Timisoara

Sarurile minerale ”lupta in prima linie”

Detalii

Web
www.laviniabratu.ro
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 6 luni si 2 saptamani
Vizualizari
830

Voteaza & Distribuie

Descriere

Sărurile minerale ”luptă în prima linie”
Fie că alergi, fie că este cald afară și transpiri mai mult, ai nevoie să fii atent cum stai cu rezerva de săruri minerale. Chiar și în pregătirea unei curse de maraton, pe lângă un aport de carbohidrați, lucrul esențial este raportul de săruri minerale. Acestea permit informațiilor să circule în corp, astfel ca el să se poate echilibra, indiferent prin ce situații trece.

Pentru ca organismul să poată funcționa optim, este important ca alimentele pe care le consumăm să conțină suficiente săruri minerale. Apa de cocos, sucul de lămâie, precum și cel de țelină sau spanac furnizează forme excelente de potasiu, sodiu și clor biodisponibil - surse de oligoelemnte -, care au un rol hotărâtor în menținerea unui organism puternic, capabil să se adapteze la orice circumstanță ivită.

Prin prezența sărurilor minerale se creează electricitatea dintre inimă și creier, acestea favorizând bătăile inimii, formându-se neurotrasmițătorii prin care informațiile trec de la un segment la altul, la nivelul creierului. Practic, relațiile interneuronale și legăturile sinaptice dintre aceștia sunt direct influențate de prezența sărurilor minerale.

Glandele suprarenale, funcționarea rinichilor, formarea de acid clorhidric în stomac, ce permite descompunerea alimentelor în procesul de digestie, toate depind direct de prezența sărurilor minerale.

Reglarea temperaturii corpului este condiționată de prezența sărurilor, acestea împiedicând supraîncălzirea organsmului, dar și răcirea excesivă. Fără săruri minerale, suntem predispuși la deshidratare continuă, la edeme grave și o diureze afectată. Știm bine că atunci când organismul trece printr-o perioadă cu temperatură crescută, este foarte importantă administrarea de apă, de sucuri proaspete tocmai pentru refacerea de săruri și oprirea procesului de deshidratare profundă.

Atunci când ne gândim la dietă, pe lângă cantitatea de proteine sau de carbohidrați pe care o vizăm în calculele noastre ”savantice”, ar fi bine să avem prioritar atenție asupra aportului de săruri minerale, cele care luptă în prima linie pentru menținerea noastră în viață astfel încât, să fim pregătiți pentru orice circumstanță.

Autor