Timisoara

Modalitatile prin care sa iti recapeti energia

Modalitatile prin care sa iti recapeti energia

Detalii

Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 4 luni si 3 saptamani
Vizualizari
224

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Toate farmaciile, magazinele sau mediile online sunt pline de tot felul de produse care promit ca iti vor aduce inapoi energia aceea de altadata in care erai capabil sa faci atatea si sa nu te simti nici macar o secunda obosit. Unele dintre aceste produse sunt sub forma de alimente sau bauturi, insa nu exista nicio dovada stiintifica ca ele functioneaza la modul real, nu doar la modul de autosugestie.

Insa sunt si lucruri pe care le putem face in mod natural pentru a ne creste nivelul de energie. Iata cateva dintre ele:

1. Controleaza-ti nivelul de stres
Emotiile induse de stres consuma cantitati uriase de energie. Sa vorbesti cu un prieten sau cu o ruda, sa te alaturi unui grup de sprijin sau sa vezi un psihoterapeut poate ajuta la difuzarea si eliminarea stresului. Relaxarea prin terapii precum meditatia, autohipnoza, yoga sau tai chi sunt si ele instrumente eficiente pentru reducerea stresului. Ca sa nu mai vorbim de gama atat de variata si de complexa pe care ti le putem pune la dispozitie in cadrul clinicii noastre!

2. Usureaza-ti...incarcatura
Unul dintre principalele motive pentru oboseala este suprasolicitarea. Aceasta poate include obligatii profesionale, familiale si sociale. Incearca sa-ti simplifici lista activitatilor de tipul "trebuie sa". Stabileste-ti prioritatile in ceea ce priveste cele mai importante sarcini. Pune-le in asteptare pe cele mai putin importante si ia in considerare, daca este necesar, solicitarea unui ajutor suplimentar la locul de munca.

3. Fa exercitii
Efectuarea de exercitii fizice garanteaza un somn de mai buna calitate. In plus, ofera celulelor mai multa energie pentru ardere si circulatia oxigenului, face ca organismul sa elibereze epinefrina si norepinefrina, hormonii de stres care, in cantitati modeste, te pot face sa te simti energizat. Chiar si o plimbare rapida este un inceput bun.

4. Evita fumatul
Stii ca fumatul iti pune in pericol sanatatea. Dar ceea ce nu ai putea sa stii este ca fumatul iti epuizeaza energia mai ales prin faptul ca iti produce insomnii. Nicotina din tutun este un stimulent, deci accelereaza ritmul cardiac, creste tensiunea arteriala si stimuleaza activitatea creierului asociată cu starea de veghe, ceea ce face mai greu sa adormi. Iar odata ce adormi, puterea sa de dependenta poate sa te loveasca si sa te faca sa te trezesti cu diverse pofte.

5. Analizeaza-ti si regandeste-ti programul de somn eficace
Daca crezi ca ai putea fi deprivat de somn, incearca sa dormi mai putin. Acest sfat poate parea ciudat, dar determinarea numarului de somn de care ai de fapt nevoie poate reduce timpul petrecut in pat, fara a dormi. Acest proces faciliteaza adormirea si conduce la un somn mai linistit pe termen lung. Iată cum se face:
Evita somnul din timpul zilei, iar, in prima noapte, du-te la culcare mai tarziu decat in mod normal și dormi patru ore. Daca simti ca ai dormit bine in aceasta perioada de patru ore, adauga inca 15-30 de minute de somn in urmatoarea noapte. Atat timp cat dormi bine in respectivele nopti, continua incet sa adaugi ore de somn in urmatoarele nopti pana ajungi la cantitatea optima de ore de somn.

6. Mananca pentru energie
Este mai bine sa mananci portii mici si gustari la fiecare cateva ore in loc de trei mese mari pe zi. Aceasta abordare iti poate reduce perceptia asupra oboselii, deoarece creierul tau are nevoie de o cantitate constanta de nutrienti.
Consumul de alimente cu un indice glicemic scazut - ale caror zaharuri sunt absorbite incet- te poate ajuta sa eviti intarzierea in ceea ce priveste energia care apare in mod obișnuit dupa ce ai consumat zaharuri sau amidonuri rafinate sau absorbite rapid. Alimentele cu un indice glicemic scazut includ boabe întregi, legume cu fibre mari, nuci si uleiuri sanatoase, cum ar fi uleiul de masline. In general, alimentele bogate in carbohidrati au cei mai mari indici glicemici. Proteinele si grasimile au indicii glicemici apropiati de 0.

7. Foloseste cofeina pentru propriul avantaj
Cofeina contribuie la cresterea vigilentei, prin urmare, o ceasca de cafea te poate ajuta sa iti imbunatatesti procesele mentale. Dar pentru a obtine efectele energizante ale cofeinei, trebuie sa o folosesti intr-un mod judicios. Poate provoca insomnie, mai ales cand este consumata in cantitati mari sau dupa ora 2:00 dupa-amiaza.

8. Limiteaza consumul de alcool
Una dintre cele mai bune masuri pentru evitarea nivelului scazut de energie tipic momentului dupa-amiezei este aceea de a evita consumul de alcool la pranz. Efectul sedativ al alcoolului este deosebit de puternic la pranz. De asemenea, evita sa bei un cocktail dupa-amiaza, daca iti doresti sa ai energie seara. Daca totusi vei bea, fa-o cu moderatie, intr-un moment in care nu te deranjeaza scaderea nivelului de energie.

9. Bea apa
Care este singurul nutrient care s-a dovedit a imbunatati performanta pentru toate activitatile de anduranta? Nu este nicidecum vreo bautura sportiva pretioasa. Este apa. Daca corpul tau nu beneficieaza de necesarul de fluide, unul dintre primele si cele mai importante semne este senzatia acuta de oboseala.

Modificarea comportamentului necesită timp si efort. Efectuarea a cativa pasi mici astazi va face diferenta in sanatatea ta maine.
Pentru solutii si suport, te invitam sa descoperi terapiile si instrumentele noastre.
Pe data viitoare!


Cu drag,
Echipa Clinica Naturell

Adresa: Timisoara, Calea Bogdanestilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112
http://www.naturell.ro