Timisoara

Excesul de grăsimi: Regim alimentar și remedii naturiste

Excesul de grăsimi: Regim alimentar și remedii naturiste

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 5 luni si 3 saptamani
Vizualizari
1150

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Analizele de sânge au demonstrat un exces de trigliceride și de colesterol „rău” (LDL)? Obiceiurile alimentare influențează nivelul de grăsimi din sânge. Iată cum poți scădea nivelul de grăsimi prin alimentație și remedii naturiste!

De ce crește nivelul de grăsimi din sânge?

Profilul lipidic este o analiză de sânge care identifică valoarea grăsimilor din sânge: colesterol total, colesterol HDL („bun”), colesterol LDL („rău”) și trigliceride.

La adulți, colesterolul total trebuie să aibă o valoare optimă sub 200 mg/dL, însă și o valoare maximă de 200 mg/dL +(plus) vârsta pacientului este considerată normală. Totuși, dacă colesterolul total depășește 240 mg/dL, acesta este considerat crescut. În cazul bărbaților, colesterolul HDL trebuie să fie peste 55 mg/dL, iar în cazul femeilor, peste 65 mg/dL. Colesterolul LDL nu trebuie să depășească 130 de mg/dL, iar trigliceridele trebuie menținute sub valoarea de 150 mg/dL.

Creșterea colesterolului total, a celui LDL și a trigliceridelor peste valorile normale, concomitent cu o eventuală scădere a colesterolului „bun” (HDL), se consideră un exces de grăsimi cu risc de boli cardiovasculare.
Colesterolul bun sau HDL are capacitatea de a-l scădea pe cel rău sau LDL, prin extragerea acestuia din țesuturi și trimiterea lui spre ficat pentru metabolizare. Un nivel scăzut de colesterol HDL favorizează creșterea colesterolului LDL.

Creșterea nivelului acestor grăsimi poate fi cauzată de stilul de viață dezechilibrat care include:
  • O alimentație bogată în grăsimi de origine animală (exceptând peștele), fast-food, prăjeli, dulciuri și săracă în fructe, legume, cereale, pește.
  • Lipsă de mișcare
  • Fumat
  • Consum excesiv de alcool
  • Stres excesiv

Alte cauze ale grăsimilor în exces:
  • Diabet zaharat de tip 2
  • Obezitate
  • Vârsta înaintată
  • Administrarea unor medicamente
  • Boli renale
  • Boli ale tiroidei
  • Ereditatea

Regimul alimentar


Grăsimile din sânge pot fi crescute printr-o alimentație dezechilibrată. Totodată, valorile acestora pot fi normalizate printr-o alimentație sănătoasă care ajută la creșterea nivelului de colesterol bun. Ce trebuie să consumi și ce trebuie să eviți?

Alimente care trebuie consumate mai des:
  • Fructe și legume
  • Leguminoase boabe (fasole, mazăre)
  • Cereale integrale (fulgi, tărâțe), cum ar fi ovăzul și orezul brun
  • Fructe oleaginoase crude: avocado, caju, migdale, alune de pădure, nuci, arahide și unt de arahide.
  • Semințe oleaginoase crude: semințe de chia, de floarea-soarelui, de in, de dovleac, de susan, de psyllium.
  • Uleiuri vegetale extravirgine crude: de nuci, de in, de măsline, de rapiță, de soia.
  • Ulei de pește
  • Peștele gras, cum ar fi somonul, tonul, heringul, macroul.
  • Fructe de mare

Alimente care trebuie strict limitate pe perioada regimului:
  • Produse de origine animală: carnea roșie, pielea de pasăre, șunca, slănina, untura, mezelurile, untul, laptele gras (poate fi înlocuit cu cel degresat sau vegetal), iaurturile grase, smântâna.

Alimente pe care trebuie să le eviți:
  • Prăjeli
  • Produse fast-food
  • Produse de patiserie
  • Margarine produse prin hidrogenarea grăsimilor (este specificat pe etichetă)
  • Sucuri din comerț
  • Dulciuri
  • Uleiul de palmier și de cocos

Remedii naturiste

1. Suplimente nutritive
Există suplimente alimentare ce conțin substanțe naturale ce scad colesterolul, cum ar fi fitosteroli, inulină și fibre (vezi aici tratament trigliceride). De asemenea, suplimentele cu ulei de pește sunt benefice pentru scăderea colesterolului rău, datorită conținutului ridicat de acizi grași Omega-3.

2. Usturoiul
Studiile au demonstrat că substanțele care se găsesc în usturoi nu numai că au acțiune antibacteriană și antifungică, dar au și capacitatea de a scădea colesterolul LDL. Câțiva căței cruzi de usturoi pe zi pot scădea valorile grăsimilor din sânge.

3. Turmeric (curcuma)
Turmericul sau curcuma este o plantă asiatică folosită drept condiment în bucătărie. În urma cercetărilor științifice, au fost descoperite o serie de beneficii ale turmericului, printre care se numără și reducerea colesterolului rău. Bea în fiecare dimineață un pahar de apă caldă în care ai adăugat jumătate de linguriță de turmeric.

4. Coriandru
Coriandrul este o plantă ce conține numeroși antioxidanți și vitamine cu beneficii asupra menținerii unui nivel adecvat de grăsimi în sânge. Fierbe în apă o linguriță de semințe de coriandru timp de 2 minute. Lichidul obținut astfel se strecoară și se bea.

5. Semințe de in
Semințele de in conțin o cantitate mare de acizi grași Omega-3, care ajută la scăderea colesterolului rău. Consumă în fiecare zi o lingură de semințe de in măcinate, adăugate în apă sau lapte cald și amestecate bine.

6. Ceaiul verde
Ceaiul verde este o sursă bogată de polifenoli, substanțe care scad colesterolul LDL (rău) și cresc colesterolul HDL (bun). Așadar, o cană de ceai verde pe zi poate îmbunătăți profilul lipidic.

7. Amla (coacăze sau agrișe indiene)
Amla sau coacăzele indiene sunt fructe cu proprietăți antioxidante. La noi în țară, fructele se găsesc sub forma de pulbere (fructul a fost uscat și măcinat) și sub formă de suplimente. Consumă zilnic o linguriță de amla pulbere adăugată în apă, lapte sau smoothie-uri.

Așadar, excesul de grăsimi rele poate fi cauzat de o alimentație nesănătoasă, dar în același timp poate fi combătut prin modificarea dietei și prin remedii naturiste.

Sursa foto: pixabay.com/ro/photos/avocado-mic-dejun-p%C3%A2ine-alimente-1844894