Timisoara

Teatrul German de Stat Timișoara, invitat la Festivalul Național de Teatru 2017

Detalii

Categorie
Stiri Cultura
Modificat
acum 2 luni si 2 saptamani
Vizualizari
73

Voteaza & Distribuie

Descriere

Teatrul German de Stat Timișoara, invitat la Festivalul Național de Teatru 2017

Spectacolul Teatrului German de Stat Timișoara (TGST) „Deșteptarea primăverii” de Frank Wedekind, în regia lui Charles Muller, realizat în coproducție cu Théâtre Municipal de la Ville d'Esch-sur-Alzette din Luxemburg, a fost inclus în selecția oficială a Festivalului Național de Teatru (FNT) 2017, care va avea loc în perioada 20–30 octombrie 2017 la București.
În 5 iulie 2017, prin intermediul unei transmisii în direct pe site-ul festivalului, directorul artistic al FNT, criticul de teatru Marina Constantinescu, a anunțat selecția oficială a celei de-a 27-a ediții, din care fac parte 53 de spectacole.
Regia spectacolului „Deșteptarea primăverii” este semnată de Charles Muller din Luxemburg.Decorul spectacolului este creația lui Helmut Stürmer, costumele au fost concepute de Ioana Popescu, iar light-design-ul de Philippe Lacombe. Muzica este compusă de Miruna Boruzescu. Distribuția îi reunește pe actorii Richard Hladik, Radu Vulpe, Ioana Iacob, Silvia Török, Enikő Blénessy, Radu Brănici, Rareș Hontzu, Niko Becker, Aljoscha Cobeț, Harald Weisz, Horia Săvescu, Isa Berger, Ioana Nițulescu, Oana Vidoni, Franz Kattesch, Konstantin Keidel, Daniela Török, Boris Gaza, Isolde Cobeț, Cristian Rudic și Ida Jarcsek-Gaza. Pentru rolul Moritz din acest spectacol, actorul TGST Radu Brănici a fost nominalizat la Gala Premiilor Uniunii Teatrale din România (UNITER) 2017, la categoria Debut.
Frank Wedekind a prelucrat în piesele sale moralitatea potrivnică pornirilor vieții. A demascat-o ca ipocrizie și a pus-o față în față cu o viziune a lumii care celebrează viața și sexualitatea. Piesa „Deșteptarea primăverii” își menține actualitatea, „deoarece în continuare prejudecățile considerate dispărute și moralitatea dublă ipocrită bântuie prin viața noastră de zi cu zi, prin societatea noastră, prin politică, religie și nu în ultimul rând prin political-correctness-ul din prezent”, consideră scenograful spectacolului, Helmut Stürmer.