Timisoara

Festivalul Eurothalia - editia a VII-a

Detalii

Categorie
Festivaluri
Modificat
acum 2 saptamani si 18 ore
Vizualizari
2263

Voteaza & Distribuie

Descriere

Festivalul European de Teatru Eurothalia
Alain Platel & Les Ballets C de la B, Wim Vandekeybus & Ultima Vez sau Gob Squad în programul ediției 2017

Se apropie cea de-a șaptea ediție a Festivalului European de Teatru Eurothalia, organizat de Teatrul German de Stat Timișoara (TGST) în perioada 6-13 octombrie 2017.
În programul ediției 2017 se regăsesc companii importante de teatru și dans din Europa, majoritatea dintre acestea aflându-se în premieră în România. Ultima Vez și Les ballets C de la B din Belgia aduc la Timișoara două producții de dans contemporan, care au avut turnee în întreaga lume, iar compania Motus din Italiaun spectacol de sunet exploziv despre fluiditatea de gen. Centrul Cultural Onassis din Grecia va fi prezent cu un spectacol de teatru documentar despre migrație și discriminare, iar Señor Serrano din Spania cu un spectacol care experimentează cu animația live. Din Germania vor fi prezente două companii: colectivul Gob Squad, cu o producțieaxată pe improvizație și interacțiune cu spectatorii, iar Markus&Markus cu o adaptare provocatoare a unui text clasic.
Programul include și seria de evenimente Eurothalia Xtension, organizată împreună cu Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană 2021. Eurothalia Xtension este concentrată pe opera celebrului regizor de teatru Eugenio Barba și a companiei Odin Teatret din Danemarca, cuprinzând: două spectacole, două proiecții de film, două demonstrații de lucru, un masterclass dedicat actorilor și un atelier axat pe implicarea comunitară.
Anul acesta, festivalul se va desfășura sub tematica Limite, temă despre care selecționera festivalului, Andreea Andrei, declară următoarele: „Ce fel de limite avem? Ne dorim sau putem să le depășim? În ce fel putem face asta? Are oare teatrul puterea de a scutura conștiințele și schimba percepțiile? De a anula frontierele și de a reinventa lumea? Și la ediția 2017 a festivalului nostru explorăm noi tipuri de spații și forme de teatru, interogăm prezentul, arătăm actualitatea artistică și vorbim despre lucrurile care contează.
Vă trimitem alăturat programul festivalului.
Biletele pot fi achiziționate într-unul din următoarele moduri:
la casieria Teatrului German (str. Alba Iulia nr. 2)
Orar: Marți-Vineri: 10-15 și 17-19; Sâmbătă: 10-15
precum şi cu o oră înainte de începerea spectacolelor ;
online pe paginile teatrulgerman.ro, eurothalia.ro şi biletmaster.ro.


FESTIVALUL EUROPEAN DE TEATRU EUROTHALIA

Vineri,
6 octombrie 2017,
ora 18

în sala Studio a Teatrului Maghiar de Stat „Csiky Gergely”

IBSEN: STRIGOII
de Markus & Markus
Regia: Markus & Markus •Producția: Markus & Markus (Germania)
Coproducția: Gessnerallee Zürich, ROXY Birsfelden & Mousonturm Frankfurt

Cu: Markus Schäfer, Markus Wenzel

În drama lui Ibsen, „Strigoii”, Osvald își roagă mama să-l ajute să moară. Ea are îndoieli. Împreună cu ea, multe societăți din întreaga lume se întreabă dacă există sau nu dreptul la o moarte asistată. Colectivul Markus&Markus și-a întâlnit propriul Osvald, pe Margot, în vârstă de 81 de ani, în 1 aprilie 2014. A însoțit-o cu camera în ultimele zile ale vieții, în timp ce aceasta își făcea ordine în lucruri, la ultimile întâlniri cu medicii, la petrecerile de adio, iar în cele din urmă și în Elveția. Acolo, de câțiva ani, câteva organizații acordă asistență la moarte, în limitele foarte restrânse ale legii. În 22 mai 2014 colectivul a participat la înmormântarea lui Margot. Spectacolul este o sărbătoare a vieții, un Dinner for One, la care gazda și-a urmat prietenele și prietenii deja decedați. Pe scenă nu se mai află decât Markus&Markus. Un discurs controversat se lovește de o dramă a cărei protagonistă nu mai este în viață. Ibsen: Strigoii este un spectacol despre moarte și în același timp un elixir al vieții, deoarece: „Atâta timp cât se vorbește despre mine și atâta povestea mea este spusă, eu nu sunt mort.“

Spectacol în limba germană, cu traducere în limbile română și engleză

Vineri,
6 octombrie 2017,
ora 20

în sala Teatrului German

WESTERN SOCIETY

Conceptul: Gob Squad • Producția: Gob Squad (Germania)

