Timisoara

Cum poți mânca exact cât ai nevoie într-o zi?

Cum poți mânca exact cât ai nevoie într-o zi?

Detalii articol

Categorie
Articole / anunturi mancare si bautura
Modificat
acum 1 luna si 4 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
104

Voteaza & Distribuie

Prezentare articol

Te-ai obișnuit să ronțăi tot timpul câte ceva? Lucrurile au acutizat mai ales că în ultima vreme lucrezi mai mult de acasă? Seara, la televizor, ești mereu cu o pungă de chipsuri în față? Înseamnă că a venit vremea să ai mai multă grijă de siluetă și să mănânci exact cât ai nevoie. Află, în continuare, câteva sfaturi utile care te vor ajuta să îți recapeți greutatea dorită, să ai o stare de sănătate mai bună și un tonus excelent.

Programează mesele la ore fixe


Ca să ajungi la un ritm normal de alimentație, obișnuiește-te să faci diferența între senzația reală de foame și impulsurile emoționale sau obiceiurile de a ronțăi tot timpul mici gustări. Acestea sunt, de cele mai multe ori, nesănătoase și principala cauză a kilogramelor în plus. Mai mult, sunt și dăunătoare pentru sistemul digestiv, pentru că îi dereglează funcționarea normală. De aceea, mănâncă la ore fixe, nu sări peste micul dejun și păstrează, pe cât posibil, orele de masă de la o zi la alta. Ca să nu ai ca scuză lipsa de timp, comandă cu ajutorul Food Panda prânzul la birou sau acasă, cina sau o gustare mai consistentă la ora cinci.

Nu mânca în ritm lent

Organismul tău este mereu sub presiune, alergi tot timpul, ești ocupat, uneori, nervos. Nu uita, însă, că metabolismul uman impune o perioadă între 15 și 30 de minute ca să simți senzația de sațietate. Așa că, rezervă-ți măcar jumătate de oră pentru masă, ca să poți să mănânci în ritm lent, să ai un răgaz care să-ți permită să te relaxezi un pic, să uiți de grijile zilei și să nu supui stomacul șocurilor pe care le resimte când înfuleci în grabă. Un alt avantaj, atunci când mănânci în tihnă, este că reduci riscul de a consuma mai mult decât îți trebuie. Este binecunoscut faptul că, atunci când ești înfometat și grăbit, mănânci pe fond de stres, emoțional, și consumi dublu față de nevoile tale reale. Nu în ultimul rând, dacă mănânci în ritm lent, simți pe deplin gusturile și aromele mâncărurilor.

Fă o pauză după primul fel de mâncare

De obicei, comanzi mai mult decât ai nevoie, din mai multe motive: așa este oferta promoțională de la restaurantul unde te duci de obicei, meniul firmei de livrări cuprinde trei feluri, ai gătit multe preparate și vrei să le încerci pe toate, așa am fost crescuți, să mâncăm, supă, felul doi și desert. Evită să faci această greșeală și încearcă să faci o mică pauză, după primul fel de mâncare. În acest fel, organismul tău va digera preparatele pe care le-ai mâncat la primul fel, iar tu vei evalua altfel nivelul de sațietate.

O să vezi că, în multe cazuri, nici nu mai este nevoie să mănânci și celelalte preparate. S-ar putea să realizezi că supa/ciorba a fost sățioasă, sau că salata cu pui pe care ai comandat-o ca antreu a fost suficientă pentru masa de prânz. Există, deci, mijloace la îndemână și acum știi cum poți începe să mănânci pe zi exact cât ai nevoie: nu te grăbi, concentrează-te să simți gustul preparatelor, nu te forța să termini tot ce este în meniu sau în farfurie, micșorează porțiile și obișnuiește-te să faci pauze între felurile de mâncare.

Sursa foto: piqsels.com/en/public-domain-photo-zkudj