Timisoara

CUPLUtoniu - Furiile & Marele razboi

Detalii

Categorie
Spectacole
Modificat
acum 5 luni si 5 zile
Vizualizari
957

Voteaza & Distribuie

Descriere

CUPLUtoniu - Furiile & Marele război

Autor: Neil LaBute

în Cuib d'Arte (str. Mărăşeşti nr. 14) - în cadrul Festivalului Euroregional de Teatru

Spectacol cu supratitrare în limba română.

Data: 28.05.2013

Ora: 16:00

Distribuţia

Paula

Daniela Török

Jimmy

Alex Halka

Jamie

Olga Török

Femeia

Enikő Blénessy

Bărbatul

Georg Peetz

În alte roluri Horia Săvescu

Silvia Török

Sufleuză

Vali Velimirovici

Regia tehnică

Costinel Stănescu

Asistent scenografie

Andreea Pop

Asistenţa de regie Rareş Hontzu

Coregrafia

Florin Fieroiu

Light-Design / Video

Lucian Moga

Dramaturgia

Valerie Seufert

Muzica

Vlaicu Golcea

Decorul şi costumele

Velica Panduru

Regia Radu-Alexandru Nica

Descriere

CUMPĂRAREA DE BILETE SE POATE EFECTUA AICI. Preţul biletului: 20 RON (Elevii, studenţii şi pensionarii beneficiază de 50% reducere)

Durata spectacolului: cca. 1h 30 min.Cu sprijinul:

Consiliul Local TimisoaraPartener:

Al-Kimia

Parteneri media:

Şapte seri

Radio Timişoara

24 Fun

LiterNet

TVR Timişoara

Zile şi Nopţi

ArtAct

Radio România Cultural

magico.roÎn America anilor ’20 exista credinţa că primul război mondial va fi cel care va pune capăt tuturor războaielor. O mare naivitate, după cum bine ştim şi azi, războiul continuă cu şi mai mare avânt, atât în sfera politică, cât şi în cea privată. Ca de pildă în living-ul Bărbatului şi Femeii din “Marele război”, care îşi dispută formalităţile divorţului. Pe lângă partajul bunurilor, întrebarea centrală e: cine păstrează copiii? Surpriza e că niciunul dintre părinţi nu îi doreşte, ceea ce îi obligă pe ambii la strategii tot mai neortodoxe.

La fel de neortodox procedează şi Jimmy în “Furiile” - după o ceartă cu prietena sa, Paula, vine împreună cu sora sa, Jamie, la discuţia de împăcare. Şoaptele, îndoielile, reproşurile ei sabotează orice posibilitate de împăcare, chiar şi după ce Paula a arborat deja demult steagul alb. Cât din iubirea aceasta e fraternă şi cât e boală? Bolnăvicioasă, dar într-o cheie şi mai comică şi relaxată, e şi relaţia între cei doi tineri din prima parte a spectacolului, care istorisesc cu detaşare scurta poveste de iubire dintre un criminal în serie şi o tânără dornică de experienţe inedite.---Extrase de presă:

"Montarea combinã douã secvenţe dramatice - Furiile şi Marele rãzboi - precedate de un intro - un flirt simpatic - menit sã acomodeze ”clienţii”/spectatorii cu atmosfera cafenelei, şi de un interludiu dansant, la care sunt invitaţi sã ia parte şi aceştia, pentru cã spectacolul se doreşte degajat şi interactiv. CUPLUtoniu nu poate fi socotit însã un spectacol tipic de ”bar”, câtã vreme întreg spaţiul este reconfigurat scenografic. [...] Este o abilã manevrã regizoral-scenograficã - decorul şi costumele, de la scaune de bar cu picioare feminine îmbrãcate în ciorapi de mãtase ori un colţ de interior burghez, cu covor miţos şi dulãpior de bãuturi fine, la ţinuta unei eroine, ”emo-metalistã”, de pildã, au fost create de Velica Panduru - prin care spectatorul este ”ademenit” într-un mediu pe de o parte comunitar - prima secvenţã are loc chiar la o masã de cafenea -, pe de altã parte intim, în care ochiul sãu se insinueazã vinovat - partea a doua se consumã în livingul unei case familiale. Ambele secvenţe dramatice sunt nişte dialoguri în rãspãr, care sfideazã logica şi în care tensiunea se edificã treptat, iritant, efectul interacţiunii contondente a protagoniştilot reverberându-se şi în spectator. Atât regizoral, cât şi actoriceşte, aceastã atmosferã a fost surprinsã/redatã cu mare acuitate, în acest element rezidând, de altfel, şi unul din atuurile principale ale spectacolului. [...] Daniela Török, Alex Halka şi Olga Török au reuşit excelent sã-şi configureze personajele, prima traumatic în rolul iubitei bolnave, al doilea imatur în cel al iubitului incapabil de decizie, a treia, în fine, înverşunatã, inflexibilã, în partitura surorii - un rol de substanţã, deşi nu foarte amplu, pentru talentata actriţã. [...] Care este realitatea, care este miza vieţii, cât este teatru şi cât existenţã în relaţia celor doi - aceasta pare sã fie întrebarea de subtext a secvenţei. Enikő Blénessy şi Georg Peetz au configurat cu acurateţe cele douã personaje ce se confruntã pe scenã. Atmosfera spectacolului este accentuatã de muzica nervoasã a lui Vlaicu Golcea, de light-designul apropriat al lui Lucian Moga şi de coregrafia ritmatã a lui Florin Fieroiu. Oarecum neobişnuit prin gradul sãu de interactivitate - prea puţin rezoneazã spectatorii la stimulul scenic, în ciuda ”invitaţiei” de a dansa, reacţiona, de a se integra, precum nişte ”martori” accidentali ai unor crize - CUPLUtoniu este un spectacol-provocare, ce aţâţã mecanismele de receptare teatralã, transferându-le în zona proximitãţii sociale. Mai puţin sofisticat spus, e ca şi când ai sta la o masã de cafenea şi ai vedea ”spectacolul vieţii” de la mesele vecine. Recunoaşteţi cã, oricât aţi fi de ”civilizaţi”, tot aţi trage niţel cu urechea."

(Claudiu Groza, în: Tribuna)

"Totul se petrece firesc, fără scrobeli, fără inadecvări, însă cu o seamă de adaptări, cu ajustări de croi absolut necesare ale celor două piese -Furiile şi Marele război- operaţiuni ce asigură un bun text de spectacol (dramaturgia: Valerie Seufert). Ţinându-se cont de specificul viitoarei montări, bănuiesc că pe parcursul elaborării ei s-a renunţat la o seamă de nișe, capcane, dezvoltări propuse de dramaturg, mizându-se însă pe implicarea spectatorilor. [...] Numai că la 7 și jumătate precis, după cum se vede, cu o rigurozitate nemţească, Vlaicu Golcea a oprit muzica, Rareș Hontzu s-a oprit din servit, a pus mâna pe un microfon şi ne-a prevenit că gata, începe spectacolul, drept pentru care nu ar fi rău dacă ne-am închide telefoanele mobile. Şi-au intrat apoi în rol, s-au jucat pe ei înșiși dar și-au jucat deopotrivă personajele Silvia Török și Horia Săvescu. [...] Actorii interpretează fără cusur sinuozităŢile, răutăţile, nimciniciile personajele. [...] Radu Alexandru Nica pare mulţumit. Cred că nu fără motiv. A regizat într-un bar un spectacol de teatru adevărat."

(Mircea Morariu, în: Teatrul azi) Fotografii

Sursa informatii: www.teatrulgerman.ro