Timisoara

Sfaturi pentru un stil de viata sanatos

Detalii

Web
http://www.lavi-enrose.com/
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 ani si 7 luni
Vizualizari
1561

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Mi-aș dori să pun o sămânță în conștiința voastră despre felul în care vă hrăniți, despre felul în care gândiți, despre felul în care trăiți, având cu mine principiul încrederii că noi suntem proprii creatori din viața de zi cu zi, de noi depinde felul în care gândim, trăim și ne hrănim. Iar hrana zilnică este medicamentul sau elixirul de întreținere a existenței, deloc de neglijat sau de substituit de vreun rezultat tehnologic, ce ne depărtează de la conștiința comună, simplă a vieții. Poate că am reușit, iar dacă, și o singură persoană a înțeles cât este e important acest proces firesc, simplu, de a te preocupa propria cunoaștere, înainte de alte cunoașteri, am facut ceva!
Imi cer permisiunea sa le numesc “condiții de respectat spre un progres personal, sănătate și frumusețe!”
  1. APA este cel mai bun aliat al nostru în această perioadă de transformare. Se spune că la 20 kg masă corporală, avem nevoie d 1 l apa. Mult? Da, așa e, însă pentru cele care nu vă hidratați suficient, veți avea surpriza să pierdeți 1-3 kg, în primele zile ale acestui program de sănătate și întinerire, odată cu deprinderea unui consum optim de apa. Pentru că a slăbi este ”la pas” cu a întineri! Dimineața la trezire, consumați ½ l apa, la fiecare oră să adăugați câte un pahar (apa, obligatoriu să fie plată), iar înainte de fiecare masă, cu 15-30 de minute, consumați o altă cantitate generoasă. Niciodată nu bem apa în timpul mesei, nici după masă, cel puțin în prima oră. Dacă doriți, și este chiar recomandat, în timpul mesei să aveți un ceai din plante, cald, neîndulcit, ajută digestia, activează enzimele de detoxifiere și ne oprește de la consumul de apa, deloc indicat în timpul meselor. Atât despre apă, este un subiect atât de amplu, poate vă voi scrie un articol despre ”modul ideal de hidratare”, pe viitor. Dacă nu bem apă, dacă nu știm cum să ne hidratăm corespunzător, este ca și cum ne-am apuca să citim o carte fără să știm să citim, în momentul în care ne dorim o schimbare și o preocupare față de aspectul și buna funcționare a organismului nostru!
  2. Eliminăm complet dn dieta zilnică FĂINA ALBĂ. Gata! Oare de ce toți dieteticienii (și aici, chiar că toți sunt în acord!) spun stop acesteia? Pentru că, cu adevărat și evident ne face mult rău. Să încercăm căteva luni fără păine alba ”că nu o fi foc”, singura pâine recomandată fiind cea din făină integrală, nu mai mult de 2 felii într-o zi. Suntem într-un program de pierdut kilograme? Dacă răspunsul este da, atunci cele două felii de pâine integrală sunt absolut suficiente!
  3. Am eliminat din dieta zilnică pâinea și urmează: ZAHĂRUL! Am scris de curând un articol despre alimentele care ”ne intoxică creierul”. Pe locul întâi în alimentație este, da, zahărul! Este gustos, deloc sănătos, nu ne ajută să trăim armonios pentru că .. îngrașă! Îl acceptăm? Nu! Ușor de zis, greu de făcut! (mie îmi spuneți, știu cum e, am și eu slăbiciuni!). Cand spunem ”gata cu zahărul!”, spunem gata cu prăjiturile, patiseria, biscuiții, ciocolata, sucurile îmbuteliate… Și pentru că știu cât este de greu, vă ofer alternative sănătoase care funcționează. Iată, în fiecare zi avem libertatea de a consuma 35 gr de ciocolată neagră între orele 10-12 am. Aceasta înseamnă că, dacă ne este poftă de ceva dulce pe la 19 seara nu avem mult de așteptat, doar până a doua zi, în jurul orei 10! Este greu? Nu este, vă spun din experiența personală și cea profesională că funcționează de minune! În plus, alegeți o zi pe săptămână în care aveți bucuria să consumați în loc de masa de prânz o masă de ”dulce”, la ce poftiți sau la ce ați poftit o săptămână. Nu aș vrea să vă simțiți prizonierele unei noi diete, aș vrea să simțiți că este doar o nouă disciplină ce vă aduce o evoluție personală, transformare, o nouă atitudine și abordare a dietei!
