Timisoara

Sfaturi utile pentru îmbunătățirea imunității tale

Sfaturi utile pentru îmbunătățirea imunității tale

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 5 luni si 1 saptamana
Apartine de
DWF
Vizualizari
157

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Sistemul imunitar este o rețea de celule specializate din corp care are rolul de-a apăra organismul împotriva tuturor agenților patogeni (virusuri, bacterii, paraziți). Sistemul imunitar poate deveni uneori slăbit, ceea ce ne face susceptibili la dezvoltarea unor boli. Totuși, un stil de viață sănătos întreține capacitatea de apărare a sistemului imunitar. Iată ce trebuie să faci pentru întărirea imunității.

Alimentație sănătoasă

O alimentație care include toți nutrienții necesari asigură o bună funcționare a organismului ca întreg, inclusiv a celulelor imune. Studiile au demonstrat faptul că persoanele cu malnutriție sunt predispuse la apariția unor infecții.

În studiile pe animale, activitatea celulelor imune este alterată în cazul deficiențelor de fier, acid folic, seleniu, cupru, zinc, vitamina C, E, A, B6. Acești micronutrienți au o activitate importantă în metabolism și în asigurarea funcțiilor normale ale organismului. De asemenea, proteinele joacă un rol important în sistemul imunitar, deoarece celulele imune sunt, în mare parte, proteine.

Așadar, o alimentație sănătoasă trebuie să includă o varietate de alimente, precum cereale integrale, fructe și legume proaspete, leguminoase, lactate, carne, pește, oleaginoase, uleiuri vegetale. Dieta trebuie să excludă acele produse intens procesate industrial, prăjelile și produsele fast-food.

Fructele și legumele au o importanță deosebită pentru sistemul imunitar, deoarece conțin cantități mari de vitamine și minerale. Este de preferat ca acestea să fie consumate în stare crudă. În ceea ce privește morcovul, este recomandat în stare fiartă, deoarece prin fierbere crește biodisponibilitatea vitaminei A.

Consum de alimente probiotice

Probioticele sunt microorganismele sau bacteriile „bune” care colonizează intestinele. Peste 70% din activitatea sistemului imunitar este influențată de flora intestinală. Așadar, o floră microbiană intestinală sănătoasă înseamnă un sistem imunitar puternic. Aceste bacterii bune se găsesc în alimentele fermentate prin fermentație lactică: chefir, iaurturi, brânzeturi fermentate, tempeh, miso, varză murată, castraveți murați și toate celelalte vegetale murate nepasteurizate.

Suplimente pentru imunitate


Poți completa necesarul de nutrienți cu ajutorul suplimentelor alimentare, cum ar fi cele pe bază de vitamine sau minerale. Alimentele probiotice pot fi înlocuite cu suplimentele probiotice. De asemenea, există pe piață o serie de suplimente alimentare pentru imunitate.

Utilizarea xilitolului poate întări sistemul imunitar. Acesta este un îndulcitor natural extras din vegetale, cu rol antibacterian, cu puține calorii și index glicemic mic. Xilitolul de la Planteea și alte produse similare inhibă dezvoltarea unor afecțiuni precum candidoza sau otita. Totuși, înainte de administrarea oricărui supliment, este indicat să ceri sfatul medicului.

Hidratare corectă

Apa are un rol esențial pentru sănătatea noastră. Limfa este un lichid corporal care, precum orice fluid, are un conținut ridicat de apă. Limfa conține celulele albe (limfocite) care fac parte din sistemul imunitar. De asemenea, cu ajutorul apei se elimină substanțele toxice care ar putea dăuna sistemului imunitar. Un adult ar trebui să bea 35 ml apă/kg corp/zi, cantitate din care se va scădea aproximativ 800 ml apă de proveniență alimentară.

Activitate fizică

Conform unor studii, activitatea fizică moderată îmbunătățește imunitatea. Prin stimularea circulației sangvine, aceasta provoacă mobilizarea limfocitelor T, celule ale sistemului imun. Fiecare persoană ar trebui să facă cel puțin 30 de minute de activitate fizică zilnic.

Managementul stresului

Stresul provoacă producerea de cortizol în exces, hormon care influențează activitatea limfocitelor T și reduce nivelul de IgA, anticorp principal din organism. Un hobby, timpul petrecut cu persoanele dragi, tehnicile de relaxare, sportul te pot ajuta să reduci stresul.

Odihnă suficientă

Odihna necorespunzătoare (mai puțin de 6 ore pe noapte) agravează stresul, ceea ce provoacă efectele asociate acestuia. Se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, pentru o bună funcționare a organismului. Așadar, imunitatea poate fi îmbunătățită și întreținută printr-un stil de viață sănătos.

Sursa foto: pixabay.com/ro/illustrations/ap%C4%83rare-protectie-amenintare-1403072/