Timisoara

De ce sa introduci faina integrala in alimentatia ta

De ce sa introduci faina integrala in alimentatia ta

Detalii articol

Web
https://www.minuneanaturii.ro/
Social links
Categorie
Articole / anunturi mancare si bautura
Modificat
acum 8 luni si 2 saptamani
Apartine de
Minunea Naturii
Vizualizari
174

Voteaza & Distribuie

Prezentare articol

În trecut de pâinea albă, moale și pufoasă se bucurau doar cei privilegiați deoarece ere rezervată. Dar de când lumea a aflat faptul că pâinea integrală are o valoare nutritivă superioară, totul începând de la preferințe până la prețuri au luat o întorsătură bruscă.

Făina stă la baza multor alimente pe care le consumăm în cantități suficient de mari încât calitatea lor să ne influențeze sănătatea. Fie că e vorba de pizza, covrigi, plăcinte, produse de patiserie, toate sunt făcute din făină integrală.

Fiecare bob de cereală conține 3 părți: germene, endosperm și tărâțe (învelișul exterior). Germenele se află la baza bobului și este răspunzător de formarea unei noi plante. Acesta este bogat în minerale, vitamina B, proteine și grăsimi sănătoase. Endospermul (miezul) este partea cea mai voluminoasă a bobului și este furnizorul de resurse pentru germene. Acesta conține o mulțime de proteine, carbohidrațiși minerale. Iar învelișul exterior al miezului, conține fibre, vitamine și antioxidanți.

În timp ce prin măcinare făina albă pierde cea mai mare parte a vitaminelor B, fibrelor și mineralelor, făina integrală conține toate componentele bobului de grâu.

Făina integrală are o mulțime de beneficii printre care : consumul de alimente bogate în fibre, precum cerealele integrale, este asociat cu reducerea riscului de apariție a bolilor cardiovasculare; este foarte benefică pentru constipație care a devenit una dintre cele mai frecvente afecțiuni funcționale, la bază căreia stau, de cele mai multe ori, stresul, un stil de viață dezordonat și o dietă defectuoasă. Principalul rol al fibrelor din cerealele integrale este de a îmbunătăți digestia, prin eforturile lor benefice în combaterea și stimularea tranzitului lent.

Există o diferență între pâinea neagră și cea integrală. Pâinea neagră este neagră, dar nu conține neaparat făină integrală. Anumiți producători folosesc făină și coloranți alimentari sau melasă, obținând astfel o pâine colorată fără valoare nutritivă.