Timisoara

Ion Raducanu

Detalii politician

Adresa
Timișoara
Categorie
Politicieni
Modificat
acum 4 saptamani si 2 zile
Vizualizari
5858

Voteaza & Distribuie

Prezentare politician

Ion Raducanu - candidat pentru functia de primar al orasului Timisoara din partea UNPR

Ion Raducanu, fost prefect de Timis, presedinte al UNPR Timis, actionar si manager la S.C. Auto-Europa S.R.L. , un familist convins, un manager apreciat, un adevarat social-democrat, temperament coleric, justitiar, comunicativ, sociabil. Normal, am si defecte: credul, spun tot ce gandesc cu voce tare, usor irascibil si nu accept compromisuri de niciun fel.
M-am impacat cu mine insumi, ca nu ma mai pot schimba. Si inca ceva: nu am fost colaborator al Securitatii si am stat 13 ani departe de politica.

PLANU’ RĂDUCANU

Capitolul I – REVOLUȚIA URBANĂ

1. Definitivarea „Planului Urbanistic General” și reconfigurarea STRATEGIEI DE DEZVOLTARE a municipiului până în anul 2020, în corelație cu viziunea europeană de dezvoltare durabilă, punând în centru ideea metropolei sectorizate, compusă din „cartiere oraș” dezvoltate uniform în conexiune cu comunele preurbane și dezvoltarea municipiului spre nord, către Arad.

2. Redefinirea programului direcțional de investiții pe următorii 10 ani în două etape, pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere necesare fluidizării traficului pentru asigurarea protejării mediului și sănătății populației.

3. Prioritizarea proiectelor de investiții în infrastructura rutieră pentru realizarea în primă etapă a următoarelor obiective:
– închiderea celor 4 inele de circulație – care presupune realizarea podurilor necesare pentru traversarea căii ferate și a râului Bega, lărgirea podurilor Jiul și Popa Șapcă și completările de inel aferente;
– lărgirea la patru benzi a străzilor Cloșca, Popa Șapcă, Sever Bocu, precum și a penetrațiilor din toate direcțiile către oraș;
– amenajarea complexului rutier din zona Michelangelo;
– realizarea legăturilor cu autostrada Nădlac – Lugoj – București;
– extinderea și modernizarea radialelor și a conexiunilor cu inelul de centură.

4. Efectuarea studiilor și documentațiilor tehnice pentru realizarea obiectivelor din etapele următoare, cu precădere:
– centura feroviară a municipiului;
– arteră nouă de circulație majoră pe culoarul căii ferate actuale dintre Gara de Est și Gara de Nord, propusă pentru desființare;
– finalizarea centurii de ocolire;
– legături rutiere noi în sudul orașului pentru interconexiuni stradale.

5. Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri municipale după un program raţional corelat cu asigurarea în permanenţă a unui trafic normal, executându-se lucrări de pietruire şi/sau asfaltare, diferenţiate de la un drum la altul, ţinându-se cont de intensitatea şi greutatea traficului pe fiecare din aceste drumuri. Refacerea trotuarelor în întreg municipiul.

6. Extinderea infrastructurii de transport electric cu tramvaie si troleibuze.

7. Reabilitarea infrastructurii şi îmbunătăţirea transportului public prin achiziţionarea de noi mijloace de transport moderne, performante, eficiente, asigurând un transport eficient şi civilizat; introducerea unor noi curse în intervalul 24-05 pe principalele linii de transport în comun.

8. Reabilitarea, restaurarea şi revitalizarea istoricelor cartiere-oraşe – Fabric, Iosefin, Cetate, Elisabetin, Mehala, Ronaţ, Freidorf, Fratelia – ceea ce va reda Timişoarei, oraş întins pe 100 km2, originalitatea şi farmecul unei metropole cu adevărat europene, cu adânci rădăcini în istorie.

9. Relocarea penitenciarului Timişoara în afara oraşului şi realizarea unui nou centru civic cultural, social, comercial pe terenul rămas liber prin atragerea de fonduri europene şi/sau prin parteneriat public-privat – cu colaborarea Ministerului Justiţiei.
Realizarea legăturii dintre centrul istoric, campusul universitar Mărălști și zona Mall prin desființarea liniei de cale ferată actuală.

