Timisoara

Primul pas în prevenția bolilor - bea APĂ!

Primul pas în prevenția bolilor - bea APĂ!

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 2 luni si 3 saptamani
Apartine de
Lavinia Melania Bratu
Vizualizari
659

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Apa este formată din miliarde de molecule. Fiecare moleculă este formată dintr-un atom de oxigen și doi atomi de hidrogen, ținuți împreună de legături covalente puternice.

Creierul nostru este format din miliarde de neuroni, celule care transmit semnale electrochimice, iar apa este esențială în aceste procese. La fel de important este și rolul său în furnizarea de nutrienți pentru creier și, în același timp, pentru eliminarea toxinelor. Creierul are aproximativ 70% apă, acesta este motivul pentru care deshidratarea are un efect negativ asupra creierului nostru. Într-o formă de deshidratare, se modifică modul în care gândim și simțim, încetinindu-se circulația la nivel cranian.
Scăderea fluxului de sânge, înseamnă mai puțin oxigen ce călătorește în toate părțile corpului, inclusiv la nivelul creierului. Pe măsură ce deshidratarea se agravează, funcția cognitivă este afectată, în stare gravă și după perioade critice de deshidratare se poate ajunge la delir.

Deshidratarea afectează și nivelul de sodiu și electroliți în organism, care a fost de asemenea, legat de modificările cognitive, iar deshidratarea cronică poate reduce cantitatea de aminoacizi esențiali necesari organismului pentru a produce melatonină. Melatonina reglează ritmul circadian natural al corpului, prin urmare, deshidratarea poate afecta și calitatea somnului.

Apa potabilă poate ajuta la îmbunătățirea cunoașterii, reglarea stării de spirit și menținerea funcției memoriei. De asemenea, așa cum am spus, apa poate crește fluxul de sânge și oxigenul către creier, care menține o funcționare optimă, inclusiv starea de concentrare și alertă sunt susținute sau îmbunătățite prin hidratare optimă.

Înainte să încep a vorbi despre mâncare în ședințele de consiliere nutrițională mă interesează, în primul rând, felul în care pacientul doarme și se hidratează. Felul în care acestea două sunt rânduite ajută sau împiedică disciplina nutrițională să funcționeze. Iar prima lecție, este aceea legată de apă, felul în care ne hidratăm, să fie în parametrii și să fie o acțiune conștientă. Abia apoi putem să vorbim despre mâncare, după ce înțelegem cât de importantă este apa și conștiința unei nevoi permanente de apă. Atât pentru corp, cât și pentru buna desfășurare cognitivă și buna funcționare, în general.

Dimineața, pe stomacul gol, învață-te să bei 300-600 ml de apă, după care, așteaptă 20 de minute până la micul dejun.

Înainte de fiecare masă, cu 15-30 minute, bea 300 ml de apă.

Să ai mereu o sticlă de apă la tine, la fel cum ai orice alt lucru care te însoțește, caută un recipient drăguț și lasă-l să fie accesoriul tău permanent.

În cărțile de nutriție este specificată cantitatea de 30-50 ml de apă/kg corp. Poate că nu trebuie să te stresezi, gândindu-te cât de mult poate însemna asta pentru tine. Începe să te împrietenești cu apa, caută să înțelegi cele scrise în acest articol. Poți preveni apariția bolilor, efectul hidratării este hotărâtor în multe dintre afecțiunile care pot apărea după 40-50 de ani.

Spor la viață sănătoasă!