defavoarea stării de sănătate. Să fim ponderați și să consumăm doar pe seară o bere nefiltrată sau un pahar de vin alb sau roze, amaestecat cu apă minerală. Și, asta să nu facem decât atunci când ieșim cu prietenii la o terasă, adică să nu fie zilnic!

    4.Cafeaua și stimulentele de orice fel nu sunt recomandate, având un efect de deshidratate pentru organism. Vara are foarte multă energie, corpul și mintea pot să capete starea de bine și energie de la lumina soarelui, fără a mai avea nevoie și de stimulente. Acestea rămân opțiunea excelentă pentru un timp ploios sau noros, dar când soarele strălucește pe cer, nu avem nevoie decât de…ochelari și pălărie de soare!

    5. Este obligatorie evitarea băuturilor cu conţinut ridicat de zahăr (sucuri racoritoare carbogazoase) deoarece acestea sunt diuretice, favorizează deshidratarea şi diminuează capacitatea de luptă a organismului împotriva căldurii. În plus, sunt dăunatoare sănătății fiind surse suplimentare de radicali liberi nocivi. Beți ceai de mentă și băuturi puternic mineralizate, ceaiuri calduțe, neîndulcite: de soc, mușețel și mai ales de urzici, la temperatura camerei (inhibă senzația de sete). Alegerea acestor ceaiuri se poate face și în funcție de necesitățile terapeutice.

    6. Consumați preponderent hrană crudă, hrană vie, hrana plină de enzime și cu un conținut ridicat de apă. Abundă piețele de fructe și legume, să profităm maxim de ele în această perioadă. Salate de crudități cu sosuri răcoritoare din iaurt sunt recomandate tuturor. Fructele să fie masa de dimineață - fie crude, fie sub formă de smooty -, la care mai adăugăm un pumn de semințe crude, pentru un aport bun de minerale și grăsimi benefice.

    7. Evitați produsele de origine animală, mai ales cele grase, sunt greu de procesat și integrat pe perioada verii. Cantitatea mare de azot necesită o activitate renală intensă pentru eliminarea acestuia din organism. Rinichii sunt afectați de temperatura ridicată, transpitația este abundentă, iar favorizarea acestei eliminări este mult îngreunată, concentrarea azotului în sânge poate face mult rău. Alegeți hrană ușoară, niciodată prăjită sau păstrată mai mult timp în figider.

    8. Evitați dulciurile concentrate care duc la creșterea diurezei. Alegeți FRUCTELE în loc de dulciuri procesate, acestea ajutând la regenerarea stocului de săruri din organism.

    9. Alegeți să plecați în zilele de weekend către munte, schimbați aerul și temperaturile ridicate din orașe cu oxigenarea intensă, prin aerul de munte. De puține avem nevoie pentru a schimba total decorul și a rupe ritmul, ori de câte ori putem, să facem asta. Veți reveni în noua săptămână ”ca noi”! Bucurați-vă de NATURĂ, acum este cel mai potrivit moment!

    10. Atenție la schimbările bruște de temperaturi, evitați să stați în bătaia aerului condiționat din încăperi sau din mașina. Încercați să faceți trecerile cât mai treptat, permițând corpului să-și adapteze homeostazia internă, echilibrat.
    Vara trebuie să fim atenți la o serie de probleme care se acutizează din cauza temperaturile crescute, cum ar fi toxiinfecțiile alimentare, enterocolitele. Dezvoltarea microbilor este favorizată de temperaturile crescute, în special dacă alimentele nu sunt ținute în condiții adecvate. Nu mâncați de la orice ”colț de stradă”, fiți selectivi și exigenți cu mâncarea, mai ales atunci când este gătită în altă parte decât acasă.
    Bucurați-vă de vară, atenți la starea de sănătate, atenți la felul în care menținem în echilibru atât starea internă cât și activitățile desfășurate zilnic, fie că e vacanță, fie că sunteți în plină activitate profesională.

Autor