Timisoara

Sfaturi de sezon, spre buna stare de sanatate!

Detalii

Web
www.lavi-enrose.com
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 ani si 7 luni
Vizualizari
618

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Sfaturi de sezon, spre bună stare de sănătate!
In sezonul rece, sa nu treaca nici o zi farasucul proaspat preparat si baut pe nerasuflate! Acesta ar fi bine sa contina: morcovi, sfecla rosie (intreaga iarna sa ne insoteasca!), telina, mere, grapefruit, portocale.

Dimineata, pe stomacul gol, serviti un suc de sanatate si buna functionare, este unul dintre cele mai bune sfaturi care poate fi dat de un dietetician! Alimentatia noastra este foarte importanta, ea reprezinta caramizile de constructie a sistemului nostru imunitar!

Cercetarile actuale au identificat anumite substantele bioactive care influenteaza benefic sistemul imunitar si anume:
  • vitaminele A, B6, C si E;
  • zincul, seleniul, cuprul, fierul si
  • unele substante vegetale secundare precum beta-carotenul sau licopenul.
Decisive pentru activitatea sistemului imunitar sunt si grasimile. Studiile recente confirma faptul ca imunitatea organismului creste o data cu eliminarea sau reducerea grasimilor nesanatoase din alimentatie.

Recomandarile specialistilor nutritionisti pentru o zi sunt o portie de legume crude, o portie de legume fierte, o data pe zi salata, de doua ori pe zi fructe, una dintre mese putand fi inlocuita cu un pahar de suc proaspat de fructe. Rezultatele sunt si mai bune daca meniul contine o varietate mare de legume si fructe. Iarna, sa ne bucuram de toate cele ce le gsim pe piata, la care sa adugam si cerealele integrale, leguminoasele fierte din abundenta, fructele uscate si.. veti tine la distanta agentii infectiosi, fara indoiala!

Ranjit Chandra, imunolog la Universitatea Carolina de Nord, a efectuat cercetari vreme de 30 de ani pentru gasirea unui regim alimentar care sa intareasca imunitatea. Cercetatorul a observat ca reducerea combativitatii celulelor imunitare este rezultatul insumat al catorva factorilor de risc major si anume stresul, alcoolul in cantitati mari, nicotina, sedentarismul si alimentatia incorecta. Celulele corpului uman produc in masa substante protectoare, dar pentru aceasta au nevoie de sprijin “culinar” adecvat. “Dati-mi o eprubeta cu sange colectat de la o persoana si pot sa va spun exact daca aceasta consuma o cantitate suficienta de fructe si legume”, afirma cercetatorul american. Acesta a realizat urmatorul test, menit sa demonstreze efectul legumelor asupra organismului: 23 de barbati nefumatori, cu greutate normala, intre 27-40 de ani au consumat vreme de doua saptamani o hrana saraca in caroten, dupa care li s-au introdus, zilnic, pe parcursul a catorva saptamani, fie cate 330 ml suc de rosii, fie cate 330 ml suc de morcovi, fie cate 10 g pulbere de frunze spanac. O data pe saptamana li s-a controlat sangele. Rezultatul a fost remarcabil: sucul de rosii a fost cel mai eficient, subiectii care l-au consumat prezentand cele mai bune valori in ceea ce priveste antioxidantii. In mod evident, licopenul prezent in rosii s-a dovedit a fi un “captator” de radicali mai puternic decat beta-carotenul. Un pahar de suc de rosii contine pana la 30 mg de licopen, in timp ce 100 g rosii nu contin decat 3 mg. De fapt, organismul valorifica cel mai bine sucul de rosii. In primul rand, pentru ca celulele vegetale prelucrate ofera mai mult licopen decat rosia proaspata intreaga si, in al doilea rand, pentru ca uleiul de masline adaugat, usureaza absorbtia licopenului de catre intestin.

Acestea fiind spuse, doresc foarte tare sa va fac atenti ca la consumul de sucuri proaspete, pentru o buna optimizare a efectului acestora, avem nevoie si de prezenta unei lipide, de exemplu, o lingurita de ulei de masline extravirgin sau o capsula de omega 3. Aportul acestuia timp de 3 luni de zile, o luna pauza, a unui supliment de omega 3. Va recomand capsulele de ulei de in, produse de firma romaneasca, eficiente si bine tolerate de organism, fata de capsulele cu omega 3 din uleiul de peste, multora dintre noi fiind greu de asimilat si de nedorit, de catre cei ce sunt vegetarieni.

Rămânem aproape cu bine, sănătate și bucurie!

Autor