Timisoara

Hidratarea pe timp de vară: Câtă apă trebuie să consumăm zilnic?

Hidratarea pe timp de vară: Câtă apă trebuie să consumăm zilnic?

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 2 luni si 2 saptamani
Vizualizari
199

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Apa reprezintă principalul compus al organismului uman. Aproximativ 70% din greutatea corporală este compusă din apă, ceea ce înseamnă că fiecare sistem depinde de acest lichid. Dacă fără alimente am putea trăi chiar și o lună, în lipsa apei corpul nu rezistă mai mult de câteva zile, aceasta fiind vitală pentru eliminarea toxinelor din organele vitale și transportul nutrienților la celule.

Contrar opiniei generale, lichidul necesar vieții nu este consumat doar pentru a ne potoli setea, ci are și rolul de-a ne menține sănătoși și plini de energie. Lipsa apei conduce la deshidratarea organismului și funcționarea anormală a acestuia, de aceea este important să știm câtă apă trebuie să bem zilnic, în special pe timp de vară, când corpul are nevoie de lichide mai mult ca oricând.

De câtă apă avem nevoie în fiecare zi?

Cu toate că sloganul care ne recomandă consumul a cel puțin 2 litri de apă zilnic li se pare multora exagerat, în realitate acesta nu este departe de adevăr. Corpul are nevoie de 2-3 litri de lichid pe zi deoarece apa este eliminată prin respirație, transpirație, urină și defecație. Institutul American de Nutriție susține că în cazul bărbaților, aportul zilnic de apă trebuie să fie de 3 litri, respectiv aproape 13 pahare, în timp ce pentru femei este suficientă o cantitate de 2.2 litri de apă, ceea ce înseamnă 9 pahare.

Vara, este important să consumăm cel puțin cantitatea recomandată, deoarece apa ajută la menținerea echilibrului hidric și termic al corpului, pe perioada temperaturilor ridicate. Mai mult, specialiștii susțin că nevoia de apă diferă pentru fiecare persoană și în funcție de greutatea corporală. Aportul zilnic necesar este de 40 ml/kilocorp/zi, iar înmulțirea acestei valori cu greutatea unei persoane ne oferă cantitatea necesară de apă ce trebuie consumată, de exemplu 50 kg x 40 ml = 2200 ml de apă.

Ce factori influențează nevoia de apă?

În mod normal, atât pe perioada verii cât și în alt anotimp, nu trebuie să așteptăm să ne fie sete ca să consumăm apă. Pentru ca organismul să funcționeze așa cum trebuie este indicat să i se realimenteze rezervele de apă în fiecare zi. În plus, există momente cât corpul solicită acest lichid. În cazul în care depunem un efort fizic moderat, trebuie să bem mai mult cu 2-3 pahare de apă pentru a compensa pierderea suferită. Vremea călduroasă sau umedă face ca corpul să transpire, iar acest lucru se traduce printr-un aport suplimentar de lichide, însă și altitudinile mari, de peste 2500 de metri, folosesc rapid resursele de apă din organism. Afecțiunile și bolile medicale influențează și ele nevoia de apă deoarece corpul pierde fluide ușor, precum în caz de febră, vomă sau diaree.

Ce surse de apă sunt indicate pentru vară?


Din cantitatea de apă totală pe care o consumăm, aproape 80% este obținută din lichide, iar restul de 20% din alimente. În sezonul estival, este important să consumi cantitatea de apă recomandată, însă nu vorbim de apă carbogazoasă sau care conține îndulcitori, siropuri sau alte arome. Găsești apă plată la Auchan, pe care este bine să o bei la temperatura camerei deoarece corpul o tolerează mai bine decât pe cea de la frigider. Chiar dacă pare ciudat, pe perioada verii trebuie să bei apă caldă pentru că aceasta este ușor asimilată în sânge, iar corpul se hidratează rapid și își menține această stare pentru mai mult timp. Ceaiurile neîndulcite sunt și ele o sursă de hidratare, dar este indicat să fie consumate cât mai calde. În categoria alimentelor care conțin cantități mari de apă regăsim fructele și legumele, precum pepene, portocale, caise, piersici, roșii, căpșuni, ridichi, castraveți, spanac, salată verde sau țelină.

De ce trebuie să bem apă?

Apa înseamnă sănătate. Aceasta favorizează digestia, menține funcțiile vizuale la calitate înaltă, ajută la eliminarea toxinelor din organism, protejează țesuturile, cartilagiile și articulațiile, reglează temperatura corpului și transportă nutrienții către celule în condiții optime. Cu alte cuvinte, acest lichid nu lipsește din niciun proces din corp, ba mai mult, îl ajută să funcționeze și ține la distanță bolile grave, cum ar fi cancerul de colon sau de vezică.

O reducere de doar 2% a aportului de apă conduce la dezechilibre în organism și favorizează deshidratarea. Deși importanța apei este crucială pe tot parcursul anului, în timpul verii este esențial să acordăm o atenție deosebită consumului de apă, pentru că apar factori suplimentari care conduc la pierderea apei din corp, respectiv expunerea la soare, bronzul și transpirația.

Sursa foto: image.freepik.com/free-photo/breakfast-cute-girl-table_144627-13413.jpg