Timisoara

De ce sa mancam dovleac?

Detalii

Web
www.laviniabratu.ro
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 1 saptamana si 1 zi
Vizualizari
756

Voteaza & Distribuie

Descriere

De ce sa mâncăm DOVLEAC?

Dovleacul este peste tot în această perioadă a anului, prin bucătării sau în vitrina magazinelor și mereu îmi amintește de bunica, care-mi făcea delicoasele plăcinte cu dovleac… Îmi place dovleacul, este plin de super nutrienți, delicios si parfumat, el fiind preferatul multora dintre noi. Poate fi folosit într-o varietate de rețete, fiind extrem de hrănitor și benefic pentru sănătate.
Dovleacul poate fi consumat:
  • copt și stropit cu scorțișoară, poate fi o cină ușoră, în serile de iarnă;
  • în plăcintă coaptă, cu făină integrală și multă scorțișoară;
  • crud și ras în salate alături de alte legume și condimente (atenție, este contraindicat persoanelor care suferă de gastrită, celor care au aciditatea sucului gastric scăzută sau celor care au ulcer gastric și diabet în stare avansată);
  • sub formă de supă-cremă (este delicos!);
  • suc proaspăt sau smooty, folosit în tratarea diferitelor afecțiuni (cancer, maladii vasculare, afecțiuni oculare sau ale pielii).
Culoarea galben-portocalie este o dovadă a faptului că dovleacul este plin de antioxidanți și betacaroten, o bombă de fitonutrienți!
Ce conține dovleacul galben de este atât de hrănitor?
  • pulpa de dovleac conține vitamine, în special provitamina A, vitaminele E și C, săruri minerale, hidrați de carbon, iar semințele conțin acizi grași esențiali, minerale - Zn, Mg, P, K -, enzime cu proprietăți antihelmintice;
  • dovleacul este o sursă de luteină si zeaxantină, doi antioxidanți esențiali pentru acuitatea vizuală;
  • carotenoizii au foarte multe roluri în organism fiind antioxidanţi, utilizați în scopul protejării ţesuturilor de acţiunea radicalilor liberi;
  • dovleacul are cel mai înalt nivel de vitamina A, 100 g de dovleac asigurând 70% din necesarul zilnic de vitamina A; vitamina A este un antioxidant natural puternic și este solicitat de către corp pentru menținerea integrității pielii și a mucoaselor;
  • ameliorează simptomele premenstruale, echilibrează dereglările sistemului reproducător, datorită vitaminei E;
  • este sărac în calorii, furnizând doar 26 kal la 100g;
  • nu conține grăsimi saturate sau colesterol, însă este o sursa bogată de fibre, antioxidanți, minerale, vitamine, fiind recomandată de dieteticieni în programele de control al colesterolului și de reducere a greutății;
  • dovleacul copt este indicat în special persoanelor anemice, deoarece este bogat în acid folic - vitamina B9;
  • ajută la refacerea organismului după efortul fizic (potasiul echilibrează electroliții din organism, dovleacul conține mai mult potasiu decât bananele!);
  • este recomandat persoanelor cu afecțiuni cardiovasculare, dar si celor cu risc crescut de a dezvolta tumori canceroase; reduce apariția diabetului, reglează glicemia (beta-carotenul, care este un antiinflamator și antioxidant, reglează valoarea glicemiei în sânge);
  • combate insomniile, depresiile, anxietatea și migrenele. Pentru insomnii se bea înainte de culcare 50 ml de suc de dovleac proaspăt, amestecat cu o linguriţă de miere de albine. Dimineața vor dispărea şi pungile de sub ochi, ce apar în timpul somnului;
  • ajută organismul în procesul de regenerare celulară.
Galbenul-portocaliu aprins ascunde o mulţime de carbohidraţi şi antioxidanți. Adevărat răsfăţ pentru papilele gustative, dar şi remediu naturist pentru sănătatea şi echilibrul organismului. Aşadar, dacă încă nu l-ai luat în considerare, iată câteva motive pentru care ar trebui să începi să-l incluzi în dieta ta. Astăzi am mâncat supă-cremă de dovleac, iar zilele următare voi face plăcintă fără zahăr, doar cu scorțișoară și făină integrală. Poate încerci și tu… Să-ți fie de sănătate și stare de bine!

Autor