Timisoara

De ce sa incepi si tu o activitate fizica sustinuta? Client Platina

Detalii

Web
www.laviniabratu.ro
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 1 luna si 3 zile
Vizualizari
387

Voteaza & Distribuie

Prezentare

De ce să începi și tu o activitate fizică susținută?
Dacă ești mulțumit de felul în care arăți, formele tale sunt de invidiat, rămân argumentele ce susțin mișcarea fizică ca fiind unul dintre cele mai firești moduri de prevenție a bolilor. Lipsa exercițiului fizic crește factorul de risc și îmbolnăvire, ducând la apariția bolilor cardiovasculare și a celor cronice, cum ar fi:
  • obezitatea,
  • diabetul zaharat,
  • cancer,
  • boli osoase și articulare,
  • hipertensiune,
  • boli degenerative,
  • depresia.

În plus, activitatea fizică regulată reduce semnificativ incidența decesului prematur, indiferent de cauză și, în special a celor ce suferă de boli cardiovasculare. Nimic nu se compară cu senzația de suplețe, nimic nu-i mai prețios decât starea de sănătate. Tu ești responsabil de felul în care te bucuri de acești parametrii, despre care Schopenhauer spunea: ”9/10 din fericirea noastră constă în starea de sănătate.”

Vrei argumente concrete pentru a-ți face din sport un obicei? Iată câteva:

  • Mișcarea fizică reduce stresul, anxietatea, depresia;
  • Reabilitarea cardiacă prin exerciții fizice regulate și managementul stresului, reduce semnificativ incidența decesului prematur indiferent de cauză și, în special a celor cardiovasculare;
  • S-a demonstrat că o activitate fizică de rutină favorizează o greutate corporală optimă, iar aceasta înseamnă: reducerea adipozității abdominale, îmbunătățirea profilului lipoproteinelor lipideice, scăderea trigliceridelor, crește valoarea HDL, scade LDL și se menține un raport normal între cele două, se normalizează valorile glicemiei și sensibilitatea la insulină;
  • Un efort anaerob duce la scăderea țesutului adipos. Odată cu scăderea acestuia are loc și eliminare de toxine. Scăderea toxinelor din țesutul adipos duce la scăderea markeri-lor inflamatori din sânge și a procesului inflamator din corp.

Poate cel mai puternic argument dintre toate este capacitatea organismului de se menține în formă. Aceasta presupune, pe lângă starea de bine, o energie excelentă, chef de viață, stimă de sine ridicată și spiritul tinereții aprins.

Lipsa activității fizice și alimentația sunt principalele cauze de îmbolnavire la noi în țară. Tocmai aceasta poate fi un motiv suficient de puternic pentru a începe instalarea acestui obicei de a face mișcare.

Zilnic suntem programați să facem anumite activități care, cu siguranță, nu ne fac o plăcere deosebită, cum ar fi: spălatul pe dinți, curățenia prin casă, aprovizionarea casei, spălatul hainelor, gătitul, îngrijirea personală, uneori și mersul la serviciu. Le facem pe toate, știind că în felul acesta vom avea dinți sănătoși, confort, hrană, o igienă bună și un trai asigurat, dacă se poate, să fie bun. După un timp, aceste activități sunt în rutina noastră zilnică, o parte integrată și acceptată a existenței noastre. Haideți să privim și activitatea fizică la fel. Foloasele acestui obicei vor fi mai mari decât ne putem imagina, căci le vom simți o viață întreagă!

Autor