Timisoara

5 idei ca să-ți motivezi copilul să facă mai multă mișcare

5 idei ca să-ți motivezi copilul să facă mai multă mișcare

Detalii stire

Categorie
Stiri social
Modificat
acum 2 luni si 2 saptamani
Apartine de
DWF
Vizualizari
92

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Pentru o dezvoltare sănătoasă, avem nevoie de mișcare, cu atât mai importantă atunci când organismul se află în plină dezvoltare. Pe lângă sfaturile pediatrilor, realitatea ne arată că activitatea sportivă e necesară unui copil, pentru ca el să crească sănătos și armonios.

Practicarea unui sport sau a oricărui tip de mișcare este benefică pentru copii. Aceștia învață, astfel, să își cunoască și să înțeleagă propriul corp și abilitățile personale. Dar ce se întâmplă în cazul în care copilul tău nu vrea să se implice în vreun sport? Sau poate în nicio activitate ce implică mișcare? Iată sfaturile noastre cu privire la pașii potriviți pe care trebuie să îi urmezi pentru a-l ajuta să înțeleagă de ce mișcarea îi face bine.

Fii un bun companion!

Identifică-i preferințele și inspiră-ți copilul să se miște zilnic practicând activități distractive alături de el – motivația ta îl va influența în mod evident. Dacă vă jucați în mod regulat împreună, petreceți timp în aer liber, lucru care va deveni automat un obicei pentru copil. Părinții, frații, surorile sunt, adesea, colegii de joacă preferați. Așadar, combinați jocul, sportul și distracția, iar exercițiile fizice vor fi o experiență pozitivă – pe jos, pe biciclete, pe role și patine cu rotile, oricum v-ați distra, e important să fiți împreună.

Atenție, însă, la efort! Nu suprasolicita copilul! În caz contrar, va ajunge să asocieze mișcarea cu acest sentiment negativ. Așadar, adaptează-te la abilitățile și rezistența celui mic.

Încurajează-l să experimenteze

Pentru copii, sportul nu înseamnă doar antrenament. Ei doresc să practice o activitate care îi distrează, într-un mediu în care se simt confortabil. Dacă este un copil foarte activ, sportul potrivit poate fi înotul sau ciclismul. Dacă îi se dă în vânt după contactul fizic, du-l la arte marțiale sau rugby. Iubește animalele? Probabil o să-i placă să călărească. Permite-i lecții de testare și sprijină-i alegerea, care trebuie să fie personală. Iar, dacă nu reușiți să identificați un anume hobby, poate încerca varii opțiuni: jocul cu mingea, cățăratul în copaci sau pe pereți special amenajați, mersul cu bicicleta, jocurile copilăriei.

Imaginează povești interesante

Adulții tind să procedeze, uneori, nefericit, atunci când motivația este sugerată de știință, în timp ce unii copii se simt mai inspirați, atunci când motivația vine dintr-o poveste. De exemplu, în loc să-i spui copilului că saltul ghemuit îi va face picioare puternice și agile, explică-i că o broască înfometată are nevoie de acele salturi pentru a dobândi membre robuste, ca să prindă rapid muște pentru hrană. Sau, când face un exercițiu precum jumping jacks, povestește-i că eroul său preferat se mișcă atât de repede tocmai pentru că și el exersează. Dacă expui realitatea în termeni pe înțelesul copilului, îi vei trezi interesul și, ulterior, dorința de a repeta mișcarea indicată și de a se bucura de ea.

Mențineți un program regulat de mișcare

Ca în orice activitate, exercițiul frecvent și regulat creează automatismul care transformă activitatea fizică în obișnuință. Programul poate include activități zilnice – mersul în parc sau alergarea – combinate cu unele care necesită pauze – înotul, artele marțiale, sporturile de echipă. Oricare ar fi alegerea, trebuie să ții cont că nu doar preferințele îl determină să continue, ci și varietatea activităților – utilă pentru a evita rutina care l-ar putea îndepărta de scopul urmărit.

Dacă poți transmite copilului ideea că activitatea fizică poate fi o aventură amuzantă, ești doar la jumătatea drumului pentru a-l convinge să facă mișcare. Cealaltă jumătate constă în a-l ajuta să aprecieze importanța activităților sportive, astfel încât să decidă singur că vrea acest lucru.

Ajută-l să ajungă la concluzii sănătoase

Cel mai bine, învățăm când experimentăm. Acest lucru este cu atât mai important atunci când e necesar ca un copil să fie atras către obiceiuri sănătoase, precum activitatea fizică. Ulterior unei perioade de exerciții – 2-3 săptămâni, de pildă – este recomandat să deschizi subiectul conștientizării.

Poți realiza acest lucru dacă îi atragi atenția celui mic asupra schimbărilor benefice din organismul lui: "Simți că ai mai multă energie? Ce lucru poate face corpul tău pe care nu-l credeai posibil înainte?". Vei încuraja, astfel, o legătură sănătoasă între minte și corp, iar concluzia va urma într-un mod firesc. Pentru că suntem programați să ne mișcăm, atunci când copilul depune suficient efort fizic, în mintea sa apare automat ideea că mișcarea face bine.

Și, la fel ca în cazul adulților, nu forța copiii să se simtă bine. Le poți oferi, însă, ocazia să reflecte asupra modului în care se simt, astfel încât să poată trage concluzii pe cont propriu. Și, pe cât de mare va fi distracția în timpul mișcării, pe atât de mult aceasta îl va „prinde” pe cel mic, iar acesta va continua obiceiul sănătos de a se menține în formă.

Sursa foto: unsplash.com/photos/P6BChxXhRD8