Timisoara

Un restaurant din Timisoara participa la cea mai mare operatiune gastronomica franceza, lansata la Paris

Detalii stire

Categorie
Stiri social
Modificat
acum 6 luni si 1 saptamana
Vizualizari
421

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Un restaurant din Timișoara participă la cea mai mare operațiune gastronomică franceză,
lansată la Paris

Un restaurant de top din Cluj participă pe 21 martie, la cea mai mare operațiune gastronomică franceză din lume - Goût de France /Good France, lansată oficial de ministrul francez pentru Europa și Afaceri Externe, domnul Jean-Yves Le Drian, alături de numeroși maeștri bucătari de prestigiu, la Paris, joi, 21 februarie.


Astfel,Un restaurant din Timișoara, Caruso, două restaurante din Cluj, Atelier de Cuisine și Bujole, 11 restaurante din București, 18Lounge, Bistro Matrioska, Frank Bistro & Dessert Bar, Gargantua d’oro, Le Bistrot Français, La Samuelle, L’atelier de Samuel le Torrielec, MÀ, Naan Project, Savart, The Artist Restaurant, și unul din Oradea, MEATic, se alătură unui număr impresionant de restaurante – cinci mii - din 150 de țări de pe cele 5 continente, pentru a celebra gastronomia franceză ca parte a patrimoniului universal, printr-o cină unică, care va avea loc în toată lumea la aceeași dată - 21 martie.

„ Aș vrea să le mulțumesc tuturor (maeștrilor bucătari n.red.), care, din cele patru colțuri ale lumii, peste exact o lună, vor răspunde afirmativ inițiativei noastre”, a declarat domnul Jean-Yves Le Drian.
În discursul său de lansare a evenimentului Goût de France /Good France ministrul francez pentru Europa și Afaceri Externe a pus în evidență și faptul că gastronomia franceză înseamnă „o filosofie a bucuriei de a împărtăși, dar și a solidarității”. Acest spirit al solidarității va anima ediția de anul acesta a Goût de France /Good France, care propune un angajament mai accentuat în favoarea protejării mediului înconjurător prin implementarea de bune practici precum : evitarea risipei de apă și de alimente, reciclarea ambalajelor din plastic, diminuarea consumului de energie acolo unde este posibil etc.

Pentru al cincilea an consecutiv, România participă la acest eveniment, toate restaurantele înscrise urmând să ofere clienților, pe 21 martie, meniuri care au vocația de a onora gastronomia franceză de cea mai înaltă clasă și de a pune în valoare stilul de viață francez.
Înscrierile restaurantelor la ediția din acest an continuă până pe 18 martie pe site-ul : http://restaurateurs.goodfrance.com/en/user/register.

Ediția din acest an va onora tradiția gastronomică din regiunea Provența, al cărei nume este sinonim cu produsele de calitate, vinurile bune și irezistibilele savori mediteraneene, în contextul în care Goût de France /Good France constituie și un instrument diplomatic de excepție pentru promovarea turismului în Franța.

„După cum știți, anul trecut am primit aproape 90 de milioane de turiști străini. Avem această provocare de a rămâne cea mai populară destinație turistică din lume și să ajungem în 2020 să avem 100 de milioane de turiști ! Sunt convins că dezvoltarea turismului în Franța se face și prin punerea în valoare a diversității regiunilor noastre (…). De aceea, în fiecare an, ținem să punem în lumină o regiune anume, în cadrul operațiunii Goût de France”, a declarat Jean Yves Le Drian.