Timisoara

3 motive pentru respectarea igienei somnului Partener

Detalii

Web
www.laviniabratu.ro
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 1 luna si 1 saptamana
Vizualizari
103

Voteaza & Distribuie

Descriere

3 motive pentru respectarea igienei somnului
Somnul este crucial pentru un organism sănătos şi pentru ca noi să fucţionăm la un randament maxim cognitiv. Prea puţine ore de somn sau o oră nepotrivită de culcare ne pot scoate uşor din ritm şi aceasta poate duce chiar şi la apariția anumitor boli. De-a lungul timpului, s-au făcut numeroase studii despre necesarul de somn, adică despre câte ore trebuie să dormim pe noapte. Toate studiile arată că un adult are nevoie de 7-9 ore de somn. S-a ajuns în final la media de opt ore, începând cu ora 22, pe care toţi îl mai numim şi somnul de frumuseţe. Am putea să-i spunem ”somnul de sănătate”.

Ora la care ne culcăm este foarte importantă. Specialiştii au arătat că un somn între ora 22 şi 6 dimineaţa este mult mai odihnitor decât un somn între ora 01 şi 9 dimineaţa. Practic, două persoane care dorm acelaşi număr de ore, dar una se culcă mai devreme, iar cealaltă mai târziu, nu vor fi la fel de odihnite. Cum spune şi zicala „Cine se scoală devreme departe ajunge.“

Cele mai importante aspecte ale igienei somnului pot fi legate de prevenție:

1. Împotriva degenerescențelor neuronale!
Un grup de cercetători condus de Lul Xie a publicat recent un articol în Science cu rezultatele unui studiu care demonstrează că, în timpul somnului, creierul este curăţat de plăcile de amiloid, care sunt considerate ”deșeurile creierului”. Atâta vreme cât suntem treji, în creier se acumulează o serie de astfel de substanțe, care sunt fragmente de proteine. Acestea, pot duce la declanșarea bolii Alzheimer, care are consecinţe extrem de dramatice asupra celor afectaţi şi familiilor lor. Descoperirea această este extrem de importantă, întrucât ar putea ajuta oamenii de ştiinţă să găsească explicaţii şi tratamente pentru anumite boli ale creierului, cum ar fi și Alzheimerul, cauzat de plăcile de amiloid care se depun în anumite zone, între sinapsele interneuronale.

2. Somnul profund întărește sistemul imunitar și prelungește viața.
Nopțile cu somn adânc și odihnitor au ca rezultate mai multă energie, un sistem imunitar mai puternic, o stare generală mai bună și chiar o viață mai lungă. 8 ore pe noapte pot să fie suficiente! Îngrijește-te de asta și tu…

3. Privarea de somn sau somnul insuficient poate influența apariția obezitatii.
În urma unui studiu realizat de cercetatorii britanici s-a observat că persoanele care dorm doar șase ore pe noapte au circumferința taliei mai mare decât cele care dorm nouă ore. Potrivit acestora, somnul insuficient poate contribui la dezvoltarea unor tulburări metabolice, precum diabetul. Tot ca urmare a lipsei de somn, nivelul cortizolului (hormonul stresului) începe să crească. Cei doi hormoni responsabili pentru reglarea funcționarii metabolismului sunt leptina (care oferă senzația de sațietate) și grelina (care declanșează senzația de foame). Lipsa de somn crește nivelul grelinei, astfel se declanșeaza senzația de foame. La studiul realizat de oamenii de știință de la Universitatea din Leeds, au participat 1.615 de persoane adulte. Cercetătorii au analizat durata somnului, cantitatea de alimente ingerată și au fost măsurați și alți indicatori, precum tensiunea arteriala, nivelul de colesterol, glicemia, funcțiile tiroidei, graficul greutății și al circumferinței taliei. Persoanele care dorm mai puțin de șase ore au cu 3 cm în plus în circumferința taliei decât cei care dorm nouă ore."Obezitatea contribuie la dezvoltarea altor afecțiuni, cum ar fi diabetul de tip 2. Înțelegerea fenomenului de luare în greutate are implicații cruciale pentru sănătatea publică", a spus Greg Potter, cercetător în domeniul metabolismului la Universitatea Leeds.

"Durata optimă a somnului diferă de la persoană la persoană, dar este unanim acceptat că un somn de 7 până la 9 ore este benefic pentru majoritatea adulților", a adăugat Laura Hardie, cercetătorul principal al studiului.

Culcă-te devreme, dormi 6-8 ore/noapte și ai grijă de sănătatea ta! Nu uita că, așa cum se spune, una dintre cele mai bine terapii este un somn bun!

Autor