Timisoara

3 strategii pentru prioritizarea anxietății, în timp ce restabilești controlul

3 strategii pentru prioritizarea anxietății, în timp ce restabilești controlul

Detalii

Web
http://www.naturell.ro/
Social links
Categorie
Boli / afectiuni
Modificat
acum 3 saptamani si 6 zile
Vizualizari
76

Voteaza & Distribuie

Prezentare


Prioritizarea anxietății tale poate părea contraintuitivă sau chiar nevrotică. La urma urmei, avem tendința să ne dorim ca anxietățile noastre să dispară, mai degrabă decât să capete loc sau să rămână mai departe pe lista noastră de priorități. Și, în definitiv, este aceasta o listă care te va liniști?
Adevărul este că eliminarea anxietății este un proces! Așadar, prioritizarea anxietăților tale, fie ele mai mari sau mai mici, poate ajuta enorm pentru a te ajuta să îți recâștigi controlul. Îngrijorările, temerile și atacurile de panică pot fi paralizante, dar există modalități de a le minimiza și de a le depăși, iar organizarea lor te poate ajuta.

Dacă îți este greu să faci asta singur, îți propun 3 pași pentru a îți prioritiza anxietatea și a îți recâștiga controlul:

1. Fă o listă reală a anxietăților tale
Nu durează mult. Ia-ți 5-10 minute pentru a îți trece toate anxietățile pe hârtie. Probleme de relaționare, stres de lucru, probleme financiare, anxietăți care par nefondate, precum și cele pe care le simți foarte bine întemeiate. Acest act de descărcare va elimina presiunea cauzată de păstrarea a tot ce se învârte în mintea ta, iar aceasta va fi eliberată pentru a se putea concentra asupra altor lucruri, cum este momentul prezent, de exemplu.

Pentru unele persoane, utilizarea numerelor, a punctelor sau a coloanelor bine organizate poate să adauge efectul de calmare al acestui exercițiu. Alții ar putea găsi o diagramă sau un tabel colorat mai potrivit pentru stilul lor. Partea importantă este aceea de a descoperi anxietățile pe măsură ce le experimentezi Poate vei găsi util să actualizezi continuu o tablă albă sau poate vei transforma această listă într-un jurnal.

Așa, modelele pot începe să apară:
⦁ești mai anxios în anumite momente ale zilei sau în anumite circumstanțe?
Poți alege să înregistrezi circumstanțele din fiecare intrare pentru a genera date mai fructuoase.


2. Acordă prioritate anxietăților acționabile și, apoi, adresează-le lor
Odată ce ai lista, oferă prioritate anxietăților tale. Pe care dintre ele se poate acționa? Care dintre ele se simt (mai) urgente? Care dintre ele se simt iraționale? Care dintre ele mai pot probabil aștepta? Poate fi eliminat ceva?

Creează sarcini concrete pentru orice anxietate și, dacă ești corect cu tine însuți, stabilește termenele limită pentru aceste sarcini. Făcând acest lucru îți va permite să eliberezi efortul mental pe care îl cheltui, chiar fără să îți dai seama, în încercarea de a înțelege și cuprinde mai multe piste simultan.
Prin reformularea anxietăților tale printr-o listă actuală de lucru, faci posibilă eliminarea totală a unor itemi, în timp ce, în același timp, înveți diverse lucruri despre ceea ce contează cel mai mult pentru tine.


3. Folosește-te de noile cunoștințe despre sine pentru a îți recâștiga controlul
Eficacitatea listei anxietăților cu care te confrunți constă în simplitatea sa. Poți să te întorci la ea oricând pentru a reevalua care dintre fricile tale sunt cele mai debilitante și care sunt doar frustrante. Consult-o în mod regulat și redu-o și șterge sau taie sarcinile completate în funcție de evoluția priorităților. În cele din urmă, vei constata că lista fost redusă pentru a include doar acele lucruri care contribuie cel mai mult la anxietatea ta.

Menține lista la îndemână atunci când ai nevoie de o verificare prioritară sau de un memento. Dacă te afli în situația în care un lucru deja șters sau tăiat de pe listă îți provoacă anxietate, amintește-ți de motivele pentru care l-ai eliminat de pe listă.

Persoanele anxioase tind să se autoînvinovățească pentru că se simt anxioși. Dar când ești deja stresat, ultimul lucru de care ai nevoie este acea vocea interioară dură care să te judece. În schimb, de ce nu accepți cum te simți și, pur și simplu, să îți observi starea? S-ar putea chiar să descoperi în mod obiectiv sursa sau sursele anxietății tale.

În timp, dezvoltând acest obicei de auto-observare, este posibil să începi să descoperi propriile tale modele personale, cele care conduc la anxietatea ta. Deoarece cunoașterea de sine înseamnă putere, aceasta poate fi extrem de utilă în depășirea și chiar prevenirea îngrijorărilor dăunătoare, în timp ce facilitează acțiunea asupra anxietăților care te avertizează în mod legitim de pericol.
Odată ce cunoașterea ta de sine te-a împuternicit, controlul va fi din nou în mâinile tale.


Pana data viitoare,
Cu drag, oricând alături de tine,
Psiholog Nicoleta Iordache
Clinica Naturell
Timisoara, Calea Bogdanestilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112

Filtre

Tip: Afectiuni