Timisoara

Stim sa mancam corect in post?

Știm să mâncăm corect în post?

Detalii

Web
www.lavi-enrose.com
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 1 luna si 2 saptamani
Vizualizari
2039

Voteaza & Distribuie

Descriere

Știm să mâncăm corect în post?
Perioada de post este bine venită pentru toți, fie că ne angajăm într-un program nou de dietă, fie că ne dorim o schimbare în toate planurile vieții. Curajul acestor schimbări ne trezesc și mobilizează, aduc un plus în starea de motivație care generează în noi toate mecanismele de prosperitate și vitalitate.

Postul aduce liniște și simplitate. Așa ar fi bine să gândim și dieta zilelor noastre, să nu cădem în capcana unei schimbări fără creștere a stării de bine, respectiv a sănătății. De mult ori, în post alegem înlocuirea proteinei de origine animală cu carbohidrați păcătoși: pâine - pâine albă!, cartofi, orez, dulciuri - multe dulciuri! Rezultatul este nefiresc, ne îngrășăm, privăm corpul de elemente importante: proteinele complete, fierul, calciul, zincul sau anumite vitamine din grupul B.

Ce putem face? Ar fi bine ne informam si sa a avem grija la alimentele care pot suplini acesti nutrienti, întreaga perioadă care urmează.

Proteină de bună calitate?
Da, putem înlocui proteina de origine animală cu alimente vegetale cu un conținut mare de aminoacizi esențiali:
  • Quinoa ajută la detoxifierea rinichilor și aduc un important aport de fibre, minerale si vitamine,
  • Amaranthul conține squalen - antioxidant bun pentru curățarea plămânilor, util celor ce traiesc în zone poluate;
  • Soia, ce înlocuiește cu succes proteina animală, dpdv al aminoacizilor esențiali conținuți.
  • Ciupercile, considerate carnea vegetală, conțin vitamine din grupa B: vitamina B1, riboflavina (B2), niacin (B3), piridoxina (B6) si folacin (acid folic). Ciupercile contin si minerale esentiale, dintre care potasiu, cupru, fier, seleniu si fosfor.
Pentru a ne asigura că acoperim tot necesarul de aminoacizi, suplinind absența cărnii din alimentație, se recomandă asocierea de cereale cu leguminoase. Un exemplu bun ar fi: orezul cu mazărea, pastele integrale cu fasole, năutul cu cereale. Combinații ideale pentru un prânz plin de nutrienți și energie, alături de salate de crudități sau legume preparate.

Cu ce înlocuim produsele lactate?
Tofu este brânza din soia și laptele vegetal - soia, orez, quinoa, ovăz, cocos - pot înlocui cu succes produsele lactate. Avantajul este că nu conțin grăsimi saturate și sunt bogate în calciu, iar laptele de soia conține și fitoestogeni – elemente care protejeaza femeile de cancerul de sân.
Fulgii de drojdie inactivă vor aduce savoare, presărată pe mâncare, aceasta fiind considerată parmezanul vegetal.

Cu ce înlocuim untul?
Bine venit pentru dieta sănătoasă este untul de cocos întins pe pâine, este delicios, iar proprietățile sale asupra celulelor nervoase sunt certificate prin numeroase studii – alimentul care reface teaca de mielină din jurul neuronilor! Poate fi folosit și untul de arahide, întotdesauna cu pâine integrală.

De unde susținem rezerva de calciu?
Sursele bune de calciu sunt semințele de susan, legumele cu frunze verzi, migdale, morcovii, sucurile de fructe si legume. În magazine găsim și lapte de soia si migadale îmbogățit cu calciu.

Pentru a ne asigura necesarul de fier ar fi bine să avem în vedere consumul de cereale integrale, sfeclă roșie, legume cu frunze verzi, germenii încolțiți sau leguminoase: fasole, linte sau năut. Iar, pentru ca fierul sa fie bine asimilat de organism este indicată asocierea cu alimente bogate în vitamina C. Tocmai de aceea este bine să stoarcem o lămâie pe fiecare salată.

Zincul este un alt element care se gaseste preponderant in semințe crude,cereale integrale, nuci. Zilnic, în dietă, un pumn de semințe crude și nuci!

Ce grăsimi bune consumăm?
Recomand întotdeauna varianta de ulei presat la rece. O linguriță de ulei de in conține o cantitate suficienta de omega 3 pentru a satisface necesarul zilnic. Deloc de neglijat, uleiul de măsline presat la rece, cu o cantitate însemnată de vitamin E. Mai apoi, folosiți ca decor pe mâncare, în shakeuri sau în salate: semințe de chia și semințe de cânepă, excelente în orice dietă.

De ce ținem post?
Răspunsul este particular fiecăruia dintre noi, iar rezultatele sunt și ele asemenea. Ce putem căuta cu toții, este nevoia de atenție, de simplitate și o mai bună viziune și claritate a vieții. Iar acestea se pot traduce mai simplu: sănătate!

Să ne fie de folos cele scrise mai sus, dar mai ales, să ne fie de folos întregul post!

Autor