Timisoara

De ce PROBIOTICE si hrana cu aport probiotic?

Detalii

Web
www.lavi-enrose.com
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 2 luni si 1 saptamana
Vizualizari
782

Voteaza & Distribuie

Descriere

De ce PROBIOTICE și hrană cu aport probiotic?
Sistemul nostru nervos enteric este un ”copy-paste” al sistemului nervos central. Da, burta noastră conține un al doilea creier, delocalizat din zona capului, tocmai pentru asigurarea fără încetare a funcției noastre vitale primordiale: aceea de a ne hrăni. Chiar dacă creierul nostru se află în stare inoperantă - cum ar fi starea de coma, ori dacă măduva spinării este lezată -, ”ne putem ușor imagina necesitatea imperioasă a unui sistem digestiv funcțional în cazul pacienților paraplegici sau al celor aflați în coma”, rezumă Michel Neunlist.

Suntem într-o frumoasă relație cu bacteriile, alături de care trăim o simbioză asumată. Numărul bacteriilor ”bune” din organismul nostru trebuie să depășească pe cel al bacteriilor ”rele”, pentru a asigura această simbioză. ”Chiar în acest moment organismul vă este colonizat de o sumedenie de microorganisme – de circa 10 ori mai multe decât propriile dumneavoastră celule (din fericire, acestea sunt mult mai mari, așa că microbii nu cântăresc de zece ori mai mult decât noi!).” – NIH Human Microbiome Project Defines Normal Bacterial Makeup of the body, U.S. National Library of Medicine, 2015.

Aceste întreg sistem complex care trăiește în interiorul nostru, împreună cu amprenta sa genetică, care poate fi considerat un organ în sine, poartă denumirea de MICROBIOM.

Ce poate influența microbiomul? Nici mai mult, nici mai puțin de:
  • sistemul imunitar
  • detoxifierea
  • semnalizarea senzației de foame și de sațietate
  • utilizarea carbohidraților și a grăsimilor
  • întregul metabolism.

Dacă aceste mecanisme sunt perturbate, ce se poate întâmpla?
  • alergii
  • astm
  • ADHD
  • cancer
  • diabet
  • demență.
Este de necrezut, așa pare, cum flora noastră intestinală, bacteriile ce populează organismul ne influențează întreaga stare de spirit, metabolismul, imunitatea, libidoul, claritatea gândirii și percepția generală asupra vieții. Ce ne ajută direct în susținerea optimă a acestui organ, adică microbiomul nostru? Foarte simplu: hrana de zi cu zi!

Un studiu realizat de Institutul Național al Sănătății Mentale din 2014, în care s-au investit peste un milion de dolari spre cercetare, orientat fiind pe legătura dintre microbiom și creier, ne vorbește despre toate aceste noi descoperiri. Legătura dintre cei doi este încă la început de cercetare. Și, pentru că hrana de zi cu zi infleunțează flora noastră intestinală, în următorul articol vă voi scrie care sunt alimentele probiotice, acelea care susțin și ajută mereu la păstrarea unui microbiom sănătos.

Atunci când microbiomul este sănătos și bine echilbrat, imunitatea noastră este bună și starea psihică echilibrată. Nu este de neglijat ”starea burților noastre”, iar aceasta nu presupune îmbuibarea ei, cât atenția asupra unei digestii facile, a unei stări confortabile. Știți vorba aceea:
- Cum te simți?
- Exact așa cum îmi este și digestia!”

Nutriția viitorului va cuprinde ”studiul creierului din burtă” și felul în care nutrienții influențează activitatea genelor, cât și dezvoltarea microbiomului. Este un nou început pentru noi toți.