Timisoara

Asculta si vorbeste rar…

Detalii

Web
www.laviniabratu.ro
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 21 ore si 50 minute
Vizualizari
272

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Vorbește rar și cu semnificație. Ascultă cu atenței, fii profund. Exprimă aprecierea și rămâi pozitiv față de orice discurs. Ascultă vocea interioară, învață să taci și să asculți. Urmărește expresiile faciale ale celuilalt, cum privește, gesturile pe care le face. Comunicarea înseamnă mult mai mult decât cuvinte, ce reprezintă doar 38% din proces. Ca să-l înțelegi și să-l poți oglindi pe celălalt ai nevoie de aceste abilități, de ascultare profundă și tăcere, controlul vocii interioare. Doar așa poți obține consonanța neuronală, acest fenomen despre care Dr. Andrew Newberg și colaboratorii săi descoperă recent în domeniul neuroștiinței.Rămâi concentrat pe valorile tale interioare, ascultă-l pe celălalt, și atât!
Ascultarea vocii interioare în paralele cu vocile exterioare este un exercițiu și o provocare. Nu e ușor, dar nimeni nu a spus până acum că drumul către progres urmărit și ales este și ușor! Cerectările cu imagistică RMN arată modificăti de structură ale creierului, odată începută ascultarea conștientă, se pare că se modifică funcțiile creierului. ”Conștiința noastră habituală se transformă într-o metaconștientizare care ne permite să experimentăm o percepție asupra lumii vastă și mai unificată.” (Object-based attention: Shiftting or uncertainty?” Drummomd âl., Shomstein S. Attention, Perception, and Psychophysics. 2010 oct; 72 (7): 1743-55)

Abilitatea de a rămâne în tăcere, pentru a putea să ne dedicăm cu totul ascultării celuilalt prin suprimarea gândurilor, ar putea avea mult mai multe beneficii. Odată, asculți și acest fapt este perceput, dovedești ascultare și câștigi încrederea celuilalt. Nu uita că un dialog interior în timpul conversației este recepționat și vizibil, la fel cum atunci când asculți ești observat. Mai apoi, cercetările de la Emory University spun că suprimarea gândurilor ar putea chiar ”să protejeze creierul și să reducă declinul cognitiv asociat cu îmbătrânirea.” (Age effects on gray matter volume and attentional performancein Zen meditation.” Pagnoni G., Cekic M. Neurobiology of Aging. 2007 oct; 28(10):1623-27)

Odată pătrunși de această conștientizare, fiecare conversație, moment de moment, în fiecare clipă vom trăi interacțiunea și conectarea cu mai multă claritate. E mai puțin probabil să ne destabilizăm, să ne simțim dezechilibrați emoțional, la fel cum nu ne vom mai simți dezechilibrați nici de starea emoțională a celeilalte persoane, atunci când ea traversează o stare emoțională intensă în realitatea povestirii. Persoana îndurerată din față noastră are o durere pe care o vei simți. Poți răspunde cu compasiune, astfel amândoi puteți rămâne mai departe detașați, fără a vă bloca în discuție sau emoție.

A rămâne ancorat în prezent are un efect secundar fantastic, odată ce te prinzi de asta. Nu mai controlezi direcția conversației, ea poate duce la dialoguri surprinzătoare. Parcurgi o experiență intimă cu celălalt, fără să rămână nici unul ancorat în vreo emoție parcursă în timpul discuției. Rămânând prezent, ancorat prezentului, subiectele se schimbă într-un mod în care fiecare emoție și sentiment vine și pleacă, făcând loc discuției, mersului mai departe a dialogului. Se schimbă subiectul, escaladezi experiențe venite parcă de nicăieri, dar cunoscute, împletite de tine și interlocutor prin puterea de a fi prezent.

Tăcerea este de bază. Ascultă fără să lași vocea interioară să vorbescă. Orice sentiment sau gând negativ inteferează cu părți ale creierului ce coordonează procesarea limbajului, ascultarea și vorbirea. Pentru a asculta în profunzime, trebuie să-ți antrenezi mintea pentru a rămâne concentrată asupra celui din fața ta care vorbește: asculți cuvintele, tonul, gesturile, expresiile feței - toate acestea trebuie urmărite. Prin acest exercițiu care este benefic relației, creierului tău, mai presus de toate gândește-te că este un dar pe care poți să-l oferi celuilalt! Permite-ți să urmărești cuvintele pe care le auzi și urmărește expresiile pe care le vezi, fără să te îngrijești a memora ceva. Ești ca într-un fel de meditație, cu stimulare neurologică și o stare de bine emoțional.

Vorbește rar și cu semnificație. Ascultă cu atenței, fii profund. Exprimă aprecierea și rămâi pozitiv față de orice discurs. Ascultă vocea interioară, învață să taci și să asculți…

Autor