Timisoara

Kitul de pană - cum se foloseşte şi tot ce trebuie să ştii despre acesta

Kitul de pană - cum se foloseşte şi tot ce trebuie să ştii despre acesta

Detalii stire

Categorie
Stiri auto / moto
Modificat
acum 2 saptamani si 2 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
66

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Orice pană de cauciuc provoacă întârzieri, pagube materiale şi disconfort. Ţi se poate întâmpla dimineaţa, atunci când te grăbeşti să ajungi la serviciu sau cu copilul la şcoală, sau în timpul concediului de vară, cu portbagajul încărcat. O alternativă rapidă la înlocuirea anvelopei dezumflate cu roata de rezervă este utilizarea kitului de pană. Unele maşini noi îl echipează direct din fabrică, însă îl poţi achiziţiona şi după aceea. Instrucţiunile de pe ambalaj sunt destul de explicite, însă iată ce trebuie să ştii înainte de a-l folosi.

Alternative la roata de rezervă tradiţională


Până de curând, singura variantă de reparare a unei pene de cauciuc era înlocuirea cu roata de rezervă. Aceasta se regăsea doar în dimensiunile anvelopelor deja echipate pe maşină şi ocupa spaţiul aferent din portbagaj. Spre exemplu, dacă aveai pe maşină anvelope 185 65 R15, roata de rezervă ocupa aceste dimensiuni din portbagaj. Pe măsură ce lăţimea benzii de rulare şi diametrul roţilor au crescut, cauciucul de rezervă din portbagaj a început să ocupe şi mai mult loc. În aceste condiţii, au apărut roţi de rezervă de mici dimensiuni, care respectă diametrul şi sistemul de prindere, însă au banda de rulare mult mai îngustă. Se câştigă astfel diferenţa de spaţiu din portbagajul, şi aşa de multe ori neîncăpător. Aceeaşi variantă este aleasă şi de proprietarii care montează instalaţii GPL pe maşină, sacrificând o bună parte a spaţiului pentru bagaje cu noul rezervor. Echiparea rezervei slim pe maşină necesită efectuarea operaţiunii de demontare – montare a roții, solicitantă din punct de vedere al efortului şi timpului alocat. În plus, nu poţi circula cu viteză mai mare de 50 până la 80 km/h, şi este recomandat să te opreşti la prima vulcanizare pentru a repara roata de dimensiuni normale.

Ce conţine kitul anti-pană

Roata de rezervă egală în dimensiuni cu anvelopele de pe maşină ocupă prea mult spaţiu. Rezerva slim te ajută să ajungi până la prima vulcanizare, cu viteză redusă. Ambele necesită efort şi timp. Producătorii de maşini încearcă să prevină aceste neajunsuri şi au creat un kit special anti-pană. Acesta conţine un compresor ce se conectează la priza auto de 12V şi un spray încărcat cu o soluţie specială. Aşadar, dacă ai trecut peste un cui, şurub, ciob, peste o groapă sau alte obstacole care ţi-au produs o gaură în anvelopă, poţi rezolva pana chiar la faţa locului, fără a demonta roata. Trebuie doar să identifici gaura şi să pregăteşti kitul din portbagaj.

Cum îl foloseşti

În primul rând, trebuie să te asiguri că maşina este parcată într-un loc ferit de pericole. Dacă incidentul se întâmplă în trafic, montează triunghiurile reflectorizante, pentru a fi vizibil celorlalţi şoferi. În dreptul roţii cu pană, desfă trusa ce conţine spray-ul şi compresorul. Compresorul are un furtun de alimentare cu aer, pe care îl conectezi cu un capăt la spray şi celălalt la valva roţii cu pană. Descarcă întregul conţinut al spray-ului în roata cu pană. Apoi conectează capătul furtunului de alimentare de la spray la compresor şi umflă roata un pic peste valoarea normală. Toată operaţiunea nu ar trebui să dureze mai mult de 15 minute.

Cum funcţionează

Substanţa din spray este un gel care acoperă uniform întreg spaţiul din interiorul anvelopei. Amestecat cu aerul din compresor, va produce un vid care acoperă toate impurităţile şi găurile. În primele minute de rulare, substanţa se va aşeza de-a lungul întregii suprafeţe, iar roata se va echilibra. În informaţiile tipărite pe kitul de pană regăseşti şi viteza cu care te poţi deplasa, precum şi numărul de kilometri pe care îi poţi parcurge.

Utilizarea unui kit de pană te ajută să treci rapid peste acest incident, în timp scurt şi fără prea mult efort. Toată operaţiunea se desfăşoară fără demontarea roţii dezumflate, iar kitul ocupă doar câţiva centimetri din portbagaj.

Sursa foto: pixabay.com/photos/flatfoot-senselessly-mature-76564/