Timisoara

Proiecte cu finantare europeana la Scoala Gimnaziala Rachita

Proiecte cu finantare europeana la Scoala Gimnaziala Rachita

Detalii stire

Categorie
Stiri educatie
Modificat
acum 3 luni si 3 saptamani
Vizualizari
164

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Școala Gimnazială Răchita, comuna Dumbrava, deși este o școală mică dintr-o zonă defavorizată, are frumoase realizări, aflându-se în plină desfășurare a trei proiecte cu finanțare europeană. Acestea sunt cofinanțate prin programul ERASMUS+ al Uniunii Europene Acțiunea Cheie 2 (KA2), parteneriate strategice între școli și se vor derula în perioada septembrie 2018 - august 2020.

Coordonatorul proiectelor Erasmus+”No social exclusion”, ”Dynamic citizens of europe” și „Learning by doing” prof. Cristina Lăzărescu și responsabilii de activități prof. Ioana Otescu și prof. Norica Broicea, vor colabora intens cu zeci de profesori din cele 11 școli europene din Anglia, Portugalia, Italia, Finlanda, Grecia, Turcia, Bulgaria și Polonia, în vederea îmbunătățirii competențelor profesorilor și strategiilor didactice, implicării mai active a elevilor și creșterii motivației acestora pentru învățare și dezvoltare.

Aceste proiecte contribuie la atingerea obiectivelor europene și naționale ale Programului Erasmus+ și ale strategiei ISJ Timiș de promovare a egalității și incluziunii, de facilitare a accesului la educație al elevilor din medii defavorizate si cu mai puține oportunități.

În cadrul proiectului ”No social exclusion”, un grup de 6 elevi au reprezentat remarcabil România, într-o vizită recentă de 7 zile la Szkola Podstawowa Im. Kard. Karola Wojtyly Chynowa din Polonia, făcând cunoscut la nivel internațional numele școlii și dovedind competență și seriozitate! Elevi care nu au fost niciodată în afara țării, au avut acum oportunitatea de a colabora și comunica în limba engleză într-o manieră activă și constructivă.

Proiectul cuprinde un numar de 18 mobilități ale elevilor, însoțiți de 6 profesori, care vor participa la următoarele vizite din Italia și Bulgaria, la diverse activități educative de muncă în echipă,activități indoor, cât și outdoor, activități de educație non-formală, prin care se urmarește dezvoltarea competențelor sociale, interculturale, promovarea creativitatii, a tradițiilor și obiceiurilor naționale.

În cadrul proiectului ”Dynamic citizens of europe” a avut loc astăzi, 5 martie, acțiunea de ecologizare și plantare pomișori și flori în perimetrul școlii, prin implicarea a 30 de elevi voluntari, membri ai clubului ”Active Citizens” și prin sprijinul Primăriei Comunei Dumbrava și a d-lui primar Ihasz Ioan.

Proiectul prevede formarea de atitudini civice și cetățenii active în rândul elevilor, dezvoltarea competențelor sociale, interculturale în contextul european actual și integrarea socială a elevilor cu oportunități reduse. Primul flux de mobilități a avut loc deja în Grecia, urmând ca în perioada 10 – 17 martie, să aibă loc al doilea flux, format din șapte profesori ai Școlii Gimnaziale Răchita, care vor participa la un alt workshop internațional la Istituto Compresivo L Vasto din Italia.

În cadrul proiectului „Learning by doing”, se pune accent pe utilizarea unor strategii digitale inovatoare și a mijloacelor multimedia și folosirea noilor tehnologii interactive și a unor aplicații online la clasele din învățământul primar. Prima întâlnire a profesorilor a avut loc în luna ianuarie în România, iar în perioada 18 – 25 martie va avea loc a doua mobilitate a profesorilor în Finlanda, alături de colegi europeni din Portugalia, Italia, Polonia și Anglia, ocazie cu care vor prelua din bunele practici finlandeze.

Impactul acestor proiecte la nivelul școlii noastre va fi unul pozitiv, contribuind la creşterea valorii europene a instituției școlare, a comunității locale, aspecte care promovează diversitatea culturală și lingvistică şi care oferă prilejul atât elevilor, cât și cadrelor didactice, părinților și membrilor comunității - cu fiecare activitate realizată - să aprecieze rolul colaborării și al comunicării, să învețe respectul față de sine și faţă de ceilalți.