10. Pietonizarea centrului istoric al municipiului încadrat zonal de coordonatele date de primul inel de circulaţie, asemănător marilor oraşe europene.

11. Realizarea a trei parcaje colective multi-etajate (sub și supraterane) pe perimetrul inelului I de circulatie pentru staționarea autoturismelor în zona centrală.

12. Amenajarea de parcări laterale de-a lungul principalelor bulevarde şi drumuri, acolo unde spaţiul existent permite acest lucru, precum şi construirea a încă trei parcări etajate, prin implicarea directă a ADP, precum şi a parteneriatului public-privat.

13. Adoptarea unui nou regulament de aprobare şi autorizare a amenajării şi funcţionării teraselor comerciale asemănător sistemului practicat în marile oraşe europene, astfel încât acestea să fie construcţii uşoare, estetice, funcţionale, igienice, încadrate perfect în arhitectura zonei respective şi să corespundă intereselor comercianţilor şi satisfacerii cerinţelor consumatorilor, precum şi să îmbunătăţească aspectul principalelor zone ale oraşului, evitând uniformizarea şi standardizarea.

14. Asigurarea funcționării optime a deponeului ecologic de la Ghizela împreună cu Consiliul Judeţean Timiş prin reconceperea sistemului de recuperare, transport şi reciclare a deşeurilor, în condiții de eficiență minimă pentru menținerea nivelului de suportabilitate al populației.

15. Desfiinţarea sistemului Telpark şi definirea unui nou sistem de parcare în cadrul ADP Timişoara, regândind activităţile de amenajare, extindere, întreţinere şi exploatare a parcărilor pe baza unei strategii axate pe eficienţă şi satisfacerea necesităţilor posesorilor de mijloace auto.

16. Disciplina în trafic asigurată prin control, exigenţă şi intransigenţă a poliţiei rutiere şi a poliţiei comunitare.

17. Determinarea şi sprijinirea firmelor furnizoare de televiziune pe cablu de a înlocui sistemul actual de realizare a reţelelor de distribuţie pe stâlpii destinaţi cablajului electric cu un sistem subteran, aşa cum se întâmplă în lumea civilizată.

18. Finalizarea unei strategii raţionale privind sistemul de încălzire urmărind delimitarea corespunzătoare între sistemul centralizat şi sistemul centralelor de apartament, în consens cu dorinţa asociaţiilor de locatari, cetăţenilor racordaţi sau debranşaţi, în paralel cu contorizarea tuturor blocurilor. Eficientizarea activităţii societăţii Colterm în scopul reducerii preţului gigacaloriei.

19. Izolarea termică a blocurilor de locuințe după un program stabilit în corelație cu programul de finanțare guvernamentală aprobat prin Ordonanța de Urgență nr.18/2009. Creșterea intervenției financiare a bugetului local la 40% din valoarea totală a investiției.

20. Asigurarea curăţeniei spaţiilor publice prin implementarea unui sistem modern şi eficient, bazat pe creşterea responsabilităţii furnizorilor de servicii de curăţenie concomitent cu implicarea cetăţenilor.

Capitolul II – REVOLUȚIA SOCIALĂ

1. Asigurarea accesului la apă potabilă curentă a tuturor locuinţelor din toate cartierele municipiului în perioada 2012 – 2013, urmărind introducerea efectivă a contorizării individuale, ca modalitate de eficientizare a consumului casnic. Modernizarea întregii rețele de apă curentă.

2. Extinderea reţelei de gaz metan în limita posibilităţilor şi capacităţilor reţelei naţionale.

3. Asigurarea iluminatului public normal şi eficient în toate cartierele municipiului.

4. Aducţiunea de apă potabilă de la izvoarele cele mai apropiate prin accesarea de fonduri europene.

5. Realizarea cu prioritate a sistemului de canalizare pe toate străzile municipiului şi conectarea tuturor locuinţelor la acesta.

