Timisoara

”Elemente esentiale” unui sistem nervos echilibrat!

Detalii

Web
www.lavi-enrose.com
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 2 luni si 2 saptamani
Vizualizari
350

Voteaza & Distribuie

Descriere

Elementele esențiale” unui sistem nervos echilibrat!
Felul în care ne hrănim vorbește despre felul în care trăim, iar partea noastră psiho-emoțională este strâs legată de partea de nutriție. În marile clinici psihiatrice ale lumii, nutriția este știința ce merge paralel cu psihiatria în îndreptarea problemelor de natură psihică. Nu trebuie să fim afectați de astfel de situații, însă și dacă ne dorim un excelent randament și o acuitate a minții, este bine să ținem seama de următoarele elemente:

Apa, cap se listă în oricare recomandare nutrițională, mai ales cea legată de sistemul nervos. Dacă nu învățăm să consumăm apă, oricare alt sfat nutrițional este neesențial! Câtă apă să bem pe zi? La 20 kg masa corporală, ar trebui 1 l apă. Sau, poate este mai simplu să ne gândim pentru început la 2-3 l/zi. Aici intră apa, apa cu lămâie și ceaiul neîndulcit, precum și sucurile de fructe proaspete. Puterea lor de hidratare este deosebită, să nu trecem mai departe fără a ne însuși aceaste învățăminte!

Vitamina C, este denumită ”regina vitaminelor”, și nu întâmplător. De ea depinde sistemul nostru nervos, circulator, absorbția celorlalte vitamine, este foarte important aportul ei, de 2 ori/zi. Dimineața, apa cu lămâie, apoi pătrunjel verde zilnic sau goji, ardei roșu. Să aveți gândul ca, si dimineața și după-masa, este necesar acest supliment de vitamina C. Niciodată înainte de culcare, poate aduce un somn neliniștit.

Vitamina E, zillnic, 1 lingură de ulei de măsline crud, sau orice alt ulei presat la rece, adăugat în salate sau luat drept supliment nutrițional.

Atenție la ”B-uri” !!! Zilnic, o linguriță de fulgi de drojdie (merge pe pâine cu ulei de cocos sau pe salată) si tot zilnic, câteva cereale integrale – 1 lingură de cereale de ovăz, hrișcă sau 2 felii din pâine de secară, sunt o alegere excelentă. Hrișca, o pseudocereală cu proprietăți antioxidante, reduce glicemia și are foarte bune indicații nutriționale. Este trebuință de adaptare la gustul ei specific, atâta tot!

Calciul – semințe de susan, 1 linguriță mestecat foarte bine bucal, legat de o masă, reprezintă o excelentă sursă de Ca.

Vitamina A - zilnic 1 morcov, pentru sănătate, frumusețe și susținerea tinereții minții noastre! Alegeți hrana colorată, de culoare portocalie, galbenă, acestea conțin vitamina A. Sau, recurgeți la suplimente nutriționale cu aceste componente.

Omega 3, dimineața și seara, în combinație cu un fruct sau legumă crudă, ajută întregul, precum și absorbția vitaminelor liposolubile din hrana crudă.

Lecitina este un aminoaccid cu un rol important în formarea neurotransmițătorilor cerebrali, implicate și în transportul lipidic, ar fi bine să nu lipsească din programul nostru de suplimente.

Ulei de cocos, o grăsime ce conține și ceva grăsimi saturate, însă este singurul nutrient de care se spune - prin cercetările realizate -, că ajută la regenerarea celulei nervoase. Zilnic 1/2 de linguriță, sau chiar o linguriță, dacă aportul de grăsimi este conșteient controlat, în restul aportului nutrițional.

Vă doresc sănătate și mereu alegeri conștiente în dieta de zi cu zi, și în viața, în general! Și, rămânem aproape cu bine, sănătate și bucurie!

Elementele esențiale” unui sistem nervos echilibrat!

Autor