Cu: Johanna Freiburg, Sean Patten, Damian Rebgetz, Tatiana Saphir, Sharon Smith, Berit Stumpf, Sarah Thom, Bastian Trost, Simon Will

Western Society” este un portret al civilizației secolului XXI, asemănător unei rame prin care putem trage cu ochiul în sufrageria unei familii pe care nu o cunoaștem, dar în care ne putem recunoaște. Fascinată de tehnologie, compania Gob Squad pătrunde cu acest spectacol în centrul unei familii vestice, aducând pe scenă un film nevizionat și nespectaculos despre o sufragerie anonimă, despre o reuniune de familie, undeva la marginea lumii occidentale. În timpul unei petreceri, într-o cameră plină cu oameni, familia, prietenii și străinii sunt ținuți împreună de mașinăria numită karaoke: singuri împreună și împreună singuri. Ce facem aici? Ce este asta? Este aceasta fericirea? Performerii continuă să își pună aceleași întrebări, mirându-se cum oare au ajuns în locul în care sunt astăzi.

Spectacol în limba engleză, cu traducere în limbile română și germană

Sâmbătă,
7 octombrie 2017,
ora 18

în sala Studio a Teatrului Maghiar de Stat „Csiky Gergely”

IBSEN: STRIGOII
de Markus & Markus
Regia: Markus & Markus •Producția: Markus & Markus (Germania)
Coproducția: Gessnerallee Zürich, ROXY Birsfelden & Mousonturm Frankfurt

Cu: Markus Schäfer, Markus Wenzel

În drama lui Ibsen, „Strigoii”, Osvald își roagă mama să-l ajute să moară. Ea are îndoieli. Împreună cu ea, multe societăți din întreaga lume se întreabă dacă există sau nu dreptul la o moarte asistată. Colectivul Markus&Markus și-a întâlnit propriul Osvald, pe Margot, în vârstă de 81 de ani, în 1 aprilie 2014. A însoțit-o cu camera în ultimele zile ale vieții, în timp ce aceasta își făcea ordine în lucruri, la ultimile întâlniri cu medicii, la petrecerile de adio, iar în cele din urmă și în Elveția. Acolo, de câțiva ani, câteva organizații acordă asistență la moarte, în limitele foarte restrânse ale legii. În 22 mai 2014 colectivul a participat la înmormântarea lui Margot. Spectacolul este o sărbătoare a vieții, un Dinner for One, la care gazda și-a urmat prietenele și prietenii deja decedați. Pe scenă nu se mai află decât Markus&Markus. Un discurs controversat se lovește de o dramă a cărei protagonistă nu mai este în viață. Ibsen: Strigoii este un spectacol despre moarte și în același timp un elixir al vieții, deoarece: „Atâta timp cât se vorbește despre mine și atâta povestea mea este spusă, eu nu sunt mort.“

Spectacol în limba germană, cu traducere în limbile română și engleză

Sâmbătă,
7 octombrie 2017,
ora 20

în sala Teatrului German

Incredibila şi trista poveste a candidei erÉndira şi a bunicii sale fără suflet
de Gabriel Garcia Márquez

Regia: Yuri Kordonsky • Decorul: Helmut Stürmer • Costumele: Ioana Popescu • Dramaturgia: Rudolf Herbert • Muzica: Cári Tibor • Light-design: Nosz Botond • Producția: Teatrul German de Stat Timișoara (România)

Cu: Olga Török,Ida Jarcsek-Gaza,Horia Săvescu, Rareș Hontzu, Franz Kattesch, Radu Brănici, Isa Berger, Dana Borteanu, Harald Weisz, Aljoscha Cobeţ, Richard Hladik.
Spectacolul spune povestea Eréndirei, care nu are decât paisprezece ani când bunica sa, acuzând-o de incendierea casei, o obligă să se prostitueze. În timp ce sute de bărbați se înșiră în fața cortului Eréndirei, bunica negociază prețul și numără banii. Şi Ulise, tânăr și frumos ca un înger, o dorește. După ce tentativele de fugă ale celor doi îndrăgostiți eșuează, ei plănuiesc o crimă. „Incredibila și trista poveste a candidei Eréndira și a bunicii sale fără suflet” este considerată una dintre cele mai emoționante povestiri ale lui Gabriel García Márquez. Unele motive din capodopera „Un veac de singurătate” sunt îmbinate aici cu teme precum vinovăția și ispășirea, dragostea și moartea. Un laureat al premiului Nobel pentru literatură, un regizor de excepție, care semnează și adaptarea scenică a textului, și un ansamblu consacrat abordează această lume magică, în care realitatea și imaginarul se întrepătrund.

