Timisoara

Librărie tradițională sau librărie online: Tu ce alegi?

Librărie tradițională sau librărie online: Tu ce alegi?

Detalii stire

Categorie
Stiri Cultura
Modificat
acum 4 luni si 5 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
110

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Dacă ești un iubitor de carte, știi deja că celebrul șoarece de bibliotecă nu mai este neapărat de actualitate. Achizițiile sunt preferate împrumuturilor, iar cărțile sunt citite mai ales în intimitatea propriei case și nu în sălile de lectură. Altfel spus, cititorii zilelor noastre se îndreaptă cu precădere către librării. Dar oare își îndreaptă pașii către cel mai apropiat magazin de carte sau… click-urile către cel mai accesibil site?

Cumpărăturile pe internet au luat amploare în ultimii ani și nici industria cărții nu a fost exclusă din noul val al comerțului online. La fel ca în cazul oricărei inovații, există o tabără care a adoptat-o și tabăra adversă, care preferă modul tradițional de a face lucrurile. Noi considerăm că atât cumpărăturile fizice, cât și cele online, prezintă anumite avantaje. Mai mult decât o situație de tipul aceasta o va ucide pe aceea, este o situație de completare reciprocă, pentru ca fiecare cititor să-și poată personaliza experiența. În cele ce urmează, vom analiza comparativ cumpărăturile de carte, iar concluzia îți aparține.

Accesibilitatea


Cumpărăturile făcute de pe site-uri de profil au avantajul accesibilității. Oricât de departe ai fi de librăria preferată și oricât de încărcat ți-ar fi programul, poți accesa o pagină web pentru a găsi în timp record titlurile dorite. Totodată, pagina îți va face recomandări pe baza titlului sau titlurilor alese, făcând uitate momentele în care căutai febril pe rafturile librăriei ceea ce te interesa. Desigur, și această căutare are frumusețea ei, iar unii dintre cititori preferă să descopere întâmplător un volum în loc să primească o sugestie.

Trebuie însă avut în vedere că o librărie online te ajută să rămâi în fluxul lecturii atunci când ești acaparat de sarcini sau când nu este posibil să mergi până la sediul fizic.

Cunoștințele prealabile


În științele comunicării, se folosește termenul de prosumer. La ce se referă el? La consumatorii care-și expun opiniile pe paginile firmelor care le oferă produse sau servicii. Or, librăria online este cel mai ușor mod de a transforma consumatorul de carte într-un prosumer. Prin recenziile pe care le face volumelor achiziționate, el poate ghida alți lectori, le poate oferi mai multe indicii despre ceea ce se ascunde între coperți.

Chiar dacă exprimările de opinie sunt pur orientative pentru cumpărător, ele rezolvă problema rezumatelor lacunare - sigur ți s-a întâmplat și ție să vezi o carte atrăgătoare, dar al cărei rezumat nu-ți oferea nicio informație concretă despre conținut. Ei bine, rețeaua de cititori de pretutindeni este soluția, chiar dacă orice volum cu o poveste neașteptată este binevenit.

În loc de concluzii

Ne ținem de cuvânt și te lăsăm să tragi singur concluziile. Totuși, credem că prezentarea noastră ți-a arătat că fiecare format de librărie are farmecul propriu și că răspunde anumitor nevoi.Existența unui tip fără celălalt nu ar fi completă, așa că-ți recomandăm să găsești un magazin de carte care să aibă atât sediu fizic, cât și pagină de web. Spre exemplu, Compania de Librării București. Librăria fizică și cea online se adresează unor categorii diferite de cititori… sau aceleiași categorii, dar cu manifestări diferite ale acelorași nevoi culturale.

Sursă foto: pixabay.com/photos/ecommerce-selling-online-2140603/