6. Înfiinţarea în fiecare din cele 25 de cartiere ale Timişoarei a unui cabinet medical pentru medicii de familie în spaţii puse la dispoziţie prin închiriere sau vânzare.

7. Încurajarea deschiderii de farmacii în toate marile cartiere ale municipiului.

8. O piaţă agroalimentară pentru două cartiere; transformarea pieţelor agroalimentare prin reamenajare, modernizare, igienizare, în locuri de referinţă şi civilizaţie în care cetăţenii să întâlnească producătorii agricoli adevăraţi de la care să cumpere cele mai bune produse la cele mai accesibile preţuri.

9. Finalizarea investiţiei de la Spitalul municipal Timişoara în primii 2 ani de mandat, păstrând tradiţia Timişoarei europene, cea care a avut primul spital municipal din Romania în 1745 – cu 24 de ani înaintea Vienei. Redistribuirea spaţiilor disponibilizate prin relocarea spitalului municipal, pentru spitalul de oncologie şi alte unităţi sanitare nevoite să părăsească actualele spaţii retrocedate foştilor proprietari.

10. Asigurarea existenţei, la nivelul fiecăruia din cele 25 de cartiere, a următoarelor obiective:
– club de internet pentru tineri fără posibilităţi;
– teren de sport;
– locuri de joacă pentru copii;
– magazin alimentar cu produsele de strictă necesitate;
– cabinetul consilierului local.

11. Clarificarea definitivă a situaţiei locative şi imobiliare a tuturor cetăţenilor municipiului. Soluţionarea prioritară a situaţiei imobiliare a cetăţenilor din cartierele Kunz şi Plopi.

12. Înfiinţarea în fiecare cartier al unui club rezervat exclusiv persoanelor de vârsta a treia.

13. Alocarea de teren pentru amenajarea a încă 2 cimitire.

14. Construirea unui complex de agrement pe proprietatea primăriei, prevăzut între altele cu un circuit de agrement pentru tinerii şoferi, amatori de concursuri neconvenţionale.

15. Construirea unui centru de zi pentru femeile abuzate, victime ale violenţei domestice, care nu au unde să locuiască.

16. Instaurarea ordinii publice şi a siguranţei cetăţeanului în toate cartierele oraşului, cu prioritate în zonele mărginaşe şi în zonele din jurul şcolilor, prin mobilizarea în permanenţă a tuturor instituţiilor abilitate, a serviciilor publice deconcentrate şi a factorilor cu responsabilităţi în acest domeniu, apelând insistent la sprijinul instituţiei prefectului, conform legilor ţării.

17. Construirea sau amenajarea într-un spaţiu deja construit, disponibilizat, a unui cămin de bătrâni de minimum 500 de locuri.

18. Amenajarea de locuinţe sociale (800) în spaţiile fostelor unităţi militare, în căminele de nefamilişti disponibilizate, în locaţii care aparţin Primăriei Timişoara (baza RATT), precum şi în spaţii nou construite, pe terenul primit de la MAPN şi repartizarea acestora familiilor sărace cu mulţi copii, familiilor tinere, bătrânilor și persoanelor cu dizabilități, tinerilor fără posibilități, precum și familiilor evacuate din locuințele retrocedate foștilor proprietari.

19. Concesionarea a 2.000 parcele de teren de câte 250 m2 către familiile tinere pentru construirea de locuinţe proprietate cu credit ipotecar.

20. Extinderea gratuităţii pe mijloacele de transport în comunla toate categoriile de persoane vârstnice, precum şi la membrii familiilor sărace, la studenţi şi elevi.

21. Sprijin pentru cei cu venituri mici, în principal pensionari, șomeri și tineri:
– ajutor financiar suplimentar pentru toți pensionarii bolnavi pentru cumpărarea de medicamente;
– punerea în funcțiune a programului „COȘUL DE SOLIDARITATE” care asigură celor cu venituri mai mici decât salariul mediu pe economie posibilitatea cumpărării de alimente la prețuri de producători;
– acordarea de facilități la încălzire și impozite.

