Timisoara

Top 10 sfaturi de nutritie pentru o viata sanatoasa Client Platina

Detalii

Web
www.laviniabratu.ro
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 4 saptamani si 14 ore
Vizualizari
474

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Top 10 sfaturi de nutriție pentru o viață sănătoasă
Dacă vrei să schimbi ceva, simți că ai vrea mai mult de la tine și începi să-ți cauți resursele personale, ajungi invariabil și la combustibilul de funcționare - hrana de zi cu zi. Orice rânduială pornește din corp, starea de bine și sănătatea dau putere și deschid perspective viitoare. Citește cele scrise aici, poate găsești ceva la care să te gândești, ori să aplici în viața ta de aici înainte.

  1. Înainte de a face orice plan și a porni o schimbare stabilește clar: care este “de ce-ul” tău pentru a alege calea și cercetarea unei alimentații sănătoase? Care este scopul pe care-l ai pentru viața ta acum și cum te poate ajuta alimentația să-l atingi? Ce nivel de energie vrei să ai? Până la ce vârstă vrei sa trăiești sănătos, creativ și în putere? Un “de ce puternic” este aliatul tău în fața tentațiilor, este suportul de susținere, atunci când e mai greu.
  2. Formula nutriției optime poate fi extrem de simplă. Am întâlnit-o odată la un coleg și mi-a rămas în minte: nutriția optima = cantitatea de nutrienți pe care o conține un aliment (vitamine, minerale, antioxidanți, fitonutrienți) - împărțit la numărul de Calorii /100g din acel aliment, minus substanțele toxice pe care le conține (grăsimi saturate, colesterol, coloranți, conservanți, aditivi, metale grele, compuși cancerigeni, etc).
  3. Să citești etichetele produseleor este obligatoriu în obiceiul zilelor noastre! Orice produs cumperi în casă, haine, etc. - cu siguranță citești eticheta! Ei bine, este foarte important să citești și ce conțin alimentele pe care le cumperi. Vei descoperi lucruri surprinzătoare, total necunoscute. Vei descoperii multe chimicale și cuvinte noi, în produse de mâncare. Am un sfat: dacă nu știi ce conține un aliment, nu cunoști chestiile scrise în compoziție, nu mânca acel produs, este evident! Alege hrana simplă, integrală, cunoscută sau mai bine zis, să știi despre ce e vorba!
  4. La cumpărături mergi întotdeauna după ce ai servit masa, niciodată nu mergi flămând prin supermarket! Într-o stare de foame, totul îți va părea bun și vei vrea să cumperi mult mai mult decât ai nevoie. Pentru că ți-e foame, evident! În plus, la cumpărături mergi cu lista făcută de acasă, asta ca să fii eficient, să nu pierzi timp și să te pierzi printre miile de produse expuse, care mai de care mai organoleptizate și frumos ambalate.
  5. Fă-ți un plan cu un specialist și monitorizează-l cu un prieten, în cazul în care ai nevoie de ajutor. Persoanele cu peste 10 kg în plus, sau cele care suferă de o afecțiune în care mâncarea reprezintă un suport evident de vindecare, au nevoie de suport și susținere. Cere ajutorul și lasă-te ajutat, e foarte important! Dacă vrei să îți multiplici de 10x șansele să reușești, fă-ți un plan cu un specialist și monitorizează activitatea în acest demers cu un prieten perseverent și serios. Monitorizarea e asigurarea ta pe termen lung. Știi, e vorba aceea: ce măsori, crește în timp! Și, în orice situație, vorbim de creșterea performanței!
  6. Eu am o regulă pe care o plic în viața mea și îmi îndemn pacienții să facă la fel: mănâncă înainte de masă o salată! Fibre, enzime, sațietate, mai apoi mânănci și savurezi în liniște ceva ce-ți place! Salată de varză sau de morcov ras, fie una verde, ori alte frunze pe care le ai. Stropite cu ulei de măsline și lămâie, pregătesc digestia și dau o stare de sațietate mult mai repede. Mâncarea mai puțină, înseamnă calorii mai puține, forme mai fine și sănătate mai bună!
  7. Savurează mâncarea, să-ți placă cum arată, mirosul ei, culoarea… Mâncarea are nevoie să fie primită de toate simțurile tale cu notă mare, masticația ei să fie o plăcere. Dacă-ți place, vei mesteca cu răbdare bolul alimentar, respectând principiul conform căruia: digestia începe în cavitatea bucală! Se poate, dacă savurezi mâncarea!
  8. Orice faci, pe unde mergi, ține sticla de apă la îndemână. O hidratare bună înseamnă să nu-ți fie sete, să nu ajungi să tânjești după apă. Ține apă la îndemână și bea din când în când. Schimbi starea, poziția, activitatea, locul, în toate aceste situații poți întegra obiceiul de a bea apă. Te ajută să ai un nivel de energie și concentrare mentală mai bun și să mănânci mai puțin. Este o formă de prevenție a numeroase afecțiuni, pe termen lung!
  9. Mănâncă doar atunci când îți este foame, nu forța și nu te pune la masă, doar pentru că e ora de masă. Nimeni nu spune că ar trebui să avem 3 mese pe zi. Ascultă senzațiile corpului și învață să deosebești foamea de poftă. Mai mult, învață să deosebești foamea de sete. De multe ori facem confuzie, uneori avem o poftă nebună de a mânca ceva. Și, dacă bei un pahar cu apă îți trece imediat. Constați că, erai doar deshidratat!
  10. Cărțile de nutriție ar trebui să fie rescrise, în vremurile noastre nu avem nevoie de 3 mese și 2 gustări pe zi. Este foarte multă mâncare, multe calorii goale din alimente lipsite de nutrienți, alimente pline doar de calorii. Avem tot mai puțină activitate fizică în program, mărind dozele de mâncare, în schimb! 2 mese/zi și o gustare pot fi suficient, la fel cum masa de dimineața poate fi ceva frugal, așa cum îi și spune numele ”MIC dejun”, ”PETIT déjeuner”, ”breakfast”. E un mit cu micul dejun, să fie pompos. Nu se potrivește oricui…


Autor