Timisoara

De ce vor avea in continuare succes magazinele online locale, in ciuda globalizarii

De ce vor avea in continuare succes magazinele online locale, in ciuda globalizarii

Detalii stire

Categorie
Stiri economie
Modificat
acum 4 saptamani si 1 zi
Vizualizari
99

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Atunci când căutăm produse pe motoarele de căutare sau petrecem timp pe rețelele de socializare, des se întâmplă să observăm reclame la magazine online sau platforme online de shopping de tip marketplace, din afara țării. Reclamele pot fi în limba română, căci astfel de proiecte e-commerce internaționale sunt adaptate pentru a targeta potențiali clienți din toate țările către care există posibilitatea de livrare, inclusiv România. Magazinele online din Asia (în special din China) au invadat piața globală grație prețurilor foarte mici, minime de piață pentru foarte multe categorii de produse.

În contextul globalizării mediului e-commerce (poți vinde orice, de oriunde), ce viitor au magazinele online din România? Un viitor sigur, fără îndoială. Chiar dacă nu pot concura magazinele online din Asia la capitolul prețuri, cele locale au alte avantaje strategice. În primul rând, au stocuri aici, în România, ceea ce înseamnă că pot asigura livrarea de produse în 24 - 48 de ore la nivel național. În schimb, magazinele care expediază din China prin servicii poștale standard (pentru cost de transport mic) ajung să livreze în 3 - 8 săptămâni sau chiar mai mult, dacă există perioade aglomerate, sărbători legale etc.

Cei mai mulți clienți își doresc produsele rapid, deci nu acceptă discountul maxim cu acest compromis al așteptării. Sau cel puțin comandă din China doar anumite produse și doar ocazional. Când este vorba despre produse alimentare, lucrurile sunt și mai clare: magazinele online naționale nu au concurență. Aici, avantaj pot avea chiar magazinele din regiunea clientului, care pot livra alimente perisabile prin curierii proprii, însă mai nou se găsesc soluții pentru a expedia național chiar produse care necesită păstrarea unei temperaturi scăzute. În Statele Unite ale Americii, o celebră cofetărie consacrată în urma implicării într-un show TV, Carlo’s Bakery, a ajuns să livreze torturi și alte produse pe tot teritoriul SUA, precum și în Canada.

Cei care doresc să lanseze un magazin online în România pot sta liniștiți în privința concurenței din Asia, aceasta are un impact redus asupra dezvoltării pieței locale. Din contră, poate ajuta faptul că un client comanda produse din mai multe surse, din mai multe piețe, pentru că se va obișnui cu e-commerce-ul în general. În final, tot comenzi locale va plasa mai des. Mai degrabă contează concurența locală, cea cu alte magazine românești. Aici trebuie luptat cu strategii bune și cu atenție la detalii. Contează mult experiența de shopping si abilitatea de a evita greseli comune atunci cand deschizi un magazin online.

Magazinele online din România au și avantajul comunicării apropiate cu clientul. Acesta se simte mai bine când poate discuta în limba română cu un operator, pe email sau la telefon, și când știe că va colabora cu o afacere locală, supusă integral legislației din România. În cazul în care vor exista probleme cu această comandă, eventual dacă va fi necesară returnarea, clientul știe că totul se va întâmpla rapid și sigur, fiind apărat inclusiv de legislația Uniunii Europene.

Și pentru că am amintit de legislația UE, trebuie să facem diferența dintre magazine online din comunitatea europeană și magazine online din afara acesteia (inclusiv cele din Asia, foarte populare pe piața globală). În privința multor produse, comerțul electronic este simplu de realizat la nivelul Uniunii Europene, fiind o piață comună. Aici există un mare avantaj și pentru magazinele online din România, care pot avea la rândul lor prezențe cu platforme în alte limbi din UE sau pe platforme de tip marketplace din țări precum Bulgaria, Ungaria, Germania, Italia etc. Un magazin european poate fi perceput drept un magazin local, în multe cazuri. Nu există nici probleme cu taxe vamale sau alte piedici în calea comerțului liber.