Timisoara

5 modalităţi simple pentru a mânca mai sănătos anul acesta

5 modalităţi simple pentru a mânca mai sănătos anul acesta

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 8 luni si 3 saptamani
Apartine de
DWF
Vizualizari
183

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Dacă îţi doreşti să mănânci mai sănătos nu ai nevoie de un buget prea mare şi nici de diete complicate. Acum există o mulţime de modalităţi prin care poţi avea un stil de viaţă sănătos, consumând produse de calitate, bogate în nutrienţi şi vitamine. Aşa că îţi venim în ajutor şi îţi oferim câteva sfaturi pe care le poţi pune în aplicare anul acesta, pentru a mânca mai sănătos.

Mănâncă mai multe legume şi fructe


Cu siguranţă cumperi de obicei destul de multe fructe şi legume, pe care uiţi să le consumi şi în cele din urmă ajung să se strice. Pentru a evita acest lucru, îţi recomandăm să urmezi o dietă sănătoasă şi să încerci să consumi cât mai multe legume şi fructe. O metodă simplă de a consuma mai multe fructe este să le tai în bucăţi şi să le amesteci într-o salată. Acelaşi lucru îl poţi face şi în cazul legumelor, pe care le poţi găti pe grătar sau la cuptor sau le poţi servi crude, alături de o porţie de humus.

Stabileşte-ţi un program fix pentru mese

Cercetătorii americani au dovedit că ora la care mănânci şi respectarea unui orar alimentar sunt doi factori extrem de importanţi de care depinde sănătatea ta. Aşa că este recomandat să ai un orar strict de masă şi să mănânci în fiecare zi aproape la aceeaşi oră. Spre exemplu, micul dejun îl poţi servi între 7:00-8:00, prânzul între 12:00-13:00, iar cina între 18:00-19:00. De asemenea, ar fi ideal dacă ai include şi câte o gustare între micul dejun şi prânz şi una între prânz şi cină, cum ar fi un iaurt sau o porţie de fructe.

Evită produsele semi-preparate şi alimentele prelucrate

Pentru un stil de viaţă sănătos, încearcă să eviţi să cumperi mâncarea semipreparată sau alimentele prelucrate, cum ar fi iaurtul cu fructe, budinca, margarina sau dressingul pentru salată. Cel mai bine ar fi să cumperi produse alimentare neprelucrate, cum ar fi orezul, pieptul de pui sau ouăle şi să le pregăteşti acasă, după bunul plac. Însă pentru acest lucru, va trebui să îţi faci timp să găteşti şi să găseşti reţete sănătoase, iar astfel vei economisi şi nişte bani. De asemenea, poţi include în meniul tău şi produse bio, care nu au coloranţi şi nici zahăr. Spre exemplu, acum găseşti alimente bio la preţuri avantajoase pe Obio.ro.

Înlocuieşte sucurile de cumpărat cu ceaiuri

Rafturile magazinelor sunt pline cu sucuri carbogazoase, însă acestea nu sunt deloc sănătoase pentru organism, deoarece conţin coloranţi şi foarte mult zahăr. În plus, sucurile carbogazoase pot cauza creşterea în greutate, iar după fiecare pahar consumat, riscul de obezitate se mărește de 1,6 ori. Încearcă să înlocuieşti sucurile carbogazoase cu sucuri naturale, preparate acasă. De asemenea, poţi prepara ceaiuri pe bază de plante sau fructe şi le poţi păstra în frigider, pentru a le consuma în locul sucurilor din comerţ.

Verifică eticheta produselor pe care le cumperi

Majoritatea produselor au ambalaje colorate şi etichete care îţi atrag imediat atenţia, însă informaţiile importante despre alimente se găsesc pe spatele produselor. Aşa că înainte de a cumpăra anumite alimente, este necesar să citeşti etichetele de pe spatele acelor produse. Cu cât un produs are mai multe ingrediente listate, cu atât a trecut prin mai multe stadii de procesare, în care au fost adăugate şi substanţe artificiale. Spre exemplu, anumite sortimente de pâine conţin zahăr printre ingredientele listate, aşa că ar fi indicat să eviţi astfel de produse.

Aşadar, urmând sfaturile pe care ţi le-am oferit, te vei putea bucura de un meniu sănătos şi te vei simţi mult mai în formă. Însă pentru a te bucura de astfel de rezultate, trebuie să respecţi mereu sfaturile de mai sus şi nu doar pentru o scurtă perioadă, aşa cum se întâmplă în cazul dietelor.

Foto: unsplash.com/photos/8manzosDSGM