Spectacol în limba germană, cu traducere în limbile română și engleză

Duminică,
8 octombrie 2017,
ora 19

în sala Teatrului German

A HOUSE IN ASIA
Regia: Agrupación Señor Serrano
Producția: Agrupación Señor Serrano (Spania)
Coproducția: GREC 2014 Festival de Barcelona, Hexagone Scène Nationale Arts et Sciences – Meylan, Festival TNT - Terrassa Noves Tendències, Monty Kultuurfaktorij - La Fabrique du Théâtre - Province de Hainaut

Cu: Ferran Dordal, Vicenç Viaplana & David Muñiz

Casa în care Geronimo se ascunde în Pakistan. O copie exactă a acestei case se află într-o bază militară în Carolina de Nord. Cea de-a treia casă geamănă se afla în Iordania, unde se realizează și un film. Cea mai mare vânătoare de oameni din istorie. Un șerif obsedat de o balenă albă. Cowboy și indieni. Avioane și beri. Copii, reflecții, imitații și cheeseburgeri. Prin limbajul său specific (modele la scară redusă, proiecții video, editare video în timp real și performeri energici), Agrupación Señor Serrano prezintă un western scenic în care realitatea și copiile ei se amestecă, schițând un nemilos portret pop al deceniului de după 11 septembrie, sămânța secolului XXI. Veniți să vedeți.

Spectacol în limba engleză, cu traducere în limbile română și germană

Duminică,
8 octombrie 2017,
ora 21

în Hala SC Hydromatic Sistem SRL (Bulevardul Constructorilor, Timișoara)

NICHT SCHLAFEN
Regia: Alain Platel •Compoziția și direcția muzicală: Steven Prengels
Producția: les ballets C de la B (Belgia) •Coproducția: Ruhrtriennale, La Bâtie-Festival de Genève, la Biennale de Lyon, L’Opéra de Lille, MC93 - Maison de la Culture de la Seine-Saint-Denis, TorinoDanza, Holland Festival, Ludwigsburger Schlossfestspiele, Kampnagel Hamburg

Cu: Bérengère Bodin, Boule Mpanya, Dario Rigaglia, David Le Borgne, Elie Tass, Ido Batash, Romain Guion, Russell Tshiebua, Samir M’Kirech

Un grup de bărbați se adună în jurul unor cai morți pentru a realiza un ritual. Rezumat astfel, „nicht schlafen” ar putea avea aspectul unei povești. Dar această noțiune este contrazisă instant. Terenul cultului arhaic se limitează la o pânză uriașă. Printre acești bărbați se află o femeie. Este aceasta o punere în scenă a unui nou „Ritual al primăverii”? Va fi oare o femeie sacrificată încă o dată doar pentru a plăti pentru această masculinitate eșuată? Noua producție a regizorului Alain Platel folosește ca punct de plecare opera compozitorului austriac Gustav Mahler. Pentru Platel, nu a fost o dragoste la prima vedere. Inițial, el a avut o afinitate deosebită cu epoca pe care Mahler o exprimă în opera sa: o epocă de mare accelerare și ruptură, care a dus la izbucnirea primului război mondial. Dar apoi, în nervozitatea și agresivitatea, în pasiunea și dorința pentru armonia pierdută exprimată în muzica lui Mahler, Platel a descoperit și o potrivire cu imaginile pe care le caută în opera sa.
Spectacol nonverbal

Luni,
9 octombrie 2017,
ora 18

în sala Studio a Teatrului Maghiar de Stat „Csiky Gergely”

Film Odin Teater
CUCERIREA DIFERENȚEI
Regia: Exe Christoffersen

Eugenio Barba vorbește despre Odin Teatret. Cu fragmente de la antrenamente și din spectacolele produse de Odin Teatret. Filmul prezintă istoria companiei Odin Teatret între anii 1964 și 2015, cu scene din spectacolele și antrenamentele pe care actorii le-au creat și susținut de-a lungul anilor. În plus, Eugenio Barba reflectă asupra a ceea ce teatrul a însemnat pentru el personal și asupra istoriei companiei Odin Teatret, formată dintr-un grup de oameni care și-au cucerit propria diferență.

Film cu traducere în limba engleză

Luni,
9 octombrie 2017,
ora 20

în Hala SC Hydromatic Sistem SRL (Bulevardul Constructorilor, Timișoara)

NICHT SCHLAFEN
Regia: Alain Platel •Compoziția și direcția muzicală: Steven Prengels
Producția: les ballets C de la B (Belgia) •Coproducția: Ruhrtriennale, La Bâtie-Festival de Genève, la Biennale de Lyon, L’Opéra de Lille, MC93 - Maison de la Culture de la Seine-Saint-Denis, TorinoDanza, Holland Festival, Ludwigsburger Schlossfestspiele, Kampnagel Hamburg

Cu: Bérengère Bodin, Boule Mpanya, Dario Rigaglia, David Le Borgne, Elie Tass, Ido Batash, Romain Guion, Russell Tshiebua, Samir M’Kirech

