Timisoara

Alimente necesare la cresterea puterii cognitive

Alimente necesare la cresterea puterii cognitive

Detalii

Web
http://www.naturell.ro
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 1 luna si 2 saptamani
Vizualizari
365

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Asa cum nu exista nici o pilula magica pentru a preveni declinul cognitiv, nici un singur aliment bun pentru sanatatea cerebrala nu este atotputernic si nu poate asigura o activitate cerebrala optima pe masura ce imbatranim. Nutritionistii subliniaza faptul ca, pentru aceasta, cea mai importanta strategie este aceea de a urma un model alimentar sanatos care include o multime de fructe, legume, leguminoase si cereale integrale.

De aceea, incercati sa obtineti proteine din surse de plante si pesti si alegeti grasimi sanatoase, cum ar fi uleiul de masline sau canola, mai degraba decat grasimi saturate.

Acestea fiind spuse, anumite alimente din aceasta schema generala sunt deosebit de bogate in componente sanatoase precum acizii grasi omega-3, vitaminele B si antioxidantii, cunoscuti si recunoscuti ca sustin sanatatea creierului si adesea denumiti chiar cu titlul de alimente. Includerea in mod regulat a multora dintre aceste alimente intr-o dieta sanatoasa poate imbunatati sanatatea creierului, ceea ce ar putea conduce la o mai buna functionare mentala.

Cercetarile arata ca cele mai bune alimente pentru creier sunt aceleasi care va protejeaza si inima si vasele de sange, inclusiv urmatoarele:

  • Legume cu frunze verzi - cum ar fi kale, spanac, broccoli sunt bogate in nutrienti sanatosi pentru creier, precum ar fi vitamina K, luteina, acidul folic si beta-carotenul. Cercetarile sugereaza ca aceste alimente pe baza de plante pot incetini declinul cognitiv.

  • Peștii grasi - reprezinta surse abundente de acizi grasi omega-3, grasimi nesaturate sanatoase care au fost legate de scaderea nivelului sanguin de beta-amiloid - proteina care formeaza aglomerari daunatoare in creierul persoanelor care sufera de Alzheimer. Incercati sa mancati peste cel puțin de doua ori pe saptamana, dar alegeti acei pesti cu un continut scazut de mercur, cum ar fi somonul, codul, tonul sau scrumbia. Daca nu sunteti un fan al pestilor, adresati-va medicului pentru a lua un supliment de omega-3 sau alegeti surse terestre de omega-3, cum ar fi semintele de in, avocado si nuci.

  • Fructele de padure - cercetarile arata ca flavonoidele, pigmentii naturali ai plantelor care dau fructelor de padure culorile lor stralucitoare, contribuie, de asemenea, la imbunatatirea memoriei. Intr-un studiu publicat in Annals of Neurology, cercetatorii de la Brigham si Spitalul Femeilor din Harvard au descoperit ca femeile care au consumat in fiecare saptamana doua sau mai multe portii de capsuni si afine au intarziat declinul memoriei cu pana la doi ani si jumatate.

  • Ceaiul si cafeaua - cofeina din ceasca matinala de cafea sau de ceai ar putea oferi mai mult decat o crestere a concentratiei pe termen scurt. Intr-un studiu publicat in Journal of Nutrition, participantii cu un consum mai mare de cofeina au obtinut rezultate mai bune la testele functiei mentale. Potrivit altor cercetari, cafeina ar putea ajuta, de asemenea, la solidificarea noilor amintiri. Cercetatorii de la Universitatea Johns Hopkins au cerut participantilor sa studieze o serie de imagini si, apoi, sa ia fie un placebo sau o tableta de 200 de miligrame de cofeina. Mai multi membri ai grupului de cofeina au reusit in ziua urmatoare sa identifice corect imaginile.

  • Nucile - sunt surse excelente de proteine si grasimi sanatoase, iar un singur tip de nuci in special ar putea imbunatati memoria. Un studiu din 2015 al UCLA a legat consumul mai mare de nuci de scorurile imbunatatite ale testelor cognitive. Nucile sunt bogate intr-un tip de acid gras omega-3 numit acid alfa-linolenic (ALA), care ajuta la scaderea tensiunii arteriale si protejeaza arterele, acesta fiind benefic atat pentru inima, cat si pentru creier.

Noi va dorim sanatate, frumueste si armonie cu natura si, mai ales, cu voi insiva si cei din jur!


Pana data viitoare,
Cu drag,

Echipa Clinica Naturell
Adresa: Timisoara, Calea Bogdanestilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112