Timisoara

Ce mancam inainte de ora de sport?

Ce mancam inainte de ora de sport?

Detalii

Web
http://lavi-enrose.com
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 2 ani si 11 luni
Vizualizari
1166

Voteaza & Distribuie

Descriere

…în sala de sport, ora 9 am…
  • Nu știu ce să mai mănânc înainte de sală, orice aș alege, nu am energie și forță să-mi desfășor ”cu viață” și cu plăcere antrenamentul fizic. Ce mă sfătuiești?
  • Ai nevoie să mănânci înainte de sală, înainte de antrenamentul propus în jurul orei 9, dimineața?
  • Da, altfel nici nu are sens să vin, nu pot să fac nimic!
  • Dar ai încercat vreodată asta, să vii fără să mănânci la sală?
  • Nu, însă așa simt…
  • Înțeleg… Și ce mănânci dimineața, înainte de sală?
  • Păi, astăzi am mâncat spanac cu grătar și uite, sunt complet epuizată, și nici nu am început bine!
  • Uau, mâncare gătită dimineața…mâncare gătită înainte de sală…carne înainte de sală?!? 3 greșeli fundamentale!!! Niciodată nu mâncăm înainte de sală cu 2 ore, iar o masă ce are și carne, presupune o distanță față de sală, de cel puțin 3 ore, chiar 4. Nu putem să credem că dacă, carnea conține proteine, să zicem, ea ne ajută și în derularea unui antrenament fizic bun. Nici vorbă de așa ceva! Proteinele sunt recomandate după sală, iar carbohidrații sunt cei ce ne dau energie spre a avea un bun antrenament, adică cei indicați a fi consumați înainte de antrenament.
  • Ok, ce înseamnă asta? Ce carbohidrați să aleg, sau mai exact despre ce vorbești..?
  • Până să ajungem la carohidrați, vreau să-ți povestesc ceva despre energia din mâncare și despre hrana vie…
Întotdeauna când servim ceva de măncare, ar fi un bun exercițiu șă înțelegem: ”mâncarea ce o alegem, este una vie, naturală sau este una industrială, diferită de forma naturală? Adică, alegând o hrană vie, alegem și forma de energie și informație care ne dă o stare de energie, ne susține cu adevărat viața!”

O hrană industrială sau preparată termic este o hrana lipsită de această informație, lipsită de energia de susținere vitală! Este foarte simplu, doar să dorim să înțelegm asta, să devenim puțin conștienți de aceste realități.

Carnea este o alegere bazată, în mare parte, pe tiparele avute despre alimentație, sau pe plăcerea gustului, ce ne dă o stare de bine. Însă, din punct de vedere nutrițional, carnea nu mai reprezintă de ceva timp o opțiune de dietă zilnică, în rândul celor ce au căpătat înțelegeri mai subtile sau mai ”informate” despre funcționalitatea întregului nostru.

  • Cum să servești carne și să crezi că asta îti va da energie, mai ales la sală?
Procesarea cărnii în organism este greoaie, în multe ore, cu un mare consum de energie. Scurt, carnea ne ia energie, nu ne dă energie! Dacă nu ai știut, cel mai mare consum de energie al corpului nostru este la nivelul sistemului digestiv. Astfel, niciodată carne înainte de sport!
  • Ok… Este logic ce spui, înțeleg… Și atunci, ce ar fi bine să mănânc?
  • În primul rând ar fi bine să conștientizezi că, ce consumai înainte (mâncarea procesată termic) nu te ajută niciodată, înainte de sală sau ca și mic dejun. În prima parte de zi, înainte de efortul fizic, căutăm să consumăm hrană vie, cu viață și suport al unei stări de bine. Asta înseamnă că dimineața (și mai ales înainte de sală!), este bine venit un suc verde, pregătit pe loc, sau un suc de fructe. Un pumn de nuci sau semințe (întotdeauna crude!) amestecate cu cateva prune și caise uscate, sunt un deliciu și un mare suport energetic. Iaurtul cu fulgi de ovaz și stafide, iată o altă alegere bună! Dimineața avem nevoie de energie și informație de viață, toate acestea luându-le din hrana vie, crudă, ușor de procesat în organismal nostru.
  • Mulțumesc, am să incerc și te voi ține la curent cu schimbările apărute.
  • Cu drag! Sănătate și alegeri conștiente în dieta de zi cu zi!
Am scris acest articol după o discuție avută chiar astăzi, în sala de sport…

Autor