Un grup de bărbați se adună în jurul unor cai morți pentru a realiza un ritual. Rezumat astfel, „nicht schlafen” ar putea avea aspectul unei povești. Dar această noțiune este contrazisă instant. Terenul cultului arhaic se limitează la o pânză uriașă. Printre acești bărbați se află o femeie. Este aceasta o punere în scenă a unui nou „Ritual al primăverii”? Va fi oare o femeie sacrificată încă o dată doar pentru a plăti pentru această masculinitate eșuată? Noua producție a regizorului Alain Platel folosește ca punct de plecare opera compozitorului austriac Gustav Mahler. Pentru Platel, nu a fost o dragoste la prima vedere. Inițial, el a avut o afinitate deosebită cu epoca pe care Mahler o exprimă în opera sa: o epocă de mare accelerare și ruptură, care a dus la izbucnirea primului război mondial. Dar apoi, în nervozitatea și agresivitatea, în pasiunea și dorința pentru armonia pierdută exprimată în muzica lui Mahler, Platel a descoperit și o potrivire cu imaginile pe care le caută în opera sa.
Spectacol nonverbal

Marți,
10 octombrie 2017,
ora 18

în sala Studio a Teatrului Maghiar de Stat „Csiky Gergely”

Demonstrație de lucru Odin Teatret
URME ÎN ZĂPADĂ
Producția: Odin Teatret (Danemarca)

Cu: Roberta Carreri

Fiecare spectacol spune o poveste. Personajele care aparțin lumii ficțiunii devin o realitate credibilă pentru spectator datorită tehnicii actorului. În „Urme în zăpadă”, tehnica însăși devine protagonistul. Actrița dialoghează cu secretele care preced și urmează construcția unui personaj, crearea unui spectacol - și procesul său, expunând aceste secrete. Tensiunea care caracterizează teatrul este prezentă și în această demonstrație de lucru, datorită confruntării dintre cele două forme de comportament ale actriței: cel cotidian și cel scenic.
Demonstrație în limba engleză

Marți,
10 octombrie 2017,
ora 20

în sala Teatrului German

ORAȘ CURAT
Cercetarea, textul și regia: Anestis Azas & Prodromos Tsinikoris• Coproducția: Onassis Cultural Centre Athens (Grecia) & Goethe Institut, în contextul proiectului EUROPOLY
Cu: Mabel Matchidiso Mosana, Rositsa Pandalieva, Fredalyn Resurreccion, Drita Shehi, Valentina Ursache

Cine curăță Atena? De ce majoritatea femeilor de serviciu din Atena e formată din imigrante? S-au născut ele „femei de serviciu?” În ce măsură CV-ul lor diferă de al nostru? Poate că, în cele din urmă, suntem cu toții subiecți ai istoriei? Și dacă tot vorbim despre asta, de ce utilizăm expresia de „curățare” pentru a descrie operațiile poliției care intenționează să-i elimine din spațiile publice pe cei „indezirabili” (imigranți, oameni fără adăpost, „devianți”)? Azas și Tsinikoris explorează prin acest spectacol rasismul „curățeniei” și al „purității”, pericolele fascismului, imigrația feminină din Grecia și identitatea „femeii de serviciu”. În calitate de teatru al realului, „Oraș curat” trasează și redefinește stereotipurile din perspectiva și pe baza experiențelor personale ale unor adevărate experte în materie de curățenie: femeile de serviciu imigrante din Atena. În același timp, spectacolul explorează nuanțele istorice, politice și filozofice ale „curățeniei” ca și concept normativ care a fost adoptat de către nazism și care a devenit punctul central al ideologiei rasiste, bazată pe exterminarea „celuilalt” pentru a crea o „rasă pură”.

Spectacol în limbile greacă și filipineză, cu traducere în limbile română, germană și engleză

Miercuri,
11 octombrie 2017,
ora 18

în sala Teatrului German

MOLIENDO CAFÉ

Regia: Silviu Purcărete • Decorul și costumele: Dragoş Buhagiar • Muzica: Vasile Șirli • Coproducție: Teatrul German de Stat Timișoara & Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” Timișoara

Un spectacol de: Aszalos Géza, Baczó Tünde, Balázs Attila, Isa Berger, Enikő Blénessy, Dana Borteanu, Bandi András Zsolt, Borbély B. Emília, Aljoscha Cobeţ, Isolde Cobeţ, Csata Zsolt, Éder Enikő, Richard Hladik, Rareş Hontzu, Ioana Iacob, Franz Kattesch, Kiss Attila, Kocsárdi Levente, Lőrincz Rita, Magyari Etelka, Mátray László, Mátyás Zsolt Imre, Molnár Bence, Molnos András Csaba, Horia Săvescu, Tatiana Sessler, Simó Emese, Tar Mónika, Tokai Andrea, Daniela Török, Silvia Török, Oana Vidoni, Radu Vulpe, Anne-Marie Waldeck, Harald Weisz.
Spectacolul „Moliendo café” s-a născut din improvizațiile actorilor care s-au desfășurat sub îndrumarea artistică a regizorului Silviu Purcărete și care au ca temă cafeaua și lumea de arome și senzații pe care aceasta o evocă. „Cafeaua, ca şi teatrul, sunt două gratuităţi absolute şi indispensabile – adică nu folosesc la nimic, dar toată lumea le foloseşte”, argumentează regizorul. Secvențele din spectacol au fost concepute de către trupele reunite ale TGST și ale Teatrului Maghiar de Stat „Csiky Gergely”. Pentru a depăşi barierele comunicării verbale, spectacolul foloseşte limbajul corporal ca mijloc principal de expresie.
Spectacol nonverbal

