Timisoara

Reprezentanții administrației locale continuă lungul șir al promisiunilor față de comunitatea locală a bicicliștilor timișoreni, dar refuză să-și asume greșelile recente și să le remedieze.

Paisie Lugojanul, „povestit” la DNA de fostii angajati ai centrelor educationale

Detalii

Categorie
Stiri social
Modificat
acum 4 luni si 2 saptamani
Vizualizari
98

Voteaza & Distribuie

Descriere

Reprezentanții administrației locale continuă lungul șir al promisiunilor față de comunitatea locală a bicicliștilor timișoreni, dar refuză să-și asume greșelile recente și să le remedieze.

Recent inaugurata lucrare de pe Strada Popa Șapcă, duce lipsă de un spațiu special destinat bicicliștilor, unde aceștia să se poată deplasa în siguranță. Prezentat ca un spațiu de “space sharing”, trotuarul de pe Popa Șapcă este vizibil prea îngust pentru a acomoda traficul pietonal și cel velo, existând vizibile conflicte pe mai multe porțiuni - incluzând stațiile mijloacelor de transport în comun.

Deși reprezentantul bicicliștilor în Comisia de Circulație PMT, Ana Munteanu, le-a prezentat membrilor comisiei variante de îmbunătățire a situației actuale (anexate aici), răspunsul directorului Culiță Chiș a fost extrem de vehement - refuzând propunerea venită din partea comunității, de a muta pistele de bicicletă pe carosabil.

În acest moment ne este clar că în viziunea acestei administrații bicicleta nu este un mijloc de transport, ci unul recreațional, iar bicicliștii sunt văzuți ca fiind o minoritate neimportantă pentru comunitate, fiind de multe ori ridiculizați de către reprezentanții administrației care se încăpățânează să prioritizeze traficul auto într-un oraș deja sufocat de mașini.

Privind doar în ultima lună, în Timișoara au avut loc 5 accidente rutiere grave în care au fost implicați bicicliști - doi dintre ei pierzându-și viața.În tot acest timp reprezentanții PMT promit proiecte mărețe legate de infrastructura velo din oraș, proiecte care se vor realiza peste ani de zile din fonduri europene. Ne întrebăm câți bicicliști mai trebuie să-și piardă viața până când autoritățile locale vor lua în considerare observațiile / demersurile venite din partea specialiștilor din comunitatea locală?

Salutăm demersul PMT de a aplica la fondurile europene pentru a obține finanțările necesare realizării unei rețele velo adaptate la necesitățile orașului - dar în același timp trebuie să fim realiști și să luăm în considerare că termenele de livrare ale acestui proiect sunt îndepărtate, iar situația actuală a infrastructurii velo din Timișoara trebuie îmbunătățită pentru siguranța tuturor participanților la trafic.

Propunerile venite din partea Verde pentru Biciclete au la baza normative în vigoare și necesită un minim de efort pentru implementarea lor, iar faptul că ele au fost respinse de reprezentanții PMT este pentru noi un semn de rea-voință.

Privim spre viitor și din fericire avem exemple nenumărate în Europa unde administrațiile locale pun accentul pe transportul public și cel velo - într-o încercare întemeiată de a îmbunătății calitatea vieții locuitorilor.Considerăm că încurajarea folosirii unor mijloace de transport poluante este un act de iresponsabilitate care va cântări enorm pe umerii generațiilor viitoare.

Solicităm public reprezentanților Primăriei Municipiului Timișoara să ni se alăture într-un dialog constructiv real pe această temă și să nu mai încurajeze un război fictiv între membrii comunității - pietoni, șoferi sau bicicliștii. Cu toții ne dorim un oraș unde infrastructura să poată acomoda toate tipurile de transport, fără discriminări.

Echipa Verde pentru Biciclete
11 iunie 2018