  4. Dacă mă întrebați care este masa mea preferată, am să vă spun că un SUC PROASPĂT din fructe, unul din rădăcinoase, alături de un pumn de NUCI și SEMINȚE crude (migdale, floarea soarelui, dovleac, alune, nuci de brazilia)! Iată, am aici o constelație de vitamine, nutrienți, anutrienți, grăsimi bune, energie calorică eficientă. Acesta este un mic dejun ideal, indiferent de activitatea fizică sau intelectuală, indiferent de grupă sanguină sau orice alt argument. Dacă plecați devreme la serviciu și nu e timp de suc, luați cu voi 3 fructe, câteva fructe uscate și semințele amestecate cu nuci, serviti-le și învățați să vă cunoașteți, să vedeți ce stare aveți după un astfel de mic dejun crud, energizant și sănătos. Este ideal să mâncăm hrană vie în prima parte a zilei, astfel ne vom și simți, plini de viață! În plus, după semințe întotdeauna va fi foarte nimerit să savurați un ceai (verde, urzică, roșu, ghimbir, mentă). Veți avea randament psihic, voie bună și senzația de sațietate, până către prânz!
  5. MASA DE PRÂNZ să înceapă întotdeauna cu o salată din crudități (dacă nu avem cum sa ne pregătim sau de unde să ne luăm o salată și alternativa de a servi un morcov, guile, rosie sau castravete crud este perfecta). Apoi, luați un singur fel de măncare, ciorbă (supă) sau felul 2. Atenție: Niciodată nu consumăm la aceiași masă carne cu: cartofi, orez, paste făinoase, pâine alba! Puteți alege ce doriți, respectând cele scrise mai sus.
  6. CE SERVIM LA CINĂ? Foarte mulți dintre cei cu care stau de vorbă despre diete, sunt îngrijorați de ultima parte din zi, de masa de seară. Chiar și mie mi se întâmplă de multe ori să nu mai conteze toate cele știute, să fac excepții și ultima parte din zi să fie lipsită de echilibru, fie printr-o cină mai bogată decât aș avea nevoie, sau prin alegeri pe care nu le fac niciodată peste zi. Da, seara avem mereu tendința să ne relaxăm, să ne recompensăm pentru ceva făcut peste zi, sau să ne răsfățăm și cu ceva bun de mâncare. Și ”bun” nu înseamnă întotdeauna ”optim nutrițional”! Până la urmă, seara – spun mulți dintre noi -, este cea mai frumoasă parte din zi: te relaxezi, stai alături de cei dragi, vezi un film bun, mănânci în tihnă, servești un vin bun, sau poate este momentul pentru ceaiul preferat! Toate acestea dau o stare de bine și fericire! Dacă avem în vedere și cumpătarea mâncării, ne putem transforma ușor această parte din zi într-o stare de bine și bucurie! Variante de cină, ușor de preparat și echilibrate nutrițional: • Somon la grătar cu dovlecel sau broccoli ușor fiert, stropit cu ulei de măsline și câțiva căței de usturoi. Și un vin bun… • Pește cu fasole verde, cu mujdei sau fără…cu vin sau fără! · Mușchi de vită cu legume, la grătar. • Cartof copt cu brânza proaspătă, pregătit în cuptor, cu o salată de crudități la începutul cinei. • Mâncarea de mazăre cu morcovi, cu o salată de crudități, la începutul cinei. • Mâncare de linte sau de fasole, cu varză murată stropită cu ulei de măsline și poate și o ceapă roșie. Un ceai cald este bine venit! • Un grătar pregătit cu o salată verde și alte crudități. Și aici vinul este bine venit! • Paste integrale, niciodată cu carne, combinate cu sos de roșii, sau diferite tipuri de brânză, cât mai simplu pregătite. Este important să nu mâncați la cină cantități mari, să fiți liniștiți la masă și mereu să aveți o bună hidratare anterioară. Mulți dintre nutriționiști vorbesc despre buna alegere a fructelor, ca și masă de seară. Dacă nu avem peste zi această masă, sunt perfect în acord, să nu treacă ziua fără o masă din fructe! și mare atenție la consumul de fructe bogate in vitamin C, înainte de culcare poate provoca ușoară insomnie! După cină, este de preferat să treacă măcar 2-3 ore până dormin, este foarte important să ținem cont de acest aspect.
  7. GUSTĂRI, da sau nu? Da, însă să respectăm cantitățile și variantele prezentate! Iată câteva feluri recomandate, sănătoase și pline de sațietate:
  8. - Un iaurt cu 2-3 prune uscate și o lingură de semințe din cânepă decorticate;
    - Un iaurt cu o lingură de stafide și una din semințe de in sparte;
    - Un iaurt cu 2-3 caise și o lingură de semințe de pshillium;
    - O banana;
    - Un măr cu 5 nuci;
    - Un măr cu 10 migdale;
    - 35 gr de ciocolată neagră (dacă este în prima parte de zi!), cu 5 nuci.
Întotdeauna serviți și un ceai cald după fiecare gustare, va aduce un plus de sațietate și stare de bine!