Capitolul III – REVOLUȚIA CULTURALĂ

1. Amenajarea, reabilitarea şi modernizarea tuturor instituţiilor de învăţământ (licee, colegii, şcoli generale, grădiniţe, creşe) pentru asigurarea cadrului optim de studiu în condiţii de igienă şi civilizaţie, după un program bine conceput, în funcţie de urgenţe şi fonduri. Informatizarea tuturor şcolilor generale.

2. Crearea unei reţele de cluburi şcolare de cartier cu facilităţi pentru petrecerea timpului liber.

3. Delimitarea exactă a campusului universitar şi a zonei de protecţie de 100 m şi reautorizarea tuturor unităţilor comerciale şi de alimentaţie publică din afara zonei de protecţie pentru asigurarea condiţiilor de viaţă ale studenţilor la nivelul standardelor din campusurile europene şi potrivit legislaţiei româneşti în vigoare. Asigurarea climatului pentru dezvoltarea fizică şi morală a studenţilor pe întreg perimetrul campusului şi al zonei de protecţie din jurul acestuia.

4. Reamenajarea şi modernizarea clădirii Filarmonicii Timişoara – aducând-o la standardele europene. Amenajarea unui teatru de vară în locul grădinii din spatele filarmonicii.

5. Dezvoltarea unor spaţii noi destinate activităţilor culturale concomitent şi cu reabilitarea spaţiilor existente (teatrul maghiar, german etc.) prin finanţări europene sau din fonduri proprii.

6. Monumentele istorice şi clădirile conexe vor fi restaurate, renovate şi conservate prin atragerea de fonduri europene, cu fonduri din parteneriate publice-private cu facilităţi pentru investitori sau cu fondurile locatarilor cărora Consiliul local le va acorda facilităţi fiscale.

7. Transformarea „Bastionului” într-un lăcaș de cultură și recreere prin închirierea spațiilor pentru destinații strict delimitate, acordând facilități chiriașilor pentru a-și putea desfășura activitățile mai puțin eficiente.

8. Sprijinirea realizării noului campus al Universităţii de Vest situat în perimetrul fostei cazarme din preajma Pieţei Mărăşti.

9. Subvenţionarea sau sponsorizarea unor spectacole de teatru sau de operă, a unor concerte la filarmonică la care să fie invitaţi pensionari, tineri, elevi sau membri ai familiilor fără posibilităţi financiare.

10. Instituirea de burse pentru elevii dotaţicare, însă, nu au posibilităţi de a învăţa, provenind din familii sărace.

11. Construirea unui bazin olimpic cu centru SPA în zona Circumvalaţiunii.

12. Construirea unei săli polivalente de 5.000 de locuri destinate spectacolelor şi întâlnirilor sportive de nivel naţional şi internaţional pe terenul de la Ştrandul Tineretului sau în preajma stadionului Politehnica.

13. Elaborarea unui program de revigorare a mişcării sportive din Timişoara pentru a asigura depistarea, pregătirea şi afirmarea tinerilor sportivi.

14. Regândirea unui nou sistem de gestionare a clubului de fotbal Politehnica Timişoara – prin intermediul unei societăţi pe acţiuni – sprijinită de investitori autohtoni şi suporteri adevăraţi.

Capitolul IV – REVOLUȚIA ADMINISTRATIVĂ

1. Administraţie publică locală depolitizată, performantă, eficientă şi transparentă, aptă să rezolve problemele comunităţii în ordinea priorităţii şi importanţei în consens cu opinia majoritară a cetăţenilor, în timpii cei mai potriviţi. Reducerea numarului de personal la minimum necesar; înființarea funcției de Administrator public „City Manager”.

2. Eliminarea insubordonării şi debandadei din cadrul regiilor şi societăţilor comerciale de interes local, precum şi din cadrul celorlalte servicii publice şi aparatului de specialitate.

