Timisoara

Fara grasimi, fara carbohidrati, mediteranean? Ce dietă este potrivită pentru tine?

Fara grasimi, fara carbohidrati, mediteranean? Ce dietă este potrivită pentru tine?

Detalii

Web
www.nicoletaiordache.ro
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 1 luna si 5 zile
Vizualizari
125

Voteaza & Distribuie

Descriere

Uneori, a pierde din greutate necesita experimentari. Daca urmezi o dieta la punct si virgula si, cu toate astea, ea nu functioneaza pe termen lung, poate ca nu este potrivita metabolismului sau situatiei tale. Genele, familia, mediul, chiar si prietenii influenteaza cum, de ce, ce si cat de mult mananci, asa ca nu te descuraja si te blama pentru ca o dieta care a functionat pentru toti nu iti ofera tie rezultatele dorite. Incearca alta, fara sa uiti ca aproape orice dieta te va ajuta sa pierzi kilograme, cel putin pentru o perioada scurta de timp.

Iti prezentam mai jos 3 dintre cele mai comune abordari de dieta:

1. Dieta saraca in grasimi – nu are un gust grozav si nici nu este prea satioasa

E una dintre dietele "umbrite" de frenezia dietei saraca in carbohidrati. Dar grasimile sanatoase chiar pot conduce la pierderea in greutate si unele dintre ele sunt bune pentru sanatatea inimii, iar eliminarea lor din dieta poate cauza probleme.
Din moment ce grasimile contin 9 calorii / gram, iar carbohidratii 4 calorii / gram, teoretic, ai putea manca mai mult fara sa acumulezi prea multe calorii prin reducerea mancarurilor grase si consumarea unora bogate in carbohidrati, in special fructe si legume bogate in apa. Cu toate acestea, o asemenea dieta saraca in grasimi tinde sa fie mai putin satioasa si gustoasa decat altele, fapt care ii reduce atractia pe termen lung. Iar daca carbohidratii pe care ii consumi in locul grasimii sunt foarte procesati si digerati rapid, iti poti sabota planul de pierdere in greutate.


2. Dieta saraca in carbohidrati – pierdere rapida in greutate, dar intrebari privind siguranta pe termen lung

Consumul de carbohidrati, in special cei foarte procesati precum painea alba si orezul alb, creste rapid cantitatea de zahar din sange, care declanseaza revarsarea insulinei din pancreas. Cresterea insulinei poate sa scada rapid glicemia, provocand foamea. Sustinatorii acestei diete spun ca persoanele care consuma multi carbohidrati iau calorii suplimentare si castiga în greutate. Limitarea carbohidratilor in favoarea proteinelor si a grasimilor ar trebui sa previna cresterea insulinei si sa te faca sa te simti satul mai mult timp.
Pentru a compensa lipsa carbohidratilor din dieta, corpul isi mobilizeaza propriile depozite de carbohidrati din ficat si tesutul muscular. In acest proces, corpul mobilizeaza si apa, insemnand ca pierderile in greutate sunt in apa. Rezultatul este pierderea rapida in greutate, dar, dupa cateva luni, pierderea in greutate incetineste sau se inverseaza, asa cum se intampla si in cazul altor diete.


3. Stilul mediteranean – grasimi sanatoase cu multe legume si fructe

Grasimile "bune" sunt grasimile monostaurate ce se gasesc in uleiul de masline sau alte uleiuri si grasimile polisaturate ce se gasesc in peste, uleiul de canola sau nuci. Dietele mediteraneene tind sa aiba o cantitate moderata de grasime, dar cea mai mare cantitate de grasime vine din grasimi sanatoase. Carbohidratii din aceste diete pot veni din surse nerafinate, bogate in fibre, cum ar fi faina integrala si boabele. De asemenea, aceste diete sunt bogate si in fructe, legume, nuci, seminte si peste, doar cu o cantitate modesta de carne si branza.
Oamenii care traiesc in tarile mediteraneene tind sa aiba mai putine probleme cardiace. Insa stilul de viata traditional din aceste tari includ de asemenea si multa activitate fizica, mese regulate, vin si suport social pozitiv. Este greu de determinat care este rolul acestor factori, insa exista dovezi din ce in ce mai puternice ca, in sine, dieta poate reduce riscul cardiovascular si dezvoltarea diabetului.


Propria dieta

O dieta buna ar trebui sa ofere o multitudine de alegeri, relativ putine restrictii si nicio lista de cumparaturi care sa cuprinda mancaruri speciale si scumpe.
Ea ar trebui sa fie buna pentru inima ta, oase, creier si colon la fel cat este de buna pentru talia ta. Si, mai ales, ar trebui sa fie ceva ce poti sustine ani de-a randul. O asemenea dieta nu iti va oferi o rezlvare rapida, dar iti poate oferi ceva mult mai bun – o viata de savoare, de alegeri sanatoase care vor fi bune pentru tine ca intreg, nu doar pentru anumite parti ale tale.


Iti dorim armonie cu natura si cu sine!
Suntem aici cu solutii ori de cate ori si oricand ai nevoie.
Pe data viitoare!


Cu drag,
Echipa Clinica Naturell

Adresa: Timisoara, Calea Bogdanestilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112
http://www.naturell.ro