Ce ar fi bine să aveți în dieta voastră, în fiecare zi? Bilanțul serii, din punct de vedere nutrițional, ar fi bine să sune cam așa: - O masă din fructe, consumate atare sau sub formă de suc proaspăt. Dacă serviți fresh, să aveți în vedere și consumul unui măr, ca și gustare, obligatoriu! Vreau să vă readuc în dietă plăcerea gusturilor simple și naturale!
- O salată din crudități, spre a avea ”o porție de sănătate” luată perfect din legume.
- O lingură din ulei de măsline presat la rece, este foarte important pentru aportul zilnic de vitamin E!
- O lingură de semințe de susan, foarte bine masticate, reprezintă porția de Ca pentru o zi!
- Un pumn de semințe (niciodată mai mult!), vin cu aport de grăsimi sănătoase, minerale (Ca, Mg, Zn, Se…) și o informație plină de viață!
- 3 nuci pe zi, obligatoriu! Studiile din ultimii ani vorbesc despre nuci ca fiind un “aliment medicament” (pot să scriu căteva pagini despre acestea, astfel că, credeți-mă cînd spun, să nu treacă ziua fără 3-5 nuci!).
- O lămâie în fiecare zi, poate chiar de două ori pe zi, spre un bun aport al vitaminei C, de ea depinzand asimilarea altor nutrienți, buna funcționare a sistemului nervos, al imunității generale.
- Un ceai din plante medicinale, el vine întotdeauna în susținerea sănătății noastre.
Citeam undeva despre plante: ”un om evoluat, care a înțeles câte ceva despre această viață nu se așează la masă fără un ceai cald, din plante!” Da, frumos! Oare de ce nu am putea deprinde și noi acest obicei atât de cunoacut la popoare, cum sunt englezii, japonezii, indienii…? Să învățăm ce-i bun de la fiecare!

Eu consider că teoria caloriilor este complet greșită! Să ne oprim din a face calcule si speculații pe seama cifrelor și calculelor matematice, în dieta noastră! Să începem a înțelege ce înseamnă să mâncăm sănătos, crud, natural și silueta noastră va fi de invidiat! Iar despre psihismul împrospătat și echilibrul emoțional dobândind, despre toate acestea veți deveni tot mai conștiente, zi de zi! Imi doresc să vă pot darui nu un program sau un nou regim alimentar, ci un veritabil mod de viață, cu un control deplin si conștient asupra corpului si al greutății lui. Nu doresc să facem calcule de calorii, nu doresc restricții drastice și un control al greutatii din primele zile. Nu! Îmi doresc să putem câștiga încredere în corpul nostru, reducerea și menținerea greutății în limite rezonabile, toate acestea fiind legate direct de energia dobândită eliminând reziduurile metabolice răspunzatoare de stazele limfatice, boli si de excesul ponderal care, tot boală se cheamă! Apă plată, fructe, legume, semințe, alimente nerafinate, combinații simple, ceaiuri din plante… Zâmbetul, bucuria clipei prezente, cumpătarea și răbdarea… Somnul bun, pasul liniștit, mișcarea fizică zilnică, plimbările în aer liber în mijlocul naturii… Iată aliații noștri spre o bună sănătate fizică și mentală, spre echilibrul stărilor, spre frumusețe! Căci, dacă suntem fericiti, atunci suntem și sănătoasi!


Autor