Miercuri,
11 octombrie 2017,
ora 18,30

în sala Studio a Teatrului Maghiar de Stat „Csiky Gergely”

Film Odin Teatret
ȚARA ÎN CARE COPACII ZBOARĂ
Regia: Davide Barletti & Jacopo Quadri

Într-o provincie daneză liniștită se desfășoară pregătirile pentru celebrarea celei de-a 50-a aniversări Odin Teatret, compania care a schimbat direcția teatrului în a doua jumătate a secolului al XX-lea, sub îndrumarea lui Eugenio Barba și care i-a îmbogățit alfabetul, alimentându-se din culturile teatrale ale lumii. Din cele mai îndepărtate zone ale planetei - Kenya, Bali, Brazilia, India și Europa - echipele de copii, tineri și artiști vin în orașul Holstebro, dându-i energie acestui eveniment colectiv prin acrobațiile, muzica și vocea lor, toate acestea sub privirea impetuoasă a regizorului desculț cu părul alb. Odin Teatret nu este doar o companie de teatru; este o comunitate extinsă și atemporală, cu un flux vizionar și un ritm ferm al vieții, este un amestec de umanitate sălbatică ale cărei statornicie, intuiții, paradoxuri și orizonturi sunt examinate delicat în acest film.

Film cu traducere în limba engleză

Miercuri,
11 octombrie 2017,
ora 21

în Hala SC Hydromatic Sistem SRL (Bulevardul Constructorilor, Timișoara)

SARE
Adaptarea scenică și regia: Eugenio Barba• Coproducția: Fondazione Pontedera Teatro & Odin Teatret (Danemarca)

Cu: Roberta Carreri, Jan Ferslev

O odisee feminină. O femeie călătorește de la o insulă mediteraneană la alta în căutarea persoanei iubite dispărute. O fantomă o însoțește într-un dans care o aduce mai aproape de conștientizarea unei absențe definitive.

Spectacol în limba italiană

Joi,
12 octombrie 2017,
orele 10-13 & 15-18

în sala Cercului Militar Timișoara

Odin Teatret Workshop (pe bază de invitație)
Gândirea în acțiuni

Atelierul abordează diverse niveluri de organizare ale unui spectacol de teatru, fiind axat pe multiple aspecte ale antropologiei teatrale: mișcare și acțiune, imobilitate statică și dinamică, energie în spațiu și energie în timp, tehnica montajului, dramaturgia regizorului, dramaturgia actorului, percepția regizorului și percepția spectatorului.

Workshop în limba engleză

Joi,
12 octombrie 2017,
ora 18,30

în sala Studio a Teatrului Maghiar de Stat „Csiky Gergely”

Demonstrație de lucru Odin Teatret
ECOUL TĂCERII
Producția: Odin Teatret (Danemarca)
Cu: Julia Varley

Ecoul tăcerii” este o demonstrație de lucru care descrie vicisitudinile vocii unui actor și stratagemele pe care acesta le inventează pentru a „interpreta” un text. Glasul actorilor și textul prezentat spectatorilor compun muzica unui performance. În teatru, care este aparent liber de codurile pe care le cunoaștem în muzică, actorul trebuie să creeze un labirint de reguli, referințe, astfel încât să obțină o expresie personală și să-și recunoască propria voce. „Ecoul tăcerii” atinge câteva din momentele acestui proces, permițând percepției spectatorului să alunece prin disciplina tehnică ce dezvăluie persoana din spatele actorului și tăcerea din spatele vocii.

Demonstrație în limba engleză

Joi,
12 octombrie 2017,
ora 21

în sala Teatrului German

MDLSX
Regia: Enrico Casagrande și Daniela Nicolò• Producția: Motus (Italia)
• În colaborare cu: La Villette – Résidence d’artistes 2015 Paris, Create to Connect (EU project) Bunker/Mladi Levi Festival Ljubjana, Santarcangelo 2015 Festival Internazionale del Teatro in Piazza, L’arboreto – Teatro Dimora di Mondaino, MARCHE

Cu: Silvia Calderoni
MDLSX este un dispozitiv de sunet exploziv, un imn solitar și hipnotizant dedicat libertății devenirii, amestecului de gen, depășirii granițelor corpului, culorii pielii, organelor sexuale, naționalității, națiunii. MDLSX își propune să abandoneze toate categoriile, chiar și pe cele artistice. Este un „trip” teatral „scandalos” pe care Silvia Calderoni - după 10 ani în care a fost alături de compania Motus - îl interpretează într-un nou format, acela al unui DJ/VJ excentric. Gândit ca un teritoriu „magmatic” în care ficțiunea și autobiografia se întrepătrund, MDLSX oscilează între „Gender Trouble” și „Undoing Gender”.

