Federația Caritas a diacezei Timișoara organizează la Periam un training care abordează tematica creșterii copilului și metode de îmbunătățire a relației părinte-copil.
Trainingul "Trăsăturile de vârstă și nevoile copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 17 ani, vârsta de criză, cum să-l ajuți pe copil" este o întâlnire de formare și suport pentru părinți, participanții vor putea să:
“Cursul pe care îl propunem face parte dintr-un program mai amplu în care este implicată Federația Caritas- programul DARE- prin care se urmărește dezvoltarea unei intervenții sociale complexe pentru a crește calitatea vieții copiilor și a promova drepturile lor în societate. În cadrul programului DARE sunt derulate activități directe cu copii dar și cu părinții acestora și cadrele didactice, prin care dorim să facilităm o interacțiune centrată pe copil și să creem un mediu suportiv pentru dezvoltarea acestuia. Credem că acest proiect este cu atât mai relevant în mediul rural, având în vedere că oportunitățile de formare și schimb de experiență sunt mai reduse decât în mediul urban. O parte dintre beneficiarii proiectului sunt copii cuprinși în cadrul Centrului de Zi pentru copiii romi al Federației Caritas, care oferă anual servicii suport pentru un număr de peste 40 de copii și părinții lor”, Grün Herbert, director executiv, Federației Caritas a Diacezei Timișoara.
/////
Programul Regional DARE: “Dream Achieve Realize Express - Educație și inovare socială în Ucraina, Republica Moldova și România pentru o viață bună pentru copiii noștri" este susținut de Caritas Viena și se implementează în 9 localități, în România proiectul desfășurându-se la Iași, Periam (jud. Timiș) și Ojdula (jud. Alba). Perioada de implementare a programului este 1 iunie 2017 - 30 mai 2019.
Programul DARE promovează încrederea în faptul că copiii cresc și ating rezultate mai bune într-un mediu stimulativ care corespunde necesităților și potențialului lor individual și creează spații pentru realizarea viselor, exprimarea opiniilor. Copiii au nevoie de un mediu de susținere, în care părinții, îngrijitorii și profesorii au abilități de a le oferi suport, interacționând cu ei și încurajând copiii într-un mod pozitiv, care îi ajută să dezvolte relații emoționale stabile.