3. Primarul-manager va lua locul primarului politic.

4. Transparenţa în cheltuirea banilor publici, legalitate în atribuirea lucrărilor din bani publici, toleranţă zero în lupta împotriva clientelismului politic şi a ilegalităţilor, infracţionalităţii, corupţiei şi iresponsabilităţii din sfera serviciilor subordonate.

5. Primarul și consilierii aleși vor fi reprezentanţii şi apărătorii cetăţenilor nemulţumiţi şi neajutoraţi, năpăstuiţi de greutăţile vieţii și de problemele create de noua conjunctură economico-socială românească.

6. Înființarea şi întărirea consiliilor consultative de cartier care vor fi formate din reprezentanţii tuturor comunităţilor de cetăţeni din toate zonele cartierului, aleşi democratic. Hotărârile acestor consilii vor sta la baza elaborării programelor de investiţii şi lucrări de construcții în infrastructură.

7. Implementarea unui nou sistem de colaborare şi conlucrare cu societatea civilă prin consultarea lunară a specialiştilor din diferite domenii constituiţi în organisme participative la deciziile importante ale administraţiei publice locale înfiinţate în acest scop:
– Senatul arhitecţilor;
– Sfatul înţelepţilor;
– Comitetul preşedinţilor consiliilor consultative de cartier;
– Convenţia oamenilor de afaceri, formată din reprezentanții tuturor organizațiilor asociative din mediul economic;
– Forumul tinerilor;
– Convenţia ONG-urilor reprezentante ale societăţii civile.

Acestea, împreună cu cetăţenii şi administraţia, vor asigura o dezbatere civică, dar şi profesionistă, a direcţiilor de dezvoltare imediată şi de perspectivă ale metropolei, precum şi a principalelor probleme cu care se confruntă Timișoara.

8. Informarea constantă a timișorenilor în legătură cu stadiul lucrărilor la diversele proiecte de investiții din Planu’ Răducanu și la deciziile de interes public, luate de primar și Consiliul local, se va face prin: agenda cetăţeanului, emisiuni radio-TV, articole și reportaje în Monitorul primăriei, audienţe, purtător de cuvânt și prin raportul de activitate personal al primarului făcut din 6 în 6 luni.

9. Susţinerea investiţiilor în domenii de vârf nepoluante care stimulează mai mult creativitatea, inovaţia, producţia de bunuri şi servicii, crează noi locuri de muncă interesante şi aduc plusvaloare şi bunăstare, sprijinind efectiv investitorii români şi străini.

10. Asigurarea unei emulaţii corespunzătoare între interesele şi strategia de dezvoltare a metropolei Timişoara și a zonei premetropolitane şi interesele investitorilor români şi străini în dezvoltarea imobiliară de locuinţe, birouri, spaţii comerciale.

11. Sprijinirea întreprinderilor mici și mijlocii, a investitorilor români și străini prin:
– reducerea cu până 50% a taxelor și impozitelor aferente terenurilor și clădirilor existente, dar modernizate sau a celor nou cosntruite în care se desfășoară activități economice profitabile și se mențin sau se creează suplimentar locuri de muncă;
– scutire de impozit pe clădiri pe timp de trei ani pentru activități noi de producție și prestări servicii care creează cel puțin 100 de noi locuri de muncă;
– elaborarea autorizației de construcție în maximum 30 de zile de la depunerea documentației complete necesare;
– atribuirea de terenuri în concesiune sau în închiriere pentru construirea de fabrici și ateliere de producție și asigurarea accesului la utilități în regim de urgență.

12. Accesarea integrală a fondurilor europene structurale şi de coeziune prin elaborarea de proiecte pentru obiective publice viabile, necesare, realizabile, utilizând expertiza băncilor şi încurajarea parteneriatului public-privat.

13. Reorganizarea, reactivarea şi eficientizarea activităţii Direcţiei de dezvoltare locală, programe şi integrare europeană.

14. Renunţarea la serviciile tuturor celor plătiţi din bani publici care nu vor să-şi reorienteze mentalitatea, munca şi activitatea spre interesul şi nevoile cetăţeanului contribuabil.