Spectacol în limba italiană, cu traducere în limbile română, germană și engleză

Vineri,
13 octombrie 2017,
ora 11

în sala Studio a Teatrului Maghiar de Stat „Csiky Gergely”

Workshop Odin Teatret (pe bază de invitație)
A CREA COMUNITĂȚI

Cu: Eugenio Barba și Julia Varley
Un workshop cu Eugenio Barba și Julia Varley de la Odin Teatret, inițiat de Unitatea de angajare a publicului a Asociației Timișoara 2021. Odin Teatret a inițiat cu peste 25 de ani în urmă un festival al orașului, care a implicat un spectru larg de grupuri de cetățeni, artiști, școli și instituții. Festivalul Holstebro are loc bianual. Acesta este unul dintre modelele de implicare comunitară care inspiră Timișoara 2021 în anii următori. Atelierul va demara cu mai multe filme de scurt metraj despre poveștile din spatele Festivalului Holstebro, urmate de o discuție deschisă cu Eugenio Barba și Julia Varley, moderată de Chris Torch, Directorul artistic al Asociației Timișoara 2021 și de Simona Neumann, Directorul executiv al aceleiași asociații.
Workshop în limba engleză

Vineri,
13 octombrie 2017,
ora 19

în sala Teatrului German

AVE MARIA
Regia: Eugenio Barba• Producția: Odin Teatret (Danemarca)

Cu: Julia Varley
Trei sute de pași în câteva clipe.
Piele de piatră peste capul meu.
Muștele moarte și cele transparente –
ce sunt ele? Și eu, ce contez?
Poate că moartea nu ia totul cu ea.
Aceste versuri ale poetului italian Antonio Verri sintetizează întreg spectacolul. Actrița britanică Julia Varley evocă întâlnirea și prietenia cu actrița chiliană María Cánepa. Moartea însăși sărbătorește fantezia creativă și dedicarea Maríei, care a reușit să lase o urmă după plecarea ei.
Spectacol în limba engleză, cu traducere în limbile română și germană

Vineri,
13 octombrie 2017,
ora 21

în Hala SC Hydromatic Sistem SRL (Bulevardul Constructorilor, Timișoara)

ÎN CIUDADORINȚEI ȘI VOINȚEI
Regia, coregrafia, scenografia: Wim Vandekeybus •Producția: Ultima Vez (Belgia) •Coproducția: KVS (Belgia)

Cu: Eddie Oroyan, Yassin Mrabtifi, Guilhem Chatir, Grégoire Malandain, Luke Jessop, Luke Murphy, Knut Vikström Precht, Baldo Ruiz, Flavio d’Andrea, Nuhacet Guerra Segura, Alexandros Anastasiadis

Pentru producția „Împotriva dorinței și voinței”, Vandekeybus a luat decizia radicală de a lucra cu o distribuție exclusiv masculină. Cu succes. Spectacolul a făcut senzație în întreaga lume. Acest lucru se datorează faptului că, doar cu un minim de resurse teatrale, Vandekeybus a reușit să surprindă subiecte riscante în imagini superbe. Imaginile familiare de visuri și dorințe sunt dezgolite de clișeele psihanalitice și transformate în limbajul de dans spectaculos și poetic al companiei Ultima Vez. Puterea spectacolului derivă din simbioza organică dintre dans, teatru și film. Captivantele secvențe de dans, susținute de coloana sonoră senzuală semnată de David Byrne, se transformă în monoloage despre frică, despre dorința de siguranță și despre magia îngrozitoare a somnului.

Spectacol în limbile engleză, franceză, italiană și spaniolă

Luni,
16 octombrie 2017,
ora 18

în sala „Horia Lovinescu” a Teatrului Nottara București

ÎN CADRUL FESTIVALULUI DE TEATRU FEST(IN) PE BULEVARD BUCUREȘTI
MICUL PRINȚ
după Antoine de Saint-Exupéry

Regia: Peter Kerek • Decorul și costumele: Iuliana Vîlsan • Muzica: Vivi Stoleriu • Dramaturgia: Patricia Pandek

Cu: Richard Hladik, Rareș Hontzu, Olga Török, Silvia Török, Enikő Blénessy, Ioana Iacob, Oana Vidoni, Anne-Marie Waldeck, Isa Berger, Boris Gaza, Daniela Török, Isolde Cobeț, Tatiana Sessler-Toami, Dana Borteanu, Radu Brănici, Aljoscha Cobeț, Konstantin Keidel, Horia Săvescu, Bandi András-Zsolt, Harald Weisz, Franz Kattesch.

