Timisoara

NOI TINERI PENTRU EUROPA la final

Detalii articol

Categorie
Articole arta / cultura
Modificat
acum 6 ani si 6 luni
Vizualizari
1546

Voteaza & Distribuie

Prezentare articol

Marti, 24 mai 2011, a avut loc la Liceul J.L. Calderon din Timisoara sesiunea de diseminare in cadrul proiectului NOI TINERI PENTRU EUROPA.

Sesiunea a fost organizata de Asociatia TRAININGVEST LEADER din Timisoara, care a si implementat proiectul in localitate, incepand din septembrie anul trecut, impreuna cu partenerii lor in acest proiect – Liceul Teoretic J.L. Calderon si Liceul Teoretic Iris din Timisoara.

La aceasta sesiune au fost invitati reprezentanti ai unitatilor de invatamant special, reprezentati ai Consiliilor Elevilor, precum si reprezentanti ai organizatiilor de tineret din Timisoara.

Sesiunea a fost deschisa cu o scurta introducere in programul Tineret in Actiune, program care a finantat proiectul NOI TINERI PENTRU EUROPA; au fost prezentate obiectivele programului, actiunile si subactiunile programului, termenele de depunere si prioritatile nationale carora ar trebui acordata atentie in dezvoltarea unor asemenea proiecte – prioritati care reflecta problemele asupra carora ar trebui sa atragem atentia tinerilor. De interes pentru invitati au fost discutiile legate de sprijinul pe care il pot primi in dezvoltarea unor proiecte de calitate din partea Retelei Nationale de Formatori ai Programului Tineret in Actiune.

Prezentarea proiectului a inceput de fapt cu prezentarea echipei de proiect – a celor 10 tineri din grupul de initiativa, tineri voluntari in cadrul asociatiei si elevi ai Liceului J.L.Calderon, care si-au propus sa vina in sprijinul semenilor lor, al celor care au nevoie de ajutor. Astfel, prin acest proiect cei 10 voluntari s-au adresat unui numar de 15 tineri cu deficiente de vedere de la Liceul Teoretic IRIS, unde au si desfasurat activitatile. Grupul de voluntari a dorit sa sprijine tinerii cu deficiente de vedere in procesul de integrare sociala. Pentru aceasta si-au propus sa-i ajute sa-si dezvolte abilitatile sociale, dar si sa–i informeze cu privire la conceptele de cetatenie activa, respectiv cetatenie europeana, pentru a intelege mai bine cerintele societatii contemporane.

Intregul demers de realizare a proiectului a fost prezentat de tinerii voluntari implicati in proiect, accentuandu-se metodologia de lucru – metodele specifice educatiei non-formale, jocurile, culorile, activitatile practice, lucru in grup. A fost subliniat efectul pe care l-au avut aceste aceste metode asupra grupului de tineri cu deficiente de vedere si cum acestea au contribuit la deschiderea lor, la cresterea implicarii in sarcinile de grup, facilitarea comunicarii si dezvoltarea cooperarii.

In ce priveste dezvoltarea lor ca cetateni activi – tinerii au trecut de la dezbateri pe aceasta tema la punerea in aplicarea a celor invatate; astfel, ei au putut experimenta cetatenia active inca din timpul proiectului incepand cu mici cadouri oferite de Craciun prietenilor nevazatori si la povesti citite copiilor mai mici din parc pana la curatarea spatiilor verzi din cartierul in care functioneaza scoala lor.

Echipa de proiect s-a anuntat multumita de rezultate obtinute, recomandand acest demers si altor organizatii ce se adreseaza tinerilor cu deficiente.