15. Înlăturarea birocraţiei din serviciile publice din structurile consiliului județean – adaptarea întregii activităţi a administraţiei publice la necesităţile cetăţenilor, respectarea cu stricteţe a legislaţiei în vigoare în toate deciziile luate şi acţiunile întreprinse.

16. Întărirea rolului şi capacităţii de manifestare şi intervenţie a poliţiei comunitare pentru respectarea şi aplicarea legilor în vigoare şi a deciziilor primarului şi consiliului local.

17. Crearea în organigrama consiliului local a unei direcţii de control subordonate direct primarului care să asigure urmărirea aplicării necondiţionate a legislaţiei, a actelor normative guvernamentale şi locale, a dispoziţiilor primarului şi hotărârilor consiliului local, precum şi respectarea drepturilor fundamentale ale cetăţenilor, ordinea publică şi prevenirea situaţiilor de urgenţă. Rapoartele acestei direcţii vor sta la baza intervenţiilor primarului ca autoritate publică locală.

18. Reverificarea documentaţiilor care au stat la baza retrocedării terenurilor şi imobilelor din Timişoara – stoparea mafiei imobiliare sprijinită de funcţionari publici din instituţii ale statului. Finalizarea retrocedărilor de terenuri şi imobile către cei îndreptăţiţi, conform legilor în vigoare.

19. Verificarea modului în care au fost retrocedate mai multe terenuri în campusul universitar din Timișoara, găsirea de soluţii pentru recuperarea terenurilor de sub căminele studenţeşti sau dintre cămine, retrocedate şi înstrăinate prin diverse metode ilegale.

20. Eliminarea „mafiei pieţelor” şi protejarea adevăraţilor producători agricoli, în toate pieţele agroalimentare din Timișoara.

21. Intervenţie decisivă pentru instaurarea legalităţii şi ambientului arhitectonic specific Timişoarei – prin stoparea construcţiilor ilegale neautorizate sau de prost gust şi refacerea elementelor arhitecturale inestetice la construcţiile deja construite, unde nu s-a respectat proiectul autorizat.

Capitolul V – REVOLUȚIA VERDE

1. Refacerea și extinderea parcurilor, a zonelor verzi, a zonelor de protecție din jurul orașului, plantarea de arbori ornamentali de-a lungul tuturor arterelor de circulație, refacerea și modernizarea fântânilor arteziene. Realizarea de noi spații verzi intravilane și extravilane în parcuri, grădini și scuaruri noi pentru a ajunge la o valoare de 26 mp/locuitor în 2013 și 40 mp/locuitor până în 2020.

2. Reamenajarea tuturor spațiilor verzi de aliniament de-a lungul străzilor, coborârea nivelului bordurilor marginale pentru limitarea prafului.

3. Nicio construcție nouă fără zonă verde aferentă în limitele stabilite în Regulamentul General de Urbanism.

4. Nicio schimbare de destinație a terenurilor amenajate ca spații verzi și/sau prevăzute ca atare.

5. Instituirea obligativității firmelor poluatoare amplasate în interiorul orașului de a investi în măsuri de protecție a populației față de noxe, zgomot, miros și praf, precum și în operațiuni de reparare a daunelor provocate locuințelor din preajmă sau construirea și amenajarea de spații verzi și perdele de arbori și vegetație.

6. Ridicarea interdicției locale de a călca pe suprafețele plantate cu iarbă, în condiții de civilizație și normalitate.

7. Amplasarea de fântâni arteziene și bazine cu jocuri de apă în parcuri pentru crearea unui ambient plăcut.

8. Atribuirea terenului aferent din curți și grădini proprietarilor de case și apartamente în proprietate, cu obligativitatea de a le menține ca zone verzi neconstruibile.

9. Revitalizarea activității S.C. Horticola S.A. care trebuie să devină „grădinarul Timișoarei”, cel care creează, realizează și menține „conceptul peisagistic” din Orașul Florilor.

10. Reactualizarea și materializarea principalelor obiective din „Strategia dezvoltării spațiilor verzi în municipiul Timișoara în perioada 2010-2020”.

Lucreaza la

Filtre politician

An: 2012
Functie: Primar