Micul prinț” este binecunoscuta poveste pentru copii mai mici și mai mari deopotrivă, despre prințul care, venind de pe o planetă îndepărtată, le pune oamenilor întrebări aparent simple. Dar sunt întrebări care ne privesc pe toți și care ne conduc spre revelația unui adevăr unic: ne amintesc să privim totul cu inima, să căutăm esenţa lucrurilor ascunse în viață, să ne punem sub semnul întrebării tabieturile și să ne asumăm răspunderea pentru ceea ce iubim. Regizorul Peter Kerek dă viață acestei povești într-o montare plină de fantezie și imagini emoţionante, aproape fără cuvinte, acest lucru nealterând deloc caracterul profund poetic al întâmplărilor evocate. Un spectacol pentru copii și totodată pentru oamenii mari care nu au uitat ce înseamnă să fii copil.
Spectacolul se supratitrează în limba română

Miercuri,
18 octombrie 2017,
ora 20

în sala Mare a Teatrului Figura Gheorgheni

în cadrul colocviului teatrelor minoritare de la gheorgheni
MOLIENDO CAFÉ
Coproducție cu Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” Timișoara

Regia: Silviu Purcărete • Decorul și costumele: Dragoş Buhagiar • Muzica: Vasile Șirli

Un spectacol de: Aszalos Géza, Baczó Tünde, Balázs Attila, Isa Berger, Enikő Blénessy, Dana Borteanu, Bandi András Zsolt, Borbély B. Emília, Aljoscha Cobeţ, Isolde Cobeţ, Csata Zsolt, Éder Enikő, Richard Hladik, Rareş Hontzu, Ioana Iacob, Franz Kattesch, Kiss Attila, Kocsárdi Levente, Lőrincz Rita, Magyari Etelka, Mátray László, Mátyás Zsolt Imre, Molnár Bence, Molnos András Csaba, Horia Săvescu, Tatiana Sessler, Simó Emese, Tar Mónika, Tokai Andrea, Daniela Török, Silvia Török, Oana Vidoni, Radu Vulpe, Anne-Marie Waldeck, Harald Weisz.
Spectacolul „Moliendo café” s-a născut din improvizațiile actorilor care s-au desfășurat sub îndrumarea artistică a regizorului Silviu Purcărete și care au ca temă cafeaua și lumea de arome și senzații pe care aceasta o evocă. „Cafeaua, ca şi teatrul, sunt două gratuităţi absolute şi indispensabile – adică nu folosesc la nimic, dar toată lumea le foloseşte”, argumentează regizorul. Secvențele din spectacol au fost concepute de către trupele reunite ale TGST și ale Teatrului Maghiar de Stat „Csiky Gergely”. Pentru a depăşi barierele comunicării verbale, spectacolul foloseşte limbajul corporal ca mijloc principal de expresie.

Spectacol nonverbal

Duminică,
22 octombrie 2017,
ora 19,30

în sala Teatrului German

DEȘTEPTAREA PRIMĂVERII
de Frank Wedekind
Regia: Charles Muller
Muzica originală: Miruna Boruzescu • Light-design: Philippe Lacombe • Decorul: Helmut Stürmer • Costumele: Ioana Popescu
.

Cu: Richard Hladik, Radu Vulpe, Ioana Iacob, Anne-Marie Waldeck, Silvia Török, Enikő Blénessy, Radu Brănici, Rareș Hontzu, Niko Becker, Aljoscha Cobeț, Harald Weisz, Horia Săvescu, Isa Berger, Ioana Nițulescu, Oana Vidoni, Franz Kattesch, Konstantin Keidel, Daniela Török, Boris Gaza, Isolde Cobeț, Cristian Rudic, Ida Jarcsek-Gaza, Radu Vulpe.
Frank Wedekind a prelucrat în piesele sale moralitatea potrivnică pornirilor vieții. A demascat-o ca ipocrizie și a pus-o față în față cu o viziune a lumii care celebrează viața și sexualitatea. Libertatea și frumusețea oamenilor care îmbrățișează sexualitatea le-a găsit numai la personaje aflate la marginea societății, fie ei artiști de circ, escroci ori cocote. Textul lui Wedekind își menține actualitatea, „deoarece în continuare prejudecățile considerate dispărute și moralitatea dublă, ipocrită, bântuie prin viața noastră de zi cu zi, prin societatea noastră, prin politică, religie și nu în ultimul rând prin political correctness-ul din prezent”, consideră creatorul decorului acestui spectacol, scenograful Helmut Stürmer.

Spectacolul se supratitrează în limba română

Joi,
26 octombrie 2017,
ora 18

în sala Pictură a Teatrului Național București

ÎN cadrul festivalului național de teatru
DEȘTEPTAREA PRIMĂVERII
de Frank Wedekind
Regia: Charles Muller
Muzica originală: Miruna Boruzescu • Light-design: Philippe Lacombe • Decorul: Helmut Stürmer • Costumele: Ioana Popescu
.

Cu: Richard Hladik, Radu Vulpe, Ioana Iacob, Anne-Marie Waldeck, Silvia Török, Enikő Blénessy, Radu Brănici, Rareș Hontzu, Niko Becker, Aljoscha Cobeț, Harald Weisz, Horia Săvescu, Isa Berger, Ioana Nițulescu, Oana Vidoni, Franz Kattesch, Konstantin Keidel, Daniela Török, Boris Gaza, Isolde Cobeț, Cristian Rudic, Ida Jarcsek-Gaza, Radu Vulpe.
Frank Wedekind a prelucrat în piesele sale moralitatea potrivnică pornirilor vieții. A demascat-o ca ipocrizie și a pus-o față în față cu o viziune a lumii care celebrează viața și sexualitatea. Libertatea și frumusețea oamenilor care îmbrățișează sexualitatea le-a găsit numai la personaje aflate la marginea societății, fie ei artiști de circ, escroci ori cocote. Textul lui Wedekind își menține actualitatea, „deoarece în continuare prejudecățile considerate dispărute și moralitatea dublă, ipocrită, bântuie prin viața noastră de zi cu zi, prin societatea noastră, prin politică, religie și nu în ultimul rând prin political correctness-ul din prezent”, consideră creatorul decorului acestui spectacol, scenograful Helmut Stürmer.

Spectacolul se supratitrează în limba română

Vineri,
27 octombrie 2017,
ora 20

în sala Pictură a Teatrului Național București

ÎN cadrul festivalului național de teatru
DEȘTEPTAREA PRIMĂVERII
de Frank Wedekind
Regia: Charles Muller
Muzica originală: Miruna Boruzescu • Light-design: Philippe Lacombe • Decorul: Helmut Stürmer • Costumele: Ioana Popescu
.

Cu: Richard Hladik, Radu Vulpe, Ioana Iacob, Anne-Marie Waldeck, Silvia Török, Enikő Blénessy, Radu Brănici, Rareș Hontzu, Niko Becker, Aljoscha Cobeț, Harald Weisz, Horia Săvescu, Isa Berger, Ioana Nițulescu, Oana Vidoni, Franz Kattesch, Konstantin Keidel, Daniela Török, Boris Gaza, Isolde Cobeț, Cristian Rudic, Ida Jarcsek-Gaza, Radu Vulpe.
Frank Wedekind a prelucrat în piesele sale moralitatea potrivnică pornirilor vieții. A demascat-o ca ipocrizie și a pus-o față în față cu o viziune a lumii care celebrează viața și sexualitatea. Libertatea și frumusețea oamenilor care îmbrățișează sexualitatea le-a găsit numai la personaje aflate la marginea societății, fie ei artiști de circ, escroci ori cocote. Textul lui Wedekind își menține actualitatea, „deoarece în continuare prejudecățile considerate dispărute și moralitatea dublă, ipocrită, bântuie prin viața noastră de zi cu zi, prin societatea noastră, prin politică, religie și nu în ultimul rând prin political correctness-ul din prezent”, consideră creatorul decorului acestui spectacol, scenograful Helmut Stürmer.

Spectacolul se supratitrează în limba română

Marți,
31 octombrie 2017,
ora 19,30

în sala Teatrului German

CABARET
Musical de John Kander. Libretul: Joe Masteroff
Regia şi coregrafia: Răzvan Mazilu
Conducerea muzicală: Peter Oschanitzky • Decorul și costumele: Dragoş Buhagiar • Vorbirea scenică: Linda Moog.
Cu: Georg Peetz, Daniela Török, Konstantin Keidel, Ida Jarcsek-Gaza, Christian Bormann, Tatiana Sessler-Toami, Radu Vulpe, Olga Török, Silvia Török, Anne-Marie Waldeck, Eva Danciu, Suzana Vrânceanu, Horia Săvescu, Richard Hladik, Franz Kattesch, Aljoscha Cobeţ.
În Berlinul anilor ‘30, în vremea în care nazismul ajungea la putere, Sally Bowles, o tânără cântăreață şi dansatoare în clubul de noapte „Kit Kat“, se îndrăgostește de americanul Cliff Bradshaw, al cărui vis este să devină scriitor de romane. Alături de ei, deşi la o vârstă înaintată, domnişoara Schneider şi domnul Schultz îşi trăiesc delicata poveste de dragoste, care însă nu se poate concretiza prin căsătorie, deoarece el este evreu. Între umor și resemnare, între ludic și decadent, între vise împlinite și spulberate, destinele personajelor din musicalul „Cabaret“ sunt marcate de un context politic şi social a cărui influenţă este abia la început.
Cabaret“ – o lume fascinantă și amăgitoare în același timp, a cărei ilustrare scenică, alături de melodiile devenite hituri ale genului, a cucerit încă de la prima montare a acestui musical, în 1966, inimile a milioane de oameni.

Spectacolul se supratitrează în limba română