Timisoara

Muzeul de Arta Timisoara participa la Art Safari

Prabusirea imperiului Izometal – Confort, de la Timisoara – ‘insolventa anului’ 2012. Vezi ce spune omul de afaceri Georgica Cornu!

Detalii

Categorie
Stiri economie
Modificat
acum 3 ani si 5 luni
Vizualizari
824

Voteaza & Distribuie

Descriere

Muzeul de Artă Timișoara participă la Art Safari

Cel mai important Pavilion de Artă din România, aflat la prima ediție, are loc în perioada 22-25 mai a.c. la București, în Piața George Enescu. Ansamblul expozițional, destinat unei panorame a artei românești – de la cea de patrimoniu la curentele din arta contemporană – beneficiază de prezența a peste 100 de galerii, muzee și instituții culturale din România, Austria, Italia, Germani sau Franța.

Organizatorii proiectului sunt ACOAR (Asociația Comercianților de Opere de Artă din România), sub patronajul Primăriei Municipiului București, în parteneriat cultural cu AMPT (Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic București), cu participarea AGACOR (Asociația Galeriilor de Artă Contemporană din România) şi cu susținerea Deutsche Bank România. Muzeul de Artă Timișoara participă la eveniment în calitate de invitat, standul instituției expunând 12 lucrări aparținând unor artiști plastici timișoreni care au format cunoscutele grupuri “111” și “Sigma”: Roman Cotoșman – Secvențe Vizuale1, Secvențe Vizuale 2; Constantin Flondor – Pulsator 2, Reflexe luminoase; Ștefan Bertalan – Ecuație plastică, Comuniune spațială, Demonul lui Maxwell, Grupul Sigma – Piramida albă, Turnul informațional; Doru Tulcan – Spațiu ludic 1, Spațiu ludic 2, Spațiu ludic 3.

Grupurile “111” și „Sigma” au funcționat între anii 1965 și 1978 la Timișoara și au marcat arta contemporană românească și europeană prin lucrări constructivist-abstracte, limbaj geometric, op-art, “spargerea semnului plastic”, precum și prin cercetări legate de studiul formelor și de o “gramatică plastică”, aplicate nu numai unor lucrări de grup, ci și prin pedagogia artistică difuzată mai departe în învățământul artistic. Ștefan Bertalan și Constantin Flondor au fost numitorii comuni ai acestor două grupuri, din care au făcut parte de asemenea Roman Cotoșman, Doru Tulcan, Lucian Codreanu, Ion Gaiță și Elisei Rusu.

Momentul culminant al artei românești din a doua jumătate a secolului XX a fost legat tot de grupul “111”, prin participarea la Bienala Constructivistă de la Nürnberg din 1969, acolo unde a primit elogiile